Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

II. Sprawdzian praktyczny w zakresie ataku torpedowego w trybie zaawansowanym - Ekspert

Do przeprowadzenia sprawdzianu podobnie jak poprzednio wykorzystamy trzecia misję Akademii Broni Podwodnej. Przed rozpoczęciem sprawdzianu parametr Realizm ustawiamy na poziomie 100%. Całość sprawdzianu będzie ilustrowana, a komentarz słowny zostanie ograniczony do minimum. Zaczynamy!

Strona początkowa misji - ruszamy na 100%, nic mniej - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Strona początkowa misji - ruszamy na 100%, nic mniej ...

Przechodzimy szybko na Stanowisko Peryskopów. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Przechodzimy szybko na Stanowisko Peryskopów.
Rozwijamy zakładki Urządzenie Utrzymania Pozycji i Narzędzie Danych Ataku - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Rozwijamy zakładki Urządzenie Utrzymania Pozycji i Narzędzie Danych Ataku. Przyciskiem S znajdującym się na Panelu Wyrzutni Torpedowych blokujemy w trybie śledzenia cel.

Rolką myszy dokonujemy zbliżenia obrazu widzianego przez Peryskop Bojowy, po czym klikamy kursorem w obrębie przecięcia siatek celownika i DOKŁADNIE układamy linię pozycji poziomej na linii wodnej okrętu wojennego - celu. Wybór zatwierdzamy ponownym kliknięciem LPM. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Rolką myszy dokonujemy zbliżenia obrazu widzianego przez Peryskop Bojowy, po czym klikamy kursorem w obrębie przecięcia siatek celownika i DOKŁADNIE układamy linię pozycji poziomej na linii wodnej okrętu wojennego - celu. Wybór zatwierdzamy ponownym kliknięciem LPM.
Otwieramy Książkę Rozpoznania i Identyfikacji i ustalmy przynależność państwową celu - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Otwieramy Książkę Rozpoznania i Identyfikacji i ustalmy przynależność państwową celu.

Zatrzymujemy bieg czasu klawiszem Num(-) i spokojnie przeszukujemy Książkę zwracając uwagę na cechy szczególne celu - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Zatrzymujemy bieg czasu klawiszem Num(-) i spokojnie przeszukujemy Książkę zwracając uwagę na cechy szczególne celu.

Po zidentyfikowaniu okrętu kursorem zaznaczamy wynik, dzięki czemu dane, wraz z wysokością masztów lądują w Stadimeterze, a klasa okrętu pojawia się w oknie Urządzenia Utrzymania Pozycji - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Po zidentyfikowaniu okrętu kursorem zaznaczamy wynik, dzięki czemu dane, wraz z wysokością masztów lądują w Stadimeterze, a klasa okrętu pojawia się w oknie Urządzenia Utrzymania Pozycji.

Włączając bieg czasu klawiszem Num(+) zamykamy Książkę Rozpoznania i Identyfikacji, po czym ponownie zatrzymujemy czas klawiszem Num(-) - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Włączając bieg czasu klawiszem Num(+) zamykamy Książkę Rozpoznania i Identyfikacji, po czym ponownie zatrzymujemy czas klawiszem Num(-). Klikamy LPM na zakładce Prędkość i po zmianie tarczy Narzędzia Danych Ataku przesuwamy kursor na zakładkę Stoper, która otwieramy kliknięciem LPM. Na ekranie pojawia się Stoper.

Niestety, przyrząd pomiarowy jest w fatalnym miejscu, uniemożliwiając sensowne czytanie danych, dlatego na jego obudowie przytrzymujemy LPM i przesuwamy go w miejsce dogodniejsze do obsługi. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Niestety, przyrząd pomiarowy jest w fatalnym miejscu, uniemożliwiając sensowne czytanie danych, dlatego na jego obudowie przytrzymujemy LPM i przesuwamy go w miejsce dogodniejsze do obsługi.
Przycisk Stopera znajduje się w pozycji STOP - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Przycisk Stopera znajduje się w pozycji STOP

Wciskamy przycisk kliknięciem LPM i Stoper zostaje uruchomiony, lecz w dalszym ciągu nie odmierza czasu, gdyż wcześniej zablokowaliśmy jego upływ klawiszem Num(-) - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

"Wciskamy" przycisk kliknięciem LPM i Stoper zostaje uruchomiony, lecz w dalszym ciągu nie odmierza czasu, gdyż wcześniej zablokowaliśmy jego upływ klawiszem Num(-). I tak na razie ma pozostać.

Wskazujemy na pierścieniu Narzędzia Danych Ataku zakładkę Odległość - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Wskazujemy na pierścieniu Narzędzia Danych Ataku zakładkę Odległość. Następuje zmiana tarczy pomiarowej.

Przesuwamy kursor na zakładkę Stadimeter i klikamy LPM - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Przesuwamy kursor na zakładkę Stadimeter i klikamy LPM.

Przesuwamy kursor w okolice przecięcia siatek celownika Peryskopu bojowego i przytrzymując wciśnięty LPM przesuwamy zdublowany obraz celu w górę, po czym bardzo dokładnie umieszczamy go w ten sposób, aby linia wodna przesuniętego obrazu okrętu wojennego znalazła się na szczycie masztu celu na obrazi - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Przesuwamy kursor w okolice przecięcia siatek celownika Peryskopu bojowego i przytrzymując wciśnięty LPM przesuwamy zdublowany obraz celu w górę, po czym bardzo dokładnie umieszczamy go w ten sposób, aby linia wodna przesuniętego obrazu okrętu wojennego znalazła się na szczycie masztu celu na obrazie nieruchomym. Kliknięcie LPM kończy operację obliczeń odległości Stadimetera. Włączamy bieg czasu Num(+).

W oknie Urządzenia Utrzymania Pozycji pojawia się wynik pomiaru - 1417 metrów - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

W oknie Urządzenia Utrzymania Pozycji pojawia się wynik pomiaru - 1417 metrów. Zapisz ten wynik Graczu w notatniku, a my podążamy dalej.

Klikamy LPM zakładkę Kąt Kursowy i po zmianie tarczy pomiarowej - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Klikamy LPM zakładkę Kąt Kursowy i po zmianie tarczy pomiarowej ...

przytrzymując LPM obracamy tarczę tak, aby wartość wyliczona Kąta Kursowego (145°) znalazła się na wysokości pina na godzinie 9 - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

... przytrzymując LPM obracamy tarczę tak, aby wartość wyliczona Kąta Kursowego (145°) znalazła się na wysokości "pina" na godzinie 9. Zrobione.

Ustaloną wartość przesyłamy kliknięciem zakładki Prześlij do KT do miejsca docelowego, czyli Kalkulatora Torpedowego - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Ustaloną wartość przesyłamy kliknięciem zakładki "Prześlij do KT" do miejsca docelowego, czyli Kalkulatora Torpedowego.

Natychmiast po przekazaniu danych do Kalkulatora Torpedowego klikamy LPM przycisk Urządzenia Utrzymania Pozycji i następuje przejście w tryb śledzenia automatycznego - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Natychmiast po przekazaniu danych do Kalkulatora Torpedowego klikamy LPM przycisk Urządzenia Utrzymania Pozycji i następuje przejście w tryb śledzenia automatycznego. Tarcze pomiarowe Urządzenia Utrzymania Pozycji zmieniają położenie na właściwe dla dziobowych i rufowych wyrzutni torpedowych.

Z Panelu Rozkazów przechodzimy na Stanowisko Map Nawigacyjnych, a z niego do Mapy Taktycznej - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Z Panelu Rozkazów przechodzimy na Stanowisko Map Nawigacyjnych, a z niego do Mapy Taktycznej. Na mapie tej widzimy ścieżkę namiaru, oraz cel w trakcie śledzenia zaznaczony białym krzyżykiem. Kontrolujemy w ten sposób działanie Urządzenia Utrzymywania Pozycji. Wszystko w porządku, czas na kolejne kroki.

Czas okresu pomiarowego (60 sekund) zbliża się do końca - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Czas okresu pomiarowego (60 sekund) zbliża się do końca. Równo z jego zakończeniem zatrzymaj czas klawiszem Num(-).

Czas został zatrzymany - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Czas został zatrzymany. Mamy teraz możliwość przejścia do zakładki Odległość, aby rozpocząć procedurę obliczania drugiej odległości niezbędnej do wyznaczenia prędkości, z jaką cel się przemieszcza.

Po raz kolejny klikamy w zakładkę Stadimeter, wykonujemy pełną procedurę z przesunięciem zdublowanego obrazu pamiętając o jego dokładnym umieszczeniu na topie masztu obrazu stałego - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Po raz kolejny klikamy w zakładkę "Stadimeter", wykonujemy pełną procedurę z przesunięciem zdublowanego obrazu pamiętając o jego dokładnym umieszczeniu na topie masztu obrazu stałego. Od dokładności zależy wynik odczytu, później nie będzie możliwości korekty podanych wartości do Kalkulatora Torpedowego.

Uzyskany wynik przesyłamy do Kalkulatora Torpedowego jednocześnie zapisując go w naszym notatniku - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany praktyka (1) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Uzyskany wynik przesyłamy do Kalkulatora Torpedowego jednocześnie zapisując go w naszym notatniku. Wartość ta to 1242 metry (pamiętaj Graczu - za każdym razem będzie inna, gdyż jest zależna dokładnie od czasu, w jakim dokonasz pomiaru)