Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Rise of Nations - poradnik do gry

Rise of Nations - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

The New World Frencz - Wszystkie bitwy | The New World - bitwy poradnik Rise of Nations

The New World Frencz

Kampania Francuzów ma takie same cele jak innych nacji europejskich. Francuzi są w dość niekorzystnej sytuacji, bo mają tuż obok siebie zaciętych wrogów - Anglików i Amerykanów. Z tego powodu nie za bardzo można od razu atakować Indian - w odpowiednim momencie trzeba rozprawić się z sąsiadami.

Zaczynasz w Luizjanie a pierwszym celem powinna być Indiana.

Indiana

W tej prowincji trafi Ci się jedna z bitew specjalnych opisanych we wstępie. Nie daję tu mapy bo nie ona jest najistotniejsza (a poza tym różni się w zależności od zadania jakie dostaniesz).

Masz teraz dwie prowincje i musisz podjąć ważną decyzję odnośnie wyboru następnego celu. Rozsądek podpowiada atak na jedno z państw indiańskich (masz przewagę technologiczną) ale musisz wiedzieć, że to spowoduje reakcję Amerykanów i Anglików. Dlatego też lepiej od razu się z nimi rozprawić. Podpisz więc sojusz z Hiszpanią i wypowiedz wojnę Amerykanom (punktów Tribute starczy na styk). Razem zaatakujcie Karolinę.

Carolina

Tu znów trafia się standardowa mapa i standardowe cele (zdobycie stolicy rywala przed upływem czasu). Na mapie nie ma niespodzianek, jest za to sporo surowców. Hiszpańscy sojusznicy są Twoim atutem i Amerykanie mają nikłe szanse na obronę.

Jesteś już pod stolicą Amerykanów. Co prawda tu już Hiszpania Ci nie pomoże ale masz dwie armie czekające na atak. Z Karoliny atakuj Virginię.

Virginia

Stolicę Amerykanów zdobywałeś już kilka razy. Co prawda za każdym razem mapa wygląda nieco inaczej ale są to różnice kosmetyczne. Nie spotkasz tu żadnych niespodzianek a za to sporo surowców. Możesz także liczyć na posiłki z sąsiedniej prowincji.

Amerykanów masz z głowy a Anglicy pozbawieni sojusznika też zmiękną. Podpisz więc pokój z Anglią i atakuj Indian. Armią z Luizjany atakuj Dakota Plains.

Dakota Plains

Teren znasz już doskonale więc wiesz co masz robić. Tym razem masz wsparcie jednej armii i przewagę technologiczną więc o wygraną jest stosunkowo łatwo.

Kolejny rywz

Mexico

Zdobywanie stolicy Azteków miałeś już okazję przećwiczyć kilka razy. Teraz nie masz ani sojusznika ani posiłków ale wciąż możesz liczyć na przewagę technologiczną. Ten atut plus ewentualne karty bonusowe zapewnią Ci zwycięstwo.

Na Aztekach zdobędziesz nową armię, którą ustaw w prowincji Central America. Zakup kartę bonusową Letter of Marque i użyj jej na Holendrach. Teraz wytarguj od Holendrów prowincję Venezuela i ustaw tam armię. Armią z Kuby zaatakuj West Indies - zajmiesz je bez walki. Teraz wytarguj od Inków prowincję New Granada. Przesuwaj armię: z Dakoty do Nunavut, z Oregonu do Dakoty, z Luizjany do Indiany, z Meksyku na Jukatan, z Central America do New Granada. Zakończ turę.

Armią z Wenezueli zaatakuj prowincję Amazon - zajmiesz ją bez walki. Armię z Kuby przesuń do Wenezueli, armię z Indiany do Great Lakes, a armię z Dakoty do Indiany. Zakończ turę.

Jesteś gotów do zmasowanego ataku na stolicę Inków. Armią z Amazonii atakuj Peru.

Peru

Tę mapę już znasz doskonale więc wiesz co masz robić. Indianie już używają broni palnej a Ty możesz rekrutować więcej wojsk. Masz też wsparcie z sąsiedniej prowincji. Zdarzały się już łatwiejsze bitwy o Peru ale trudniejsze też. Jeśli masz jeszcze karty bonusowe to tu ich użyj, bo to ostatnia bitwa.

Po pokonaniu Inków pozostał Ci tylko jeden warunek do spełnienia - zdobycie 1000 punktów Tribute. Możesz teraz zaatakować Anglię lub Holandię (obie mapy znasz) ale jest łatwiejszy sposób: poczekaj trzy tury nic nie robiąc a punkty same się uzbierają. Tak właśnie wygrasz kampanię.