Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect - poradnik do gry

Mass Effect - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mass Effect: Wyłączenie systemów obrony przeciwlotniczej - Virmir, solucja Mass Effect poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021

Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect znajdziesz opis przejścia wyłączenia systemów obrony AA - to jedno z zadań planety Virmire. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak dostać się do wnętrza bazy, czy warto uwolnić salarian i gdzie znaleźć prywatne laboratorium Sarena.

W opisie przejścia zadania możesz znaleźć odwołania do punktów z map bazy. Gotowe mapy znajdują się na poprzedniej stronie naszej solucji.

Przedostanie się do bazy

Do bazy można wejść na dwa sposoby. Pierwszy (VIR2-A) pozwoli nam na dotarcie do konsolety systemów obrony bazy, co umożliwi zakończenie misji Pomoc drużynie kapitana Kirrahe. Wybierając to przejście nadłożymy nieco drogi, ale w zamian dostaniemy możliwość zdobycia punktów doświadczenia i moralności. Drugie wejście (VIR2-B) pozwoli nam uniknąć części starć i przedostać się do laboratoriów. Proponuję wybrać wariant pierwszy, który jest bardziej opłacalny z punktu widzenia punktów doświadczenia i moralności.

Po wejściu do środka zauważymy konsolę systemów bezpieczeństwa (VIR3-1), dzięki której będziemy mogli pomóc drużynie Kirrahe (Pomoc drużynie kapitana Kirrahe) i odblokować drzwi prowadzące w dalsze regiony bazy.

W głównym pomieszczeniu przyjdzie nam stoczyć walkę z gethami oraz ze indoktrynowanymi salarianami - Mass Effect: Wyłączenie systemów obrony przeciwlotniczej - Virmir, solucja - Mass Effect - poradnik do gry

W głównym pomieszczeniu przyjdzie nam stoczyć walkę z gethami oraz ze indoktrynowanymi salarianami. Następnie kierujemy się w stronę pomieszczenia ochrony. Na miejscu spotkamy kolejnych salarian.

Poziom więzienny

Najpierw proponuję wybrać przejście prowadzące na poziom więzienny (VIR3-B). W jednej z cel zastaniemy salarianina, z którym uda nam się chwilę porozmawiać. Dowiemy się od niego co nieco na temat indoktrynacji, jakiej Saren poddał salarian. Jeżeli chcemy zdobyć trochę punktów idealisty, wypuszczamy więźnia z celi. Jeżeli preferujemy granie jako renegat, zostawiamy go na pastwę losu. W pozostałych celach są więźniowie, których już raczej nie da się uratować. Jeżeli ich wypuścimy, zdobędziemy kolejne punkty idealisty, jeżeli po wypuszczeniu zabijemy - renegata.

Laboratoria

Wracamy tą samą drogą, którą przybyliśmy, a następnie wybieramy kolejne przejście (VIR3-D). W ten sposób dotrzemy na poziom laboratoriów, do działu, w którym znajdują się kolejne cele. W jednej z nich znajduje się salarianin, który również poprosi nas o uwolnienie. Warto jednak zauważyć, że uwalniając go, jednocześnie wypuścimy na wolność innych więźniów, którzy zostali już zindoktrynowani. Dlatego też nasi towarzysze z drużyny będą mieć obiekcje. Jeżeli jednak zgodzimy się wypuścić salarian, zdobędziemy punkty idealisty. Niestety okaże się, że nasi przyjaciele mieli rację. Przyjdzie nam stoczyć walkę z więźniami. Na szczęście nie będą stanowili dla nas żadnego większego zagrożenia.

Uwaga! Drugie wyjście z pomieszczenia (VIR5-C) zaprowadzi nas do przejścia, którym przyszlibyśmy, gdybyśmy wybrali alternatywną drogę wejścia do bazy.

Wracamy tą samą drogą, którą przyszliśmy i korzystamy z windy (VIR3-C). Zabierze nas ona do głównej części poziomu laboratoriów. Tutaj przyjdzie nam stoczyć walkę z kroganinem, grupą zombie oraz asari.

Pomost

Gdy opuścimy pomieszczenie, trafimy na pomost. Ten jednak w pewnym momencie skończy się. Gethy podniosły most i jeżeli go nie opuścimy, nie będziemy mogli przejść dalej. Pozostanie nam zawrócić i poszukać gdzieś przełącznika opuszczającego most.

Udajemy się na południe. Wchodzimy do pomieszczenia ochrony, gdzie spotkamy Ranę Thanoptis. Kobieta poprosi nas o darowanie życia, w zamian otwierając przejście do prywatnego laboratorium Sarena. W trakcie rozmowy dowiemy się również co nieco na temat indoktrynacji i statku kosmicznego - Suwerena. Jeżeli zabijemy kobietę, otrzymamy sporo punktów renegata. Pozostawienie jej przy życiu nie da nam żadnego bonusu w punktach moralności.

Korzystamy z windy, którą uaktywniła Rana (VIR5-D). Dotrzemy do wieży komunikacyjnej. Na dole dostrzeżemy nadajnik protean. Uruchamiamy go za pomocą pobliskiego terminalu. W ten sposób doznamy kolejnej wizji.

Następnie wchodzimy na górę i podchodzimy do panelu komunikacyjnego. Skontaktuje się z nami dość niespodziewany rozmówca, który sprawi, że na wiele spraw spojrzymy zupełnie z innej strony. Rozmowa zakończy się przeciążeniem układów elektrycznych i zniszczeniem panelu.

Chwilę później skontaktuje się z nami Joker, prosząc o pośpiech - Mass Effect: Wyłączenie systemów obrony przeciwlotniczej - Virmir, solucja - Mass Effect - poradnik do gry

Wyłączenie działa AA

Chwilę później skontaktuje się z nami Joker, prosząc o pośpiech. Najwyższy czas zająć się naszym zadaniem - wyłączeniem działa przeciwlotniczego.

Wracamy na poziom laboratoriów, a następnie biegniemy w stronę podniesionego mostu. Gdy się do niego zbliżymy, opuści się, umożliwiając nam przejście na drugą stronę. Po drodze przyjdzie nam stoczyć szereg walk zarówno z gethami, jak i kroganami.

Czeka nas przeprawa przez główny poziom bazy. Po drodze przyjdzie nam się zmierzyć z dużymi siłami wroga. Naszym celem jest konsoleta obsługująca działo przeciwlotnicze (VIR6-1). Po oczyszczeniu przejścia korzystamy z niego, by umożliwić Normandii podejście do lądowania.