Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

5. Wielka Brytania - opis | Scenariusze | Sid Meier's Railroads! poradnik Sid Meier's Railroads!

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Scenariusz 5 - Wielka Brytania

Opis scenariusza

Uwaga! Poniższe wskazówki odnoszą się do następujących ustawień:

Przedział czasowy - 1829-1957; Liczba graczy SI - 2. Opcje losowego generowania krajobrazu oraz losowego rozkładu miast są odznaczone.

Gra w żaden sposób nie stara się nas do niczego zmusić. Z wielu istotnych rzeczy, jak chociażby obecności konkurencji, można całkowicie zrezygnować.

Zadania, które musimy w trakcie rozgrywania tego scenariusza wypełnić:

POZIOM 1 - Rakiety i Rainhill

Cele należy osiągnąć do 1850 roku.

Przydzielone zadania:

1) Połącz linią kolejową Liverpool i Manchester, tworząc jedną z najsłynniejszych linii.

Uwaga! Na wykonanie obu zadań z pierwszego poziomu scenariusza masz ZALEDWIE 20 lat. Będziesz się więc musiał bardzo śpieszyć. Nie możesz sobie też pozwolić na żadne poważniejsze wpadki. O ile w przypadku tego celu nie będą one jeszcze widoczne, o tyle miałbyś spore problemy z zaliczeniem drugiego zadania. Najprościej będzie rozpocząć zabawę w Wrexham, dzięki czemu do ustanowienia wspomnianego połączenia będziesz mógł stosunkowo szybko doprowadzić. Miej jednak na uwadze to, iż większość stawianych linii kolejowych będzie stosunkowo drogich. Odległości pomiędzy miastami nie są co prawda duże, ale teren jest bardzo nierówny, w wyniku czego będziesz musiał zdecydować się na wiele mostów i innych kosztownych konstrukcji. Jeśli chodzi o samo połączenie, masz tu dwa wyjścia. Możesz utworzyć krótszą linię, łącząc oba miasta w linii prostej, bądź też zdecydować się na postawienie dłuższego połączenia. W tym drugim przypadku mógłbyś dołączyć do niego znajdujące się w okolicy konstrukcje. W moim przypadku była to między innymi kopalnia węgla, dzięki której zarobiłem sporo gotówki. Wybór należy oczywiście do Ciebie.

2) Ochraniaj swoją linię przed atakami ze strony inwestorów - zdobądź i utrzymaj 70% akcji Twojej firmy.

Z wykonaniem tego zadania będziesz zapewne miał więcej problemów. Przede wszystkim, nie powinieneś rozpoczynać zabawy sprzedając część z posiadanych akcji. W miarę możliwości postaraj się zainwestować w kilka najbardziej opłacalnych połączeń, na których będziesz musiał dużo zarobić. Nie muszą to być koniecznie połączenia pomiędzy miastami. Zwróć bowiem uwagę na zapotrzebowanie na rzadsze dobra, a także znajdujące się w okolicy miejsca startu budynki. Wykupienie akcji będzie Cię sporo kosztowało, ale nie możesz z tym czekać na ostatnią chwilę, gdyż akcje Twojej firmy będą prawdopodobnie zyskiwały na wartości. Musisz więc wyczuć odpowiedni moment. Na szczęście o posunięcia przeciwników na tak wczesnym stadium rozwoju nie musisz się martwić.

Liverpool możesz łączyć z Manchesterem w linii prostej, bądź też zdecydować się na przyłączenie znajdujących się w tej okolicy fabryk (rafinerii, kopalń, farm itp.). - 5. Wielka Brytania - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Liverpool możesz łączyć z Manchesterem w linii prostej, bądź też zdecydować się na przyłączenie znajdujących się w tej okolicy fabryk (rafinerii, kopalń, farm itp.).

POZIOM 2 - Szaleństwo kolejowe

Cele należy osiągnąć do 1922 roku.

