Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School poradnik Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Pkt.a1. Pomiar odległości do celu.

Czynności związane z pomiarem odległości do celu zaczynają się w momencie dokonania jego wyboru. Pierwszym krokiem jest identyfikacja jednostki pływającej, która ma na celu dostarczenie do Stadimeteru danych na temat wysokości masztów. Czynność tę przeprowadzamy przy użyciu Ksiązki Rozpoznania i Identyfikacji, porównując zamieszczone w niej sylwetki statków i okrętów wojennych, oraz ich cechy charakterystyczne takie jak ilość masztów, ilość wież artylerii pokładowej, ilość nadbudówek, wysokość relingów, kształt dzioba i rufy z jednostką będącą naszym celem. Dokonany wybór zatwierdzamy i jest on równoznaczny z rozpoznaniem. Dane zostają przesłane jak wspomniałem wyżej do Stadimeteru, oraz Urządzenia Utrzymania Pozycji (PK), gdzie zostanie zarejestrowana jego klasa. Procedura jest jednakowa dla Peryskopu bojowego w trakcie czynności w zanurzeniu jak i również TBT w pozycji wynurzonego okrętu podwodnego

Cechy charakterystyczne istotne przy rozpoznaniu (identyfikacji) jednostek pływających. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Cechy charakterystyczne istotne przy rozpoznaniu (identyfikacji) jednostek pływających.
Pierwszy krok - zablokowanie widoku celu kliknięciem w przycisk S w panelu Wyrzutni Torped - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry

Pierwszy krok - zablokowanie widoku celu kliknięciem w przycisk S w panelu Wyrzutni Torped.

Po ustaleniu przynależności państwowej otwieramy Książkę Rozpoznania i Identyfikacji, po czym ... - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Po ustaleniu przynależności państwowej otwieramy Książkę Rozpoznania i Identyfikacji, po czym ...
... stosując wskazane metody dokonujemy identyfikacji zapisując klasę okrętu wojennego w Urządzeniu Utrzymania Kursu i wysokość masztu w Stadimeter. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
... stosując wskazane metody dokonujemy identyfikacji zapisując klasę okrętu wojennego w Urządzeniu Utrzymania Kursu i wysokość masztu w Stadimeter.

Zidentyfikowaliśmy klasę okrętu, pora, zatem na obliczenie dzielącej nasz okręt podwodny odległości do niego. W tym celu wskazujemy zakładkę dodatkowo oznaczoną symbolem "podziałka" mieszczącą się z lewej strony w dolnej części pierścienia Narzędzia Danych Ataku i klikamy na niej LPM. W centralnej części urządzenia ukazuje się okrągła skala z określonymi odległościami i ich znacznikami. Przesuwamy kursor w górę i klikamy zakładkę z lewej strony z ukazującą się podpowiedzią Stadimeter. Teraz kursor przesuwamy na sam środek widoku przekazywanego przez peryskop bojowy i wciskamy przyciskając stale LPM myszy. Okazuje się, że możemy przesunąć zdublowany obraz okrętu wojennego w górę, co też i niezwłocznie czynimy. DOKŁADNIE umieszczamy linię wodną okrętu wojennego widoczną na przesuwanym obrazie na wysokości topu (szczytu) masztu, po czym klikamy myszką. W ten sposób Stadimeter dokona automatycznie obliczeń odległości na podstawie różnic kątowych występujących pomiędzy oboma obrazami. Zrobione. Przesuwamy kursor na czerwoną zakładkę sąsiadującą z zakładką Stadimeteru (ukazuje się podpowiedź - "wyślij odległość i namiar do Kalkulatora Torpedowego) i klikamy myszka. Zebrane i przeliczone dane przez Stadimeter zostały przesłanedo punkt przeznaczenia, czyli KT. W oknie Urządzenia Utrzymania Pozycji (PK) oznaczonym jako Range (zasięg/odległość) pojawia się wyliczona odległość. Nie pozostaje już nic innego, jak włączenie Stanu Utrzymania Pozycji poprzez kliknięcie na dole tegoż urządzenia okrągłego, podświetlającego się na czerwono przycisku. Ponownie przypominam, że wszystkie te czynności wykonuje się przy zablokowanym widoku celu.

