Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin - poradnik

Wiedźmin - poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zadania główne (3) | Rozdział 2 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin

Q2.28. Świadek

Faza 1. Więzień

Quest rozpoczyna rozmowa z Raymondem (M8.2 ) w Fazie 3 questu Q2.27. Tajemnice Wyzimy .

Faza 2. Kapitan

Jeśli zaczepisz Vincenta o więźnia, nic Ci nie powie.

Faza 3. Łapówka

Siemko (M8.23 ) może Ci udzielić informacji, ale musisz mu przynieść Fisstech . Z pewnością masz go już trochę znalezionego przy ciałach bandytów, których zabiłeś w Fazie 4 questu Q2.27. Tajemnice Wyzimy . Możesz go również kupić u Colemana (M8.24 ).

Faza 4. Nowe źródło

Jeśli Coleman nie żyje...

Faza 5. Salamandry

... w ostateczności możesz udać się nocą na polowanie na bandytów i zabójców po dzielnicy - oni będą mieli dość nakrotyku przy sobie. Znajdziesz ich przeważnie w dzielnicy nieludzi (M8.6 ).

Faza 6. Fisstech dla Siemki

Daj narkotyk Siemce . (Jeśli Siemko nie chce akurat z Tobą rozmawiać, wyjdź na ulicę i wróć do niego).

Faza 7. Więzień w szpitalu

Dowiesz się od Siemki , że uwięziony członek Salamandry został przeniesiony do Szpitala.

Faza 8. Napad na szpital

Żeby wejść do szpitala (M8.30 ) musisz albo przekupić strażnika, albo pokazać mu Sygnet straży miejskiej , który otrzymasz od Vincenta Meisa na zakończenie questu Q2.26. Podejrzany: Vincent Meis . Udaj się tam nocą i przekup jednego ze strażników pilnujących Więźnia . Po tym jak Więzień wyszepcze imiona Kalksteina i Baraniny zaatakuje Was piątka bandytów. Zabij ich. Krótka rozmowa z Więźniem posunie ponadto do przodu quest Q2.27. Tajemnice Wyzimy oraz rozpocznie questy Q2.38. Podejrzany: Baranina i Q2.39. Podejrzany: Kalkstein .

Faza 9. Przesłuchanie świadka

Rozmowa z Raymondem (M8.2 ) zaowocuje podsumowaniem dotychczasowego śledztwa - główne tropy prowadzą przez Kalksteina i Baraninę . Gdy po walce w szpitalu zagadniesz Shani , nie będzie zadowolona z Twoich zabaw, ale powie Ci, że więzień został przeniesiony w "bezpieczne miejsce".

Q2.49. Sekcja zwłok

Faza 1. Sekcja zwłok

Quest zostaje odpalony po wejściu do Fazy 16 questu Q2.27. Tajemnice Wyzimy .

Faza 2. Shani

Jeśli powiesz o sekcji Shani w Szpitalu (M8.30 ), dowiesz się, że nie możecie o tym rozmawiać przy ludziach. Masz się spotkać z Shani w jej domu (M8.21 ) wieczorem.

Faza 3. Przygotowanie do sekcji

Porozmawiaj o sekcjach z Raymondem , z Vincentem i przede wszystkim z Grabarzem (M8.36 ). Nie zaszkodzi przeczytać Medycyny sądowej oraz książki Zerrikańskie owady i inne plugastwa - obie dostaniesz u Antykwariusza (M8.15 ).

Faza 4. Ciało

Zapytaj Grabarza o niedawno zmarłego więźnia.

Faza 5. Przekupstwo

Żeby Grabarz zechciał udostępnić Ci jakiekolwiek Ciało, musisz mu przynieść flaszkę mocnego alkoholu.

Faza 6. Autopsja

Ciało będzie w szpitalu (M8.30 ) wieczorem - udaj się tam o północy. Shani będzie czekać w sali przy posągu Melitele. Ciało też. Powiedz jej, że przystępujecie do sekcji, a potem z każdym razem, gdy podejdzie do ciała z innej strony, zacznij z nią rozmowę. To jak poprowadzisz rozmowę z Shani , ma kluczowe znaczenie dla wyników sekcji. Możesz uzyskać dowód winy Kalksteina albo Baraniny , albo... możesz skończyć sekcję wchodząc w posiadanie znacznie ciekawszych informacji.

Jeśli chcesz zwalić winę na Kalksteina , wybierz opcje:

  • "Co o tym sądzisz?"
  • "Zewnętrzne objawy to nie wszystko..."
  • "Da się to jakoś potwierdzić?"

