Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

6. Francja - opis (2) | Scenariusze | Sid Meier's Railroads! poradnik Sid Meier's Railroads!

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

POZIOM 3 - Znowu na froncie!

Cele należy osiągnąć do 1945 roku.

Przydzielone zadania:

1) Wybuduj lub kup fabrykę broni, aby wspomóc kraj w wojnie.

Przy odrobinie szczęścia zadanie to powinno ci się udać zaliczyć ZDECYDOWANIE wcześniej. W moim przypadku w momencie wkroczenia na trzeci poziom scenariusza posiadałem już dwie dobrze funkcjonujące fabryki zbrojeń. Jedna z nich zlokalizowana była w Tuluzie. Dostarczając w to miejsce stal mogłem od razu przystępować do procesu produkcji, a wytworzone bomby sprzedawać w jednej z okolicznych metropolii (Dijon, Lyon i inne). Zdecydowanie ważniejsze jest jednak to żeby taką fabrykę postawić w Orleanie, o czym wspomniałem już zresztą wcześniej. Będzie ci to bowiem potrzebne do zaliczenia innego wyzwania. Nie powinieneś mieć też żadnych problemu z dostarczaniem do Orleanu potrzebnych surowców, tak więc nie widzę żadnych przeszkód.

2) Pomóż w walce z nieprzyjacielem, dostarczając 10 ładunków broni do Paryża.

Nie sugeruj się tym, iż musisz dostarczyć wyłącznie 10 wagonów broni. Jest to bowiem jeden z najtrudniejszych do pozyskania towarów. Ponadto może zdarzyć się tak, iż produkowane bombki będą podkradane przez konkurencyjne przedsiębiorstwa. Będziesz musiał uwzględnić to w szczegółach nowo tworzonych połączeń, rozkazując na przykład lokomotywom żeby zaczekały na pełny ładunek. Potrzebne do wykonania tego zadania bomby najprościej będzie oczywiście dostarczać z Orleanu. To właśnie dlatego starałem się zwrócić Twoją uwagę na szybkie postawienie tam odpowiedniej fabryki. Jednocześnie musisz zadbać o regularne i nieprzerwane dostawy surowców (w tym przypadku węgla) do Orleanu, tak aby tamtejsze fabryki mogły pracować pełną parą. Nie polecam natomiast przewożenia potrzebnych towarów z innych rejonów mapy, szczególnie jeśli w dalszym ciągu posiadasz tylko jeden most prowadzący z Lyonu do Paryża.

3) Pomóż obywatelom w utrzymywaniu kontaktów. Dostarcz 20 ładunków poczty z Paryża i Orleanu do Marsylii.

Podobnie jak wcześniej, zadanie to będziesz mógł rozdzielić sobie na dwie niezależne od siebie części. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie żeby misje te równolegle zaliczać. Twoje zadanie będzie polegało na dostarczeniu 20 wagonów (z każdego z miast) poczty. Zdecydowanie łatwiej będzie w przypadku Paryża. Po pierwsze, miasto powinno już osiągnąć status metropolii, tak więc nie będziesz miał dużych problemów z załadowaniem 3-4 wagonów, nawet wtedy, gdy w tej okolicy działają konkurencyjne przedsiębiorstwa. Nie zapomnij jednak uwzględnić korekt w pozostałych połączeniach transportowych wychodzących z Paryża. Jeśli zaś chodzi o samo połączenie, wykorzystaj mosty, które używałeś do przygotowania linii łączącej Lyon z Paryżem. Jeśli chcesz, możesz dobudować nowe konstrukcje. Nie jest to jednak konieczne. Z Orleanem będzie już zdecydowanie gorzej, szczególnie jeśli miasto to powiązane jest wyłącznie z Paryżem. Możesz zaczekać aż "paryskie" zadanie zostanie wypełnione i wydłużyć tę linię, bądź też utworzyć bezpośrednie połączenie pomiędzy Orleanem a tunelem znajdującym się niedaleko Lyonu. Jak się zapewne domyślasz, będzie to bardzo kosztowna inwestycja. W ramach pocieszenia dodam jednak, iż w przyszłości (po wypełnieniu) tego zadania mógłbyś ją jeszcze wykorzystać, dostawiając do tego połączenia inne linie (np. od znajdujących się w okolicy fabryk).

Bezpośrednie połączenie pomiędzy Orleanem a Lyonem jest bardzo kosztowne, ale stosunkowo opłacalne. Może się też ono przydać w przyszłości. - 6. Francja - opis (2) | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Bezpośrednie połączenie pomiędzy Orleanem a Lyonem jest bardzo kosztowne, ale stosunkowo opłacalne. Może się też ono przydać w przyszłości.