Kursorem wskazujemy zakładkę z symbolem Podziałka (podpowiedź - Odległość) w dolnej części pierścienia Narzędzia Danych Ataku i klikamy w nią kursorem myszki. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Kursorem wskazujemy zakładkę z symbolem "Podziałka" (podpowiedź - Odległość) w dolnej części pierścienia Narzędzia Danych Ataku i klikamy w nią kursorem myszki.
W centralnej części narzędzia ukazuje się tarcza z wartościami cyfrowymi odległości i znacznikami odległości (podpowiedź - Stadimeter). - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
W centralnej części narzędzia ukazuje się tarcza z wartościami cyfrowymi odległości i znacznikami odległości (podpowiedź - Stadimeter).
Przy wciśniętym LPM myszy przesuwamy obraz powtórzony widoczny na ekranie w górę umieszczając dokładnie linię wodną okrętu wojennego równo z topem masztu. Kliknięcie myszy kończy operację. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Przy wciśniętym LPM myszy przesuwamy obraz powtórzony widoczny na ekranie w górę umieszczając dokładnie linię wodną okrętu wojennego równo z topem masztu. Kliknięcie myszy kończy operację.
Kursorem wskazujemy czerwoną zakładkę u góry Narzędzia Danych Ataku (podpowiedź - wyślij odległość i namiar do Kalkulatora Torpedowego) i przesyłamy uzyskane dane. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Kursorem wskazujemy czerwoną zakładkę u góry Narzędzia Danych Ataku (podpowiedź - "wyślij odległość i namiar do Kalkulatora Torpedowego) i przesyłamy uzyskane dane.
W oknie Range (Odległość/Zasięg) pojawia się obliczona przez Stadimeter odległość wraz z namiarem. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
W oknie "Range" (Odległość/Zasięg) pojawia się obliczona przez Stadimeter odległość wraz z namiarem.
LPM myszki klikamy na końcu podświetlony na czerwono przycisk włączając Stan Utrzymania Pozycji na narzędziu PK. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
LPM myszki klikamy na końcu podświetlony na czerwono przycisk włączając "Stan Utrzymania Pozycji" na narzędziu PK.

Dokonaliśmy obliczenia odległości dzielącej nasz okręt podwodny od celu. Warto wspomnieć, że tak Peryskop bojowy jak i TBT wyposażone są w specjalną podziałkę siatki celownika. Jest to o tyle istotne, że o ile w przypadku Peryskopu bojowego - Stadimeter dokona automatycznie obliczeń odległości, o tyle pomiar wykonany przy użyciu TBT polega na użyciu ruchomej linii indeksu. W uzupełnieniu poniżej przedstawiam wartości podziałki na urządzeniach optycznych.

Urządzenia optyczne (skala powiększenia)

Mała podziałka

Duża Podziałka

Peryskop (standard)

Peryskop (duże powiększenie)

0.25° (0°15')

TBT (7x)

0.2° (0°12')

Jest jeszcze metoda obliczania odległości, którą ja kwalifikuję dla sadomasochistów, lub zakręconych miłośników komplikowania sobie życia. Polega ona obliczeniach wyprowadzonych w oparciu o ilość pokładów nad pokładem głównym, ich dodawaniu i mnożeniu przez liczbę 8. Z żalem muszę stwierdzić, że nie odniosłem sukcesu eksperymentując z tą metodą i uznałem ją za czasochłonną, nieefektywną i obarczoną dużym marginesem błędu.

Pomiar odległości możemy uzyskać także za pomocą sonaru, lub radaru. W misjach historycznych o zadeklarowanym realizmie na poziomie 100% część czynności wykonasz Graczu sam, w innych natomiast będziesz musiał polegać na podległej Załodze, co czasami nie jest najlepszym rozwiązaniem z uwagi na zwykłą ludzką omylność. Oba te urządzenia omówiłem powyżej - obsługa ich jest prosta, tak, więc nie będę rozwijał tego tematu. Mam tylko małą sugestię w kwestii użytkowania sonaru. Zbyt częste wysyłanie impulsów w kierunku przeciwnika spowoduje sytuację, że ich adresaci odbiorą je jako pukanie do ich drzwi i postanowią nas dokładnie poszukać, niekoniecznie w celu zaproszenia na obiad.

Radar w trybie PPI - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Radar w trybie PPI
Radar w trybie oscyloskopu z włączonym omiataniem w trybie ciągłym. - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Radar w trybie oscyloskopu z włączonym omiataniem w trybie ciągłym.
Sonar - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Sonar
Skutki zabaw zaawansowaną elektroniką lat czterdziestych ubiegłego stulecia ... - Torpedo Attack - Tryb zaawansowany teoria (3) | Submarine School - Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - poradnik do gry
Skutki zabaw zaawansowaną elektroniką lat czterdziestych ubiegłego stulecia ...