Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

6. Francja - opis (1) | Scenariusze | Sid Meier's Railroads! poradnik Sid Meier's Railroads!

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Scenariusz 6 - Francja

Opis scenariusza

Uwaga! Poniższe wskazówki odnoszą się do następujących ustawień:

Przedział czasowy - 1842-1989; Liczba graczy SI - 2. Opcje losowego generowania krajobrazu oraz losowego rozkładu miast są odznaczone.

Gra w żaden sposób nie stara się nas do niczego zmusić. Z wielu istotnych rzeczy, jak chociażby obecności konkurencji, można całkowicie zrezygnować.

Zadania, które musimy w trakcie rozgrywania tego scenariusza wypełnić:

POZIOM 1 - Wszystkie drogi wiodą do Paryża

Cele należy osiągnąć do 1870 roku.

Przydzielone zadania:

1) Wybuduj linię łączącą Marsylię z Lyonem i Paryżem.

Na wykonanie tego zadania masz mniej niż 30 lat. W zależności od tego gdzie zaczynałeś swoją zabawę może to być stosunkowo dużo lub wyjątkowo mało czasu. Osobiście radziłbym rozpocząć zabawę w Monako, co szerzej zostało opisane poniżej. Pozwoli ci to między innymi na szybsze podłączenie do sieci dwóch z trzech wymaganych miast - Marsylii oraz Lyonu. Powinieneś oczywiście rozpocząć od Marsylii. Pragnę w tym miejscu zaznaczyć, iż znajduje się ona w dość niewygodnym miejscu, przez co będziesz musiał poświęcić większą ilość funduszy na zbudowanie mostów oraz kilku tuneli. To samo tyczy się połączenia pomiędzy Marsylią a Lyonem. W moim przypadku konieczne było postawienie pojedynczego tunelu. Bardzo szybko okazało się też, iż jest to niewystarczająca inwestycja i trzeba było dokupić kolejne. Na przygotowanie takiego połączenia powinieneś się jednak stosunkowo szybko zdecydować, gdyż miasta te mogą wcześniej zacząć się rozwijać, zapewniając ci tym samym dodatkowe przychody. Pamiętaj również o posunięciach konkurencji, która prędzej czy później spróbuje przenieść się w te rejony mapy. Z Paryżem sytuacja będzie natomiast bardzo utrudniona. W moim przypadku cały ten teren okupowany był przez jedno z konkurencyjnych przedsiębiorstw, w wyniku czego musiałem początkowo zbudować pojedyncze, a na dodatek bardzo drogie połączenie. Mógłbyś też kombinować i przenieść się do Paryża od wschodu, ale wtedy musiałbyś zabudować tereny znajdujące się na północ od Genewy.

2) Zacznij tworzyć swoje imperium. Wykup 10% akcji w firmach wszystkich konkurentów.

Zadanie to jest już na szczęście zdecydowanie prostsze. Zauważyłem, iż przeciwnikom na tej mapie wiedzie się zdecydowanie gorzej, tak więc nie powinieneś mieć dużych problemów z wykupieniem ich akcji. Zakładając nawet, iż czynność tę pozostawisz sobie na później, cała operacja (przy dwóch konkurencyjnych przedsiębiorstwach) nie powinna Cię kosztować więcej niż pół miliona franków francuskich. Radziłbym wiec początkowo skupić się wyłącznie na efektownej rozbudowie, a o wykonanie tego zlecenia martwić się dopiero wtedy, gdy do zakończenia wszystkich zadań z pierwszego poziomu scenariusza pozostanie już niewiele czasu.

W celu skonstruowania połączenia z Lyonem prawdopodobnie trzeba się będzie zdecydować na niewielki tunel (a w dalszej części zabawy kolejne). - 6. Francja - opis (1) | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
W celu skonstruowania połączenia z Lyonem prawdopodobnie trzeba się będzie zdecydować na niewielki tunel (a w dalszej części zabawy kolejne).

POZIOM 2 - Wojna

Cele należy osiągnąć do 1914 roku.