Jeśli chcesz wrobić Baraninę , wybierz opcje:

  • "Co o tym myślisz?"
  • "Sztylet skrytobójcy..."
  • "Obejrzyjmy serce."
  • "Wszystko wskazuje na ludzi Baraniny."

A jeśli chcesz się dowiedzieć prawdy...

  • "Co o tym myślisz?"
  • "Zewnętrzne objawy to nie wszystko..."
  • "Coś tu nie gra..."

Ten quest rodzi sporo rozgałęzień, z których najistotniejsze jest to, czy dowiesz się, że za wszystkim stoi bezpośrednio Azar , czy nie. Polecam ostatni wybór.

Faza 7. Azar Javed

Jeśli zdecydowałeś się dowiedzieć prawdy o Azarze , czas to wykorzystać.

Q2.29. Tajemnicza wieża

Faza 1. Księgi

Żeby otrzymać ten quest, musisz udać się do Kalksteina (M8.9 ) w Wyzimie i porozmawiać z nim. Na swoją misję dostaniesz od alchemika Kamień teleportacyjny - będziesz mógł za jego pomocą teleportować się z dowolnego Miejsca mocy do laboratorium Kalksteina .

Faza 2. Antykwariusz

Od Antykwariusza (M8.15 ) dowiesz się, że Bramy Tajemnicy posiada Golan Vivaldi (M8.8 ), natomiast o Ain Soph Aur powinien coś wiedzieć pustelnik (M10.18 ) mieszkający na bagnach.

Faza 3. Vivaldi aresztowany (Retrospekcja)

Gdy udasz się do Vivaldiego , a w Fazie 3 questu Q1.18 Nocni goście zdecydowałeś się zabić Wiewiórki, Vivaldi zostanie na Twoich oczach aresztowany.

Faza 4. Vivaldi uwolniony

Żeby uwolnić Vivaldiego z więzienia, musisz się udać do lochu (M8.23 ) i wpłacić Siemce 200 orenów kaucji.

Faza 5. Bramy tajemnicy

Po uwolnieniu Vivaldi (M8.8 ) będzie Ci tak wdzięczny, że otrzymasz Bramy tajemnicy ...

Faza 6. Ain Soph Aur

... oraz Ain Soph Aur za darmo.

Jeśli Vivaldi nie został aresztowany, obie księgi będziesz mógł u niego kupić. Za Bramy tajemnicy przyjdzie Ci zapłacić 100 orenów, za Ain Soph Aur aż 300 - lepiej więc po tę drugą księgę udaj się na bagna do domku Dziadka (M10.18 ).

Faza 7. Historia wieży

Przeczytaj Bramy tajemnicy .

Faza 8. Historia sefir

Przeczytaj Ain Soph Aur .

Faza 9. Informacje dla Kalksteina

Po przeczytaniu obu książek powinieneś odwiedzić Kalksteina (M8.9 ).

Faza 10-16. Sefiry

Kalkstein poleci Ci znaleźć 10 sefir. Jedną (Sefirę Chocc'mah ) da Ci sam. Sefirę Maal'kad znalazłeś przy ciele Kuroliszka zabitego w Kanałach na początku drugiego rozdziału. Sefirę Ghe'vrath , Sefirę 'Oth i Sefirę Veen'ah dostaniesz na Ołtarzu Melitele w szpitalu (M8.30 ), gdy złożysz na nim w ofierze np. Kurczaka . Sefirę Tipperath kupisz od Leuvaardena (M9.10 ) za 500 orenów (zakupu dokonujesz w trakcie dialogu, gdy go zapytasz o sefiry). Sefirę Kezath dostaniesz od Vaski jako nagrodę za wykonanie questu Q2.51. Glinianki . Sefirę Y'esath znajdziesz w Jaskini na bagnach (M10.20 ), w Sarkofagu Warana (M11.2 ). Sefirę Neh'tza zdobędziesz w ostatniej fazie questu Q2.50. Strażnik .

Faza 17. Keth'aar

Sefirę Keth'aar otrzymasz od Raymonda w Fazie 20 questu Q2.27. Tajemnice Wyzimy .

Faza 18. Sefiry rozmieszczone

Do tej fazy wejdziesz, gdy wykonasz quest Q2.58. Obeliski .

Faza 19. Otwarcie wieży

Wróć do Kalksteina (M8.9 ) - pamiętaj, że posiadając kamień teleportacyjny możesz użyć dowolnego Miejsca mocy, żeby się przenieść do laboratorium Kalksteina - i powiedz alchemikowi, że otworzyłeś wieżę. Dostaniesz obiecane 1000 orenów, ale stracisz kamień teleportacyjny.

1 - Zadania główne (3) | Rozdział 2 | Solucja Wiedźmin - Wiedźmin - poradnik