Przydzielone zadania:

1) Weź udział w "kolejowym szaleństwie", wykupując 20% akcji w firmach wszystkich konkurentów.

W tym przypadku będziesz już miał wystarczająco dużo czasu na wypełnienie obu zadań. Zacznijmy od omówienia tego celu scenariusza. Założenia są tu raczej oczywiste. Możesz też wybierać pomiędzy kilkoma różnymi wariantami. Akcje konkurencyjnych firm mógłbyś wykupić w początkowej fazie zabawy, ale kosztowałoby Cię to sporo pieniędzy i mogło w znaczący sposób opóźnić rozwój przedsiębiorstwa. Radziłbym więc uzbroić się w cierpliwość i zająć efektowną rozbudową, inwestując tylko w najciekawsze przedsięwzięcia. Pozwoli ci to na dokonanie zakupów po 1900 czy nawet 1910 roku. Musisz tylko uważać na posunięcia konkurentów. Nie możesz bowiem doprowadzić do sytuacji, w której do wykupienia pozostanie mniejsza ilość akcji. To pokrzyżowałoby Twoje plany. Generalnie jednak nie masz się tu czego obawiać. Możesz się więc skupić na wykonaniu drugiego celu tego poziomu scenariusza.

2) Wybuduj LNWR's "Premier Line", łączącą Birmingham, Liverpool, Londyn i Manchester.

Zadanie to jest nieco pracochłonne, ale z jego wykonaniem nie powinieneś mieć większych problemów. Przede wszystkim, nie powinieneś likwidować połączenia pomiędzy Liverpoolem, a Manchesterem, które było ci potrzebne do zaliczenia jednego z wcześniejszych wyzwań. Linia ta w dalszym ciągu będzie ci potrzebna i dzięki niej zaliczysz połowę tego zadania. Z kolejnymi połączeniami będzie już nieco gorzej. Zdecydowanie prościej będzie podłączyć Birmingham, a to dlatego, iż miasto to znajduje się w niewielkiej odległości od dwóch pozostałych miejscowości. W pierwszej kolejności powinieneś połączyć Birmingham z Manchesterem. Będziesz co prawda musiał zdecydować się na wybudowanie niewielkiego tunelu, aczkolwiek inwestycja ta nie będzie bardzo kosztowna. Dodatkowo, w dalszej części gry możesz zdecydować się na drugie połączenie, pomiędzy Liverpoolem a Birmingham. W moim przypadku było ono wyjątkowo opłacalne, gdyż mogłem zająć się transportem najcenniejszych dóbr, przez co koszty takiej konstrukcji bardzo szybko się zwróciły. Zdecydowanie gorzej będzie z Londynem. Metropolia ta znajduje się bowiem na drugim końcu mapy. Musisz się więc zdecydować, czy planujesz się w ogóle w tamte rejony przenieść. Osobiście zrezygnowałem z takiego wariantu, gdyż teren ten był już dość mocno zabudowany przez konkurencyjne przedsiębiorstwa. W rezultacie warto zdecydować się na postawienie pojedynczego połączenia pomiędzy Birmingham, a Londynem. Prawdopodobnie będzie ono dość kosztowne, ale w dalszej części zabawy będziesz je mógł sprytnie wykorzystać. Już teraz możesz się zresztą zająć niektórymi wyzwaniami z trzeciego poziomu scenariusza. Najważniejsze jest jednak to, iż uda ci się zaliczyć ten cel misji.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do Londynu prowadziła pojedyncza linia, szczególnie jeśli nie planujesz dobudowywać w tej okolicy żadnych dodatkowych połączeń. - 5. Wielka Brytania - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do Londynu prowadziła pojedyncza linia, szczególnie jeśli nie planujesz dobudowywać w tej okolicy żadnych dodatkowych połączeń.

POZIOM 3 - Zachód Wielkiej Czwórki

Cele należy osiągnąć do 1957 roku.

Przydzielone zadania:

1) Dostarcz 20 wagonów pasażerów z Manchesteru do Londynu oraz 20 ładunków poczty z Birmingham do Londynu.

