Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Final Fantasy XII - poradnik do gry

Final Fantasy XII - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Zawarłem tu kilka informacji o rzeczach potrzebnych do poruszania się po Ivalice. Niektóre są oczywiste, inne może nie tak bardzo, a resztę znajdziecie w instrukcji ;)

Kryształy zapisu gry:

Zwykły kryształ - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Zwykły kryształ
Kryształ bramy - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Kryształ bramy

W grze natkniesz się na dwa rodzaje kryształów zapisu gry: zwykłe i kryształy bramy. Obydwa dają to samo: leczą całą drużynę przy dotknięciu i umożliwiają zapis stanu gry, z tym że kryształ bramy daje jeszcze możliwość teleportowania się do innego kryształu bramy. Jednak, żeby móc to zrobić to po pierwsze tamten kryształ musi być już uaktywniony (dotknąłeś go co najmniej raz) i musisz mieć Teleport Stone - to właśnie dzięki nim możesz przenosić się między kryształami.

Akcje:

Gdy znajdziesz się w pobliżu jakiegoś przedmiotu, osoby, dźwigni itp - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Gdy znajdziesz się w pobliżu jakiegoś przedmiotu, osoby, dźwigni itp., z którą można "reagować" to nad głową Twojej postaci pojawi się wykrzyknik. Oznacza to, że nie ważne, jak bardzo będziesz tego chciał, ale nie porozmawiasz z tą osobą, jeśli wcześniej nie pojawi się ten wykrzyknik.

1 - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Następnie ów wykrzyknik przemienia się w chmurkę z dwoma wykrzyknikami, a pod nią pojawia się X i nazwa obiektu, którego dotyczy (na screenie 1 jest to wejście do knajpy Sandsea w Rabanastre) - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Następnie ów wykrzyknik przemienia się w chmurkę z dwoma wykrzyknikami, a pod nią pojawia się X i nazwa obiektu, którego dotyczy (na screenie 1 jest to wejście do knajpy Sandsea w Rabanastre). I o ile przy jakiś małych przedmiotach może to być trudne, bo ciężko będzie je dostrzec, to w przypadku ludzi łatwo rozpoznać, że to właśnie o rozmowę chodzi. Mianowicie, takowe osoby mają nad głową chmurki z uśmiechniętymi buźkami [screen 2 ].

Przejścia między obszarami:

Przejścia na mini-mapie zaznaczone są w dwojaki sposób - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Przejścia na mini-mapie zaznaczone są w dwojaki sposób. Przejścia otwarte zaznaczone są przez niebieskawo-zielonkawe kreski, natomiast zamknięte to rażąco czerwona kreska.

2 - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Przejście do sąsiedniego obszaru zaznaczone jest też przez wiszące w powietrzu, błyszczące kropki - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Przejście do sąsiedniego obszaru zaznaczone jest też przez wiszące w powietrzu, błyszczące kropki. Jeśli te kropki są niebieskie, to znaczy, że przejście jest otwarte, a gdy kropki są czerwone oznacza to, że przejście jest zamknięte.

Chocobo:

3 - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Chocobo, wielkie dwunożne ptaki przypominające strusie, to bardzo popularny środek transportu - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Chocobo, wielkie dwunożne ptaki przypominające strusie, to bardzo popularny środek transportu. Wynająć takiego ptaka możesz praktycznie w każdym mieście czy wiosce. Jest też kilka miejsc, w których znajdują się dzikie Chocobo, które pozwolą dosiąść się za cenę jednego Gyshal Greena [screen 1 ].

W tej części FF czas, jaki możesz spędