Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

02. Górskie Jaskinie

Pobiegnij przed siebie skalnym korytarzem - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Pobiegnij przed siebie skalnym korytarzem. Gdy wbiegniesz na wielką kamienną płytę, uruchomisz śmiercionośne strzałki w ścianach tuż przed tobą. Możesz je wyłączyć przełączając dwie dźwignie, zlokalizowane po lewej i po prawej stronie korytarza tuż przed strzałkami. Musisz tylko umiejętnie przeskakiwać z krawędzi na krawędź, by się do nich dostać.

Jeśli nie chce ci się bawić z przełączaniem dźwigni, po prostu przebiegnij prędko przez niebezpieczny obszar, najlepiej się nie zatrzymując - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Jeśli nie chce ci się bawić z przełączaniem dźwigni, po prostu przebiegnij prędko przez niebezpieczny obszar, najlepiej się nie zatrzymując. Powinnaś oberwać nie więcej niż jeden raz, możesz zastosować dla bezpieczeństwa przewrót w przód. Dalej korytarz skręca lekko po łuku w prawo dotrzesz do dużej pieczary. Wbiegnij na schody na wprost, po czym obiegnij naokoło jaskinię skacząc nad wyrwami w pomostach i półkach skalnych.

Gdy dobiegniesz do murowanej ściany, daj susa na występy w niej - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Gdy dobiegniesz do murowanej ściany, daj susa na występy w niej. Przejdź na rękach w lewo za załomy muru i opuść się w dół, na stały grunt. Idź przed siebie w głąb korytarza.

Zaatakują cię trzy nietoperze - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Zaatakują cię trzy nietoperze. Zestrzel je używając pistoletów. Korytarz się rozwidla. Skieruj się w lewą odnogę, zakończoną kamiennym murem po prawej. Aby się na niego wspiąć, wejdź na podwyższenie terenu przed nim i stamtąd się wybij. Wejdź na mur, po lewej stronie znajdziesz dużą apteczkę. Wróć się teraz do rozwidlenia dróg i wejdź w drugi korytarz, ten, z którego wcześniej wyleciały nietoperze.

W miejscu, gdzie przez dziurę w suficie pada śnieg skręć w lewo - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

W miejscu, gdzie przez dziurę w suficie pada śnieg skręć w lewo. Strąć nietoperze i dotrzyj do następnej skalnej komnaty. Stań przy krawędzi półki, po czym zsuń się na butach po pochyłej ścianie na sam dół jaskini. Załatw kolejne nietoperze, a następnie udaj się w stronę widniejących niedaleko w dole rzeźbionych wrót. Tuż obok nich jest dźwignia. Przełącz ją, przejdź przez otwarte wrota.

Zejdź po schodach i przejdź przez kamienny portal - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Zejdź po schodach i przejdź przez kamienny portal. Jesteś w wielkiej pieczarze o dnie w kształcie areny, poprzecinanej drewnianymi pomostami. Zeskocz na samo dno pieczary i odstrzel dwa szalejące tam wilki, po czym przeszukaj wnęki skalne zlokalizowane w ścianach naokoło areny. W jednej z nich, tej, nad którą wisi most, znajdziesz małą apteczkę.

Wskocz po wielkim głazie na kamienną platformę, ciągnącą się wokół areny i skieruj w lewo - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Wskocz po wielkim głazie na kamienną platformę, ciągnącą się wokół areny i skieruj w lewo. Wskocz na półkę powyżej a następnie zwróć w lewo i wejdź na drewniany most wiszący. Niestety, konstrukcja się zawali a ty znowu spadniesz na dno areny. Nie przejmuj się, podejdź do urwanego kawałka mostu i po prostu skocz na niego, łapiąc się desek. Po dwukrotnym wysileniu muskuł dotrzesz na szczyt.

Udaj się w prawo i skacząc po dwóch krawędziach osiągnij piętro wyżej, ale nie wchodź na ten poziom - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Udaj się w prawo i skacząc po dwóch krawędziach osiągnij piętro wyżej, ale nie wchodź na ten poziom. Zwisając z jego krawędzi przesuń się na prawo, po czym wybij do tyłu, łapiąc się kolumny za plecami. Przejdź za załom i podskocz do góry, sięgając krawędzi powyżej. Stąd kolejny sus do tyłu i zaliczona kolejna kolumna. Stąd już tylko szybkie hop na widniejącą w ścianie wnękę i oto masz kolejną małą apteczkę. Zsuń się na dół, przebiegnij obok strzępów mostka i ponownie wdrap na poziom powyżej, tym razem stań już pewnie na nim nogami.

Wejdź na kolejny wiszący most po prawej - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Wejdź na kolejny wiszący most po prawej. Za nim skręć w lewo, wdrap się na poziom powyżej. Przejdź obok czterech kolumn, osiągnęłaś punkt kontrolny. Skocz teraz na linę wiszącą nad rozpadliną, obróć się w lewo, rozbujaj solidnie i daj susa we wnękę z widniejącą w niej dużą apteczką. Wróć z powrotem na linę i tym razem przeskocz na drugą stronę komnaty, tam, gdzie znajdują się następne cztery kolumny. Za jedną z nich ukryta jest duża apteczka.

Zejdź łagodnym zejściem w dół, a po przejściu kawałka dużymi schodami do góry - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Zejdź łagodnym zejściem w dół, a po przejściu kawałka dużymi schodami do góry. Po prawej stronie wyjdziesz na kolejną wyrwę w podłożu, która trzeba będzie przebyć. Zlokalizuj wystającą z lewej ściany poprzeczkę i skocz na nią. Zrób na niej salto mortale i przeskocz na drugą stronę wyrwy. Pobiegnij dalej, wespnij się na wyższy poziom i kawałek dalej skręć w lewo.

Znalazłaś się w wielkiej komnacie - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Znalazłaś się w wielkiej komnacie. Musisz przebiec kawałek drogi wśród śmigających strzałek do wrót znajdujących się naprzeciwko. Nie zapomnij o przewrotach. Gdy dotrzesz do drzwi, wciśnij na rzeźbiony kafel u ich stóp. Belka odblokowująca wrota tylko lekko drgnie, a więc nie tędy droga. Żeby otworzyć wrota, będziesz musiała opuścić na dół dwie duże przeciwwagi. Jest to robota na czas, więc skoncentruj się.

Zwróć się w lewo i sforsuj wysoką ścianę przeskakując w górę z krawędzi na krawędź - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Zwróć się w lewo i sforsuj wysoką ścianę przeskakując w górę z krawędzi na krawędź. Gdy znajdziesz się na górze, skieruj się na lewo w stronę widocznego opodal niewielkiego wejścia. Zabij wałęsającego się tam wilka i przejdź przez wejście. Na samym końcu następnego pomieszczenia zwróć się w lewo i zlokalizuj trzy poprzeczki wystające ze ściany po prawej. Wiesz, co masz robić. Zalicz je wszystkie po kolei, a wylądujesz po drugiej stronie komnaty. Rozpraw się z grasującymi tam wilkami i biegnij górą w stronę uszkodzonych wrót.

Na samym końcu komnaty w prawej ścianie tkwią dwie krawędzie - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Na samym końcu komnaty w prawej ścianie tkwią dwie krawędzie. Skocz na nie, po czym wybij się do tyłu na poprzeczkę. Przesuniesz się wraz z nią o 90 stopni. Uważaj, bo od następnej akcji liczy się każda sekunda. Teraz skocz z poprzeczki na wprost na ścianę na kamienno-drewnianą przeciwwagę. Zjedziesz z nią w dół. Pobiegnij do krawędzi piętra przy wrotach i zsuń się na poziom posadzki poniżej, korzystając z występów. Udaj się prędko ponownie na lewo od wrót i sforsuj wysoką ścianę, przeskakując w górę z krawędzi na krawędź.

Gdy znajdziesz się na górze, skocz na ścianę na wprost, złap się krawędzi, podskocz wyżej na kolejną, po czym przejdź na prawo za załom muru - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Gdy znajdziesz się na górze, skocz na ścianę na wprost, złap się krawędzi, podskocz wyżej na kolejną, po czym przejdź na prawo za załom muru. Dojdź do końca i z tej pozycji wybij się w prawo. Złapiesz się wielkiej kamienno-drewnianej przeciwwagi i opadniesz w dół wraz z nią. Teraz szybciutko wróć na dół pod same wrota i wciśnij kamienną płytę u ich stóp. Wrota powinny się otworzyć.

Jeśli po wrota ani drgnęły oznacza to, że byłaś zbyt wolna i przeciwwagi wróciły na swoje stare miejsce - 02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary - Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry

Jeśli po wrota ani drgnęły oznacza to, że byłaś zbyt wolna i przeciwwagi wróciły na swoje stare miejsce. Musisz powtórzyć całą operację otwierania drzwi od nowa, tylko szybciej. Po poprawnym wykonaniu całej operacji wyjdź przez wrota z sali.