Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry

Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Nod - Ayers Rock | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium poradnik Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium

Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019

Nod - Ayers Rock

1 - Zdobądź południową bazę Kilian - Nod - Ayers Rock | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium - Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry

1 - Zdobądź południową bazę Kilian.

Pierwszym zadaniem na drodze do pokonania zdrajczyni jest zdobycie małej bazy Bractwa, która zlokalizowana jest w pobliżu Ayers Rock. Zmagania zaczynasz dysponując jednostką Awatar (z zainstalowaną modyfikacją w postaci miotacza ognia) oraz czterema sabotażystami.

Bazę wroga zaatakuj przez wschodnią bramę, niszcząc wcześniej patrolujące okolicę trzy czołgi typu Skorpion. Rozwal szatkownice i wkrocz do środka. Szybko pozbądź się wrogich wehikułów i dokonaj anihilacji piechoty przy pomocy miotacza ognia. Rozwal koszary, jedną z fabryk pojazdów i wprowadź do bazy sabotażystów.

Przejmij plac budowy, ocalałą z pogromu fabrykę pojazdów, a także dwie rafinerie, znajdujące się na zachodzie (żniwiarki muszą znajdować się w budynkach!). Gdy kombajny rozpoczną zbiór Tyberium, wybuduj elektrownię i koszary. Wytrenuj nowego sabotażystę i zajmij laboratorium techniczne. Centrum operacyjne pozostaw na razie w spokoju.

Bazę na południu musisz zdobyć przy pomocy jednego Awatara. Wykorzystuj jego miotacz ognia do anihilacji piechoty. - Nod - Ayers Rock | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium - Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
Bazę na południu musisz zdobyć przy pomocy jednego Awatara. Wykorzystuj jego miotacz ognia do anihilacji piechoty.

Wykorzystaj fakt napływu gotówki i rozbuduj bazę. Przy wschodniej bramie powinny stanąć dwa obeliski, a w zachodniej części bazy wieże przeciwlotnicze. Koniecznie wybuduj świątynię Nod, dzięki czemu szybciej uzyskasz dostęp do broni atomowej. Jeśli przyjrzysz się Ayers Rock, zauważysz, że w bazie wroga zlokalizowane są cztery skrzynki z pieniędzmi (czerwony punkt X na powyższej mapce). Zabierz je z pomocą oddziałów Cienia, których wcześniej oczywiście wytrenuj.

Zatrzymaj kombajny zbierające Tyberium i za resztę pieniędzy powołaj do życia sabotażystę, a także skonstruuj jednostki wojskowe (koncentruj się na czołgach maskujących i Awatarach). Wydaj gotówkę do ostatniego centa i dopiero teraz przejmij centrum operacyjne. Dzięki poczynionym wcześniej staraniom będziesz znacznie lepiej przygotowany do konfrontacji z wojskami Kilian i GDI - tak, Twój odwieczny wróg również działa na tym terenie.

2 - Wciel do służby pięć drużyn maruderów mutantów.

Po zdobyciu południowej bazy otrzymasz 7500 dolarów (jeśli wcześniej miałeś jakiekolwiek pieniądze, zostaną Ci one odebrane - dlatego tak ważna była kwestia ich wydania). Uaktywnij dwa Awatary i ruszaj na wschód. Po chwili zobaczysz siedzibę mutantów - pokonaj obrońców i zdobądź budynek. Aby zaliczyć zadanie dodatkowe, musisz teraz wytrenować pięć oddziałów skażonych przez Tyberium ludzi. Jeśli chcesz stwórz kilka dodatkowych drużyn. Piechurzy przydadzą się do oczyszczenia pozostałej części krainy.

1 - Zdobądź trzy silosy z Tyberium.

Zanim ruszysz w kierunku silosów, skieruj się w prawy, dolny róg mapy. Znajdziesz tu małą grupę mutantów i kilka skrzyń z pieniędzmi. Potem ruszaj na północ. Na wysokości Ayers Rock napotkasz dwie iglice (oznaczone na powyższej mapce białymi punktami A), chronione przez grupę przeciwników oraz pole z niebieskimi kryształami Tyberium. Przejmij konstrukcje za pomocą sabotażystów, po wyeliminowaniu zagrożenia ze strony mutantów.