Jeśli skorzystałeś z proponowanej przeze mnie taktyki i wybudowałeś pojedyncze połączenie do Londynu, to do obu tych celów powinieneś podchodzić oddzielnie. W pierwszej kolejności radziłbym zająć się transportem poczty (pomiędzy Birmingham a Londynem). Nie możesz oczywiście zapomnieć o tym żeby wszystkie pozostałe połączenia prowadzącego z Birmingham odpowiednio zmodyfikować. Chodzi oczywiście o to żeby pociąg kursujący do Londynu mógł ze sobą zabierać co najmniej 3-4 pełne wagony. Do wykonywania tego zadania możesz oczywiście podejść już tylko wcześniej, tj. od razu po utworzeniu wspomnianej linii kolejowej. Ponadto nie radziłbym zbytnio obciążać połączenia wychodzącego z Londynu, tym bardziej, iż pozostałe przedsiębiorstwa posiadają już zapewne w tej okolicy swoje stacje i niewiele byś na tym zyskał. Po wykonaniu pierwszej części zadania zmodyfikuj istniejące już połączenie, tak aby zająć się pasażerami. Nie zapomnij przestawić startowego miasta. Musi to być Manchester. Dodatkowo radziłbym dobudować drugi tunel pomiędzy Manchesterem a Birmingham, tak aby tutejsze lokomotywy zbyt często na siebie nie wpadały. Z wykonaniem tych celów nie powinieneś mieć dużych problemów. Zadbaj jedynie o to żeby pociągi kursujące do Londynu zabierały ze sobą maksymalną ilość poczty (Birmingham) lub pasażerów (Manchester).

2) Ustal nowy rekord prędkości legendarną lokomotywą A4 Mallard.

Uwaga! Do wykonania tego zadania nie możesz niestety podejść zbyt wcześnie. Będziesz musiał zaczekać aż gra odblokuje nowy typ lokomotywy. Jest to 4-6-2 A4 Mallard. Dopiero wtedy pojawi się możliwość zaliczenia tego zadania. W pierwszej kolejności będziesz oczywiście musiał zakupić kilka nowych lokomotyw. Osobiście radziłbym zdecydować się między innymi na połączenie z Londynem, szczególnie jeśli znajduje się tam większa ilość mostów i nierówności. Nowo zakupione lokomotywy będziesz oczywiście musiał nieco odciążyć, tak aby zwiększyć prawdopodobieństwo ustanowienia rekordu. Wybieraj głównie te połączenia, na których pociągi osiągają zazwyczaj większe prędkości. Nie powinieneś mieć z tym żadnych problemów.

3) Postaraj się, aby wartość netto Twojej firmy osiągnęła 30 milionów funtów.

Z podobnym wyzwaniem miałeś już do czynienia co najmniej kilka razy. Nie przewiduję więc żadnych komplikacji. Tym razem będziesz musiał podwyższyć wartość przedsiębiorstwa do co najmniej 30 milionów funtów. Nie jest to trudne wyzwanie, tym bardziej, iż rozgrywasz jedną z dłuższych misji gry. W zasadzie musisz pamiętać tylko o tym żeby na bieżąco inwestować swoje pieniądze w ciekawe przedsięwzięcia, na których można sporo zarobić. O takich sprawach powinieneś już jednak doskonale wiedzieć. W rezultacie ustalony limit powinno ci się udać wypełnić na długo przed oficjalnym zakończeniem tego scenariusza.

Z wykonaniem zadania dotyczącego rekordu prędkości będziesz musiał zaczekać. Gra odblokuje potrzebną lokomotywę (4-6-2 A4) dopiero w końcowej fazie zabawy. - 5. Wielka Brytania - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Z wykonaniem zadania dotyczącego rekordu prędkości będziesz musiał zaczekać. Gra odblokuje potrzebną lokomotywę (4-6-2 A4) dopiero w końcowej fazie zabawy.