Przydzielone zadania:

1) Weź udział w obronie ojczyzny. Dostarcz 10 wagonów żołnierzy do Paryża i Orleanu.

Z wykonaniem pierwszej części tego zadania nie powinieneś mieć najmniejszych problemów. Wystarczy bowiem zadbać o postawione już wcześniej połączenie z Paryżem. Najlepiej byłoby żeby pasażerowie docierali do miasta z południa. Masz tu co najmniej dwie duże miejscowości do wyboru - Lyon oraz Dijon. Dostarczenie 10 pełnych wagonów nie zajmie ci dużo czasu, aczkolwiek do tego zadania radziłbym podejść już zdecydowanie wcześniej, tak aby móc się później skupić na ważniejszych sprawach. Druga część zadania będzie już wymagała pewnego przygotowania. Przede wszystkim, będziesz musiał rozbudować terminal w Paryżu, a także zdecydować się na dodatkowe torowiska. W zależności od sytuacji może to być stosunkowo proste lub bardzo trudne. Wszystko uzależnione jest oczywiście od poczynań konkurencji. Może się bowiem zdarzyć tak, iż postawienie większej ilości torowisk będzie wymagało dobudowania niewielkiego mostu czy innej kosztownej konstrukcji. Wszystkie te utrudnienia musisz brać pod uwagę. Jeśli zaś chodzi o Orlean, zadbaj o to żeby połączono to miasto z Paryżem. To bardzo istotna kwestia! Ponadto linia nie powinna być zbyt długa. Także i tu mogą pojawić się dodatkowe komplikacje. W moim przypadku jeden z konkurentów bardzo dobrze się tu już rozbudował, w wyniku czego musiałem zdecydować się na drogie i niewygodne przy transporcie większej ilości wagonów mosty. Osobiście nie radziłbym podprowadzić do Orleanu linii prowadzących z innych miast, gdyż wolne miejsce wykorzystasz w nieco inny sposób.

Uwaga! Może się zdarzyć tak, iż Orlean początkowo będzie zbyt mały żeby wykazywać zapotrzebowanie na przewóz pasażerów. W takim przypadku będziesz go musiał odpowiednio wcześniej rozwinąć!

2) Paryż powiększa swoje granice. Zamień pobliski Orlean w miasto.

Zadanie to jest bezpośrednio powiązane z wyżej opisanym wyzwaniem. Jak już napisałem, w celu zaliczenia pierwszego celu tego poziomu scenariusza będziesz musiał rozwinąć Orlean do wymaganego przez grę poziomu (miasto). W ramach pocieszenia dodam, iż Orlean nie będzie się musiał stać metropolią, tak więc generalnie nie masz się o co martwić, tym bardziej, iż na wykonanie wszystkich zadań z tego poziomu masz ponad 40 lat. W pierwszej kolejności będziesz prawdopodobnie musiał zaspokoić najbardziej podstawowe potrzeby. W moim przypadku był to węgiel. W takiej sytuacji musiałbyś zlokalizować znajdującą się w tej okolicy kopalnię, a następnie utworzyć nowe połączenie. W miarę możliwości radziłbym nie łączyć go z linią, która prowadzi z Paryża. Postaraj się postawić zupełnie nowe połączenie, tak aby pociągi te nie wpadały na siebie. Równolegle możesz wylicytować znajdującą się w Orleanie fabrykę, tak aby przystąpić do produkcji stali. Dodatkowo powinieneś zakupić fabrykę zbrojeń, która zajmie się przetwarzaniem produkowanej stali na bomby. Zalety tego rozwiązania docenisz w niedalekiej przyszłości. Gdy tylko pojawi się taka opcja, przystąp również do przewozu ludności cywilnej. W rezultacie powinieneś zdołać osiągnąć wystarczający stopień rozwoju miasta.

Orlean początkowo powinien wykazywać spore zapotrzebowanie na węgiel. Musisz więc dostarczyć ten surowiec z jednej z pobliskich kopalń. - 6. Francja - opis (1) | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Orlean początkowo powinien wykazywać spore zapotrzebowanie na węgiel. Musisz więc dostarczyć ten surowiec z jednej z pobliskich kopalń.