Omijając szerokim łukiem bazę wroga, podejdź w pobliże silosów. Zabij wszystkich obrońców i przyślij w to miejsce trzech sabotażystów. Każdy zdobyty budynek zaowocuje wkładem do kasy w wysokości 5000 dolarów.

W lewym, górnym rogu planszy znajduje się niewielkie pole Tyberium. Jeśli chcesz, możesz tu utworzyć placówkę z kolejną przetwórnią zielonych kryształów. Nie jest to jednak konieczne. Pokonawszy zdrajczynię, otrzymasz we władanie jej bazę, a położoną w niej rafinerię dzieli niewielki dystans do tego pola.

2 - Zdobądź lub zniszcz świątynię Nod.

Aby zdobyć bazę należącą do zdrajców, musisz zlikwidować świątynię Nod, nie naruszając zlokalizowanej nieopodal kwatery głównej. W osiągnięciu celu przyda Ci się broń atomowa, do której dostęp otrzymałeś już na początku gry. Świątynię można również rozwalić z powietrza - jeśli wcześniej należycie zadbałeś o kwestie finansowe, powinieneś mieć wystarczającą ilość gotówki na dwie wieże łączności z zestawem bombowców Vertigo.

Działania ofensywne ułatwia fakt, że Kilian niespecjalnie kwapi się do ataku na Twoją bazę. Pomijając bombardowania (dla oszczędzenia nerwów warto zlikwidować wrogie wieże łączności bombą atomową już na początku rozgrywki), najazdy przeciwnika będą wręcz sporadyczne.

Bez względu na to, jak i kiedy wyeliminujesz świątynię, pamiętaj, że po jej zniszczeniu, baza przejdzie w Twoje władanie. Im więcej budynków ocaleje z Twojej ofensywny, tym dla Ciebie lepiej.

Uderzenie nuklearne zniszczy nie tylko centrum sterowania działem jonowym, ale również całą południową bazę GDI. - Nod - Ayers Rock | Command & Conquer 3 Wojny o Tyberium - Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
Uderzenie nuklearne zniszczy nie tylko centrum sterowania działem jonowym, ale również całą południową bazę GDI.

3 - Nie pozwól, aby GDI zrobiło użytek z działa jonowego.

Przejąwszy drugą bazę Nod, we wschodniej części mapy uaktywni się GDI. Wróg dysponuje działem jonowym, które osiągnie pełną gotowość w ciągu pięciu minut. Jeśli zamierzasz uniknąć kłopotów, szybko pozbądź się budynku odpowiedzialnego za kontrolowanie superbroni. Do zażegnania niebezpieczeństwa wystarczy jedna atomówka.

4 - Zniszcz bazę GDI.

Choć GDI zostało pozbawione działa jonowego, baza na północy nadal stanowi duże zagrożenie. Wróg będzie atakować Twoją siedzibę przy Ayers Rock z pomocą Mamutów, wspieranych przez szturmowców, Orki i Jastrzębie (zadbaj o należytą ochronę przeciwlotniczą). Wypatruj ponadto inżynierów, którzy będą chcieli przejąć zdobyte wcześniej instalacje (siedzibę mutantów oraz iglice).

Jeśli potrzebujesz "szybkich" pieniędzy, zainteresuj się skrzyniami leżącymi w prawym dolnym rogu krainy (czerwone X na powyższej mapce). W zrujnowanym mieście zlokalizowana jest również druga siedziba mutantów, którą można przejąć sabotażystą.

Ataki GDI będą bardzo intensywne, dlatego też do obrony bazy skieruj większość jednostek z placówki na południu. Do zadania ostatniego ciosu możesz użyć sił lądowych, bombowców Vertigo lub tradycyjnie - bomby atomowej. Zlikwidowanie kluczowych budynków pozwoli zakończyć zmagania sukcesem.