POZIOM 4 - Współczesny cud

Cele należy osiągnąć do 1989 roku.

Przydzielone zadania:

1) Umocnij swoją pozycję i postaraj się, aby wartość netto Twojej firmy przekroczyła 20 milionów franków.

To typowe dla przygotowanych scenariuszy zadanko, którym nie musisz się zbytnio przejmować. Podobnie jak we wcześniejszych misjach, musisz podwyższyć wartość swojego przedsiębiorstwa. Tym razem musisz osiągnąć pułap w wysokości 20 milionów franków. Nie powinno ci to sprawić żadnych problemów, tym bardziej, iż jest to jeden z najdłuższych scenariuszy gry. Będziesz miał wystarczająco dużo czasu na wypełnienie postawionego przez producentów limitu. Radziłbym więc skupić się na dwóch pozostałych zleceniach, tym bardziej, iż będą one trudniejsze do zaliczenia.

2) Usuń ostatnie przeszkody na drodze do całkowitej dominacji. Wyeliminuj wszystkich konkurentów.

Teoretycznie mogłoby się wydawać, iż wykonanie tego zadania powinno ci przysporzyć dużo problemów. Jak się jednak okazało, przeciwnicy niespecjalnie radzili sobie na tej planszy, inwestując w kiepskie połączenia. W rezultacie wykupienie wszystkich akcji konkurencyjnych przedsiębiorstw odbyło się w bezbolesny sposób. Z przeprowadzeniem takiej operacji warto oczywiście zaczekać, choć z drugiej strony można się tym zająć nieco wcześniej. Co ciekawe, niektóre posunięcia przeciwników można spróbować wykorzystać. Osobiście zaczekałem aż jeden z konkurentów wybudował mało opłacalny tunel prowadzący przez Alpy, na który sam bym się raczej nie zdecydował. Linie przejmowanych przedsiębiorstw warto oczywiście przejmować, a następnie w odpowiedni sposób modyfikować, wymieniając lokomotywy, a także dokonując korekt w samych połączeniach.

3) Nawiąż kontakty z sąsiadami. Połącz Madryt, Paryż i Berno.

To ostatnie "duże" wyzwanie tego scenariusza. Generalnie nie masz się czym jednak martwić. Powinieneś już dysponować dobrze rozwiniętą siecią, przynoszącą na dodatek spore zyski. W rezultacie połączenie ze sobą tych trzech miast nie przysporzy ci większych problemów. Zdecydowanie prościej będzie przełączyć Berno. W pierwszej kolejności będziesz musiał zadbać o utworzenie linii łączącej Monako z Genewą. W następnej kolejności przyłącz Berno. Być może zadbałeś o to już znacznie wcześniej. Tak czy siak, nie przewiduję tu żadnych dodatkowych komplikacji. Zdecydowanie gorzej będzie natomiast z Madrytem. Ponadto możesz tu zastosować jedną z kilku możliwych kombinacji. Jak już wspomniałem wcześniej, będziesz mógł zaczekać aż jeden z przeciwników wybuduje linie w okolicach Madrytu, a następnie wykupić jego przedsiębiorstwo. Ciekawiej będzie jednak osobiście zająć się tym problemem. Osobiście nie radziłbym tworzyć tuneli prowadzących przez Alpy. W pierwszej kolejności skieruj się do Marsylii. Na południe od tego miasta powinna znajdować się fabryka lub farma, którą będziesz mógł wykorzystać. Podprowadź tam linię. W następnej kolejności utwórz połączenie prowadzące do Barcelony. Przy odrobinie szczęścia uda ci się tu utworzyć nie tylko tańsze (prowadzące przy wodzie), ale i przynoszące dodatkowe przychody połączenie. Teraz zacznij kierować się w stronę Madrytu. Po drodze "zahaczysz" o co najmniej jedno inne miasto, które będziesz też mógł wykorzystać.

Jeśli chcesz, możesz utworzyć linię kolejową prowadzącą do Barcelony (przy wodzie). Stąd bez żadnych problemów dotrzesz do Madrytu. Możesz też oczywiście zabudować cały ten region mapy. - 6. Francja - opis (2) | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Jeśli chcesz, możesz utworzyć linię kolejową prowadzącą do Barcelony (przy wodzie). Stąd bez żadnych problemów dotrzesz do Madrytu. Możesz też oczywiście zabudować cały ten region mapy.