Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Supreme Commander - poradnik do gry

Supreme Commander - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki morskie | Opis jednostek | Supreme Commander poradnik Supreme Commander

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

Poziom Tech 1

Bojowa łódź podwodna

Łodzie podwodne są całkiem niezłymi jednostkami. Tanie i w miarę szybko się je produkuje. Można ich używać do zatapiania wrogich okrętów patrolowych (nawet tych bardziej zaawansowanych technologicznie) oraz obrony własnej bazy.

Fregata

Jest to pierwsza dostępna jednostka wodna w grze zdolna atakować struktury lądowe. Świetnie się nadaje do atakować słabo chronionych zabudowań. Jeśli zobaczysz wrogi ekstraktor masy na jakiejś wysepce, wyślij właśnie fregaty do zrównania go z ziemią. Dodatkowo, potrafi obronić się przed wrogimi jednostkami powietrznymi (z wyjątkiem statku Aeonów, które wymagają dodatkowych okrętów p-lot). Nie jest to zbyt dobra ochrona, ale samoloty z poziomu Tech 1 dostają od fregat nieźle w skórę.

Kuter

Jednostka dostępna tylko u Aeonów. Pełni właściwie tylko i wyłącznie rolę obrony przeciwlotniczej dla innych jednostek. Szybko jednak zostaje zastąpiony przez krążowniki z poziomu Tech 2.

Poziom Tech 2

Niszczyciel

Niszczyciele to świetne jednostki nawodne. Jedyne zagrożenie dla nich to samoloty i artyleria dalekiego zasięgu. Ich siła ognia i zasięg są co najmniej zadowalające. Mogą być wykorzystywane w charakterze obrony bazy, lecz najlepiej używać ich do niszczenia wrogich baz położonych przy zbiornikach wodnych. Dobrze jest je posyłać pod eskortą krążowników, wyposażonych w dobrą broń przeciwlotniczą. Dodam, że niszczyciele Cybran potrafią dodatkowo... chodzić po lądzie, tak więc można przenieść ich niszczycielską siłę w niemal każdy zakątek mapy. Niestety, poruszają się wówczas dość wolno. Wspomnę też, że budowa tego typu statków zajmuje troszkę dużo czasu.

Krążownik

Jest to jednostka, która również potrafi atakować cele naziemne, ale za to nie radzi sobie z wrogimi statkami. Największym atutem krążowników są działa przeciwlotnicze, dlatego powinny stanowić wsparcie dla niszczycieli. Krążowniki posiadają także system obrony przed pociskami taktycznymi.

Poziom Tech 3

Łódź podwodna z pociskami strategicznymi

Pociski strategiczne i taktyczne - to jest główna broń tej jednostki. Wprawdzie zanim będzie można jej użyć, należy najpierw wykazać cierpliwość podczas budowy, a następnie wyeliminować wrogą obronę przed rakietami taktycznymi oraz strategicznymi. Rakiety się konstruuje i odpala ręcznie.

Pancernik

Zbudowanie statku tego typu również trwa całe wieki, ale za to oferuje fantastyczną siłę ognia, na którą składają się trzy działa Oblivion. Dodając do tego świetny zasięg, otrzymujemy jednostkę zdolną zrównać z ziemią wiele instalacji naziemnych. Pancerniki muszą poruszać się pod ochroną innych okrętów, zdolnych zwalczać wrogie statki i samoloty.

Lotniskowiec

Ta jednostka znajduje się tylko w armii Cybran i Aeonów. Jest ona uzbrojona tylko w działa przeciwlotnicze i służy do transportowania jednostek powietrznych. Nie jest zbyt użyteczna w misjach kampanii, niemniej jednak jeżeli chcesz w miarę bezpiecznie przetransportować swoje samoloty w okolicę, gdzie wróg nie ma obrony przeciwlotniczej, możesz sięgnąć po lotniskowce, tym bardziej, że budują się znacznie szybciej w porównaniu do innych okrętów z poziomu Tech 3.