Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2008 - poradnik do gry

Football Manager 2008 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Kreacja menedżera i wybór zespołu poradnik Football Manager 2008

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Zaczynamy jak zwykle na głównym ekranie klikając na ikonkę New Game . To przeniesie nas do ekranu kreacji menedżera.

1 - Kreacja menedżera i wybór zespołu - Football Manager 2008 - poradnik do gry
Żeby mieć pełniejszy obraz sytuacji skorzystajmy z Advanced Options widocznych w lewym dolnym rogu planszy - Kreacja menedżera i wybór zespołu - Football Manager 2008 - poradnik do gry

Żeby mieć pełniejszy obraz sytuacji skorzystajmy z Advanced Options widocznych w lewym dolnym rogu planszy.

Wszystkie zakładki z kolumny po lewej stronie ekranu nas na razie nie obchodzą - Kreacja menedżera i wybór zespołu - Football Manager 2008 - poradnik do gry

Wszystkie zakładki z kolumny po lewej stronie ekranu nas na razie nie obchodzą. Służą one głównie do zmiany ustawień według własnych preferencji i równie dobrze możemy się do nich nie dotykać. Pierwsza sprawa, która nas zajmuje, to kolumna Nations . Tu właśnie wybieramy ligi, które nas interesują. Do pomocy służy zakładka Continent , pomagająca w selekcji. Dzięki niej możemy oglądać wszystkie dostępne ligi, ewentualnie tylko te z interesujących nas kontynentów. To co wybieramy wyświetla się w oknie obok, umożliwiając nam uszczegółowienie wyboru.

Kolejno licząc: kolumna Selected Nations zawiera wybrane przez nas ligi; kolumna Lowest active league pozwala nam określić jak wiele lig z danego kraju wybieramy; kolumna Mode pozwala określić czy dana liga ma być grywalna (Playable , czyli w każdej chwili możemy podjąć tam pracę) czy też tylko dostępna do podglądu (View-only ).

Trzeci z ekranów Options pozwala wybrać kilka opcji wpływających na rozgrywkę. Tu możemy zdecydować między innymi o wielkości bazy danych czy sposobie wyświetlania nazwisk i atrybutów piłkarzy.

Komentarz:

Pierwsza rzecz, która powinniśmy brać pod uwagę to szybkość naszego komputera. Zasada jest prosta: im więcej lig wybieramy, tym wolniej będzie działać gra. Spore znaczenie ma też tutaj baza danych (również najlepiej jest wybierać małą).

Ile wybrać lig i z ilu państw? To zależy od naszych celów. Jeśli nastawiamy się na długotrwałe trzymanie się jednego stołka, to lepiej ograniczyć liczbę symulowanych rozgrywek do wybranej ligi i na tym poprzestać, ewentualnie resztę interesujących krajów wybrać z opcją View-only . Nie do końca opłaca się symulować inne ligi tylko po to, by sprawdzać jak sobie radzi np. Barcelona w Hiszpanii. Jeśli w grę wchodzą kwestie transferów i np. grając angielskim zespołem zamierzamy kupować Holendrów, to lepiej wybrać tę nację korzystając z opcji Load All Players From , niż od razu symulować całą ligę. Wspomniana opcja pozwala dodać do bazy danych piłkarzy z danego kraju, bez konieczności symulowania czy choćby podglądania ligi.

Druga bardzo istotna rzecz, to siła prowadzonego przez nas klubu. Jeśli gramy pierwszoligowym gigantem europejskim, to nie warto wybierać niższych lig do symulacji. Raczej nie będziemy szukać talentów w drugiej lidze, tylko kupować uznane gwiazdy lub młodzież oznaczoną jako wonderkids. Sprawa wygląda inaczej kiedy sami prowadzimy zespół z niższej ligi lub słabą ekipę ekstraklasy. Wtedy rzeczywiście warto mieć dobry wgląd w niższe ligi, bo głównie tam będziemy szukać wzmocnień. I tylko w takich przypadkach warto wybierać niskie ligi do symulacji i podglądu.

Kwestia oszczędzania na ilości symulowanych lig ma większe znaczenie niż w poprzedniej osłonie serii. FM 2008 prezentuje się słabiej pod względem szybkości działania od poprzedniczki.

Po dokonaniu konkretnych wyborów używamy opcji Start Game z menu znajdującego się w lewym dolnym roku ekranu.

W ten sposób lądujemy w miejscu kreacji postaci menedżera - Kreacja menedżera i wybór zespołu - Football Manager 2008 - poradnik do gry

W ten sposób lądujemy w miejscu kreacji postaci menedżera. Znów skorzystajmy z Advanced Options widocznych w lewym dolnym rogu.

Wypełnienia poszczególnych rubryk nie wymaga wskazówek - Kreacja menedżera i wybór zespołu - Football Manager 2008 - poradnik do gry

Wypełnienia poszczególnych rubryk nie wymaga wskazówek. W oknie Select Team wybieramy zespoły (spośród wybranych wcześniej lig), a w okienku obok wyświetlają się informacje o danej drużynie.

W tym oknie znajdują się też dwie zakładki służące wyborowi ekipy: Randomise i Leagues . W zakładce Leagues ukryte są wybrane wcześniej przez nas ligi oraz drużyny narodowe. Wybierając tu reprezentację danego kraju możemy zostać szkoleniowcem zespołu narodowego. Po kliknięciu na nazwę danej drużyny dostajemy bardziej szczegółowe informacje.

Tu możemy obejrzeć skład drużyny, preferowaną do tej pory taktykę, terminarz, staff trenerski, kluby filialne, historie itp - Kreacja menedżera i wybór zespołu - Football Manager 2008 - poradnik do gry

Tu możemy obejrzeć skład drużyny, preferowaną do tej pory taktykę, terminarz, staff trenerski, kluby filialne, historie itp. Kiedy się już zdecydujemy klikamy na zakładkę Take Control i zaczynamy zabawę.

Komentarz:

Tworząc postać menedżera pamiętajmy o tym, by nie ujmować mu zbytnio lat. Młody menedżer może mieć problemy ze zdobyciem szacunku i poważania w zespole, dość nieufnie mogą do niego odnosić się też władze klubowe. To jest dość istotna sprawa (myślę o relacjach z pracodawcą), bo w FM 2008 szefostwo jest o wiele bardziej czepialskie i dociekliwe niż w poprzednich edycjach. Dobrze jest więc dbać o to, by dawać im jak najmniej pretekstów do niezadowolenia.

Sprawa narodowości ma znaczenie głównie ze względu na utrzymanie dyscypliny w klubie. Trener tej samej narodowości co większość piłkarzy w drużynie łatwiej się z nimi dogada i utrzyma porządek w zespole. Wybierając narodowość (lub drugie obywatelstwo) warto więc brać poprawkę na skład i dobierać go według np. narodowości najliczniejszej w drużynie, narodowości największych gwiazd zespołu lub też podług planowanych zakupów (jeśli zamierzamy ściągać piłkarzy z konkretnego, znanego z góry kraju). Warto być przygotowanym na to, że w FM 2008 będzie więcej kłopotów personalnych z piłkarzami. Kiedyś to najczęściej byli niezadowoleni ci, co mało grali. Teraz piłkarze mogą po prostu się nie lubić, tworzą się stronnictwa, jedni wracają niezadowoleni z meczów reprezentacji, innym nie podoba się to co mówi menedżer itd. Odpowiednie dobranie narodowości załatwi bardzo małą część kłopotów ale zawsze jest to jedne problem mniej.

Po zatwierdzeniu drużyny opcją Take Control zaczynamy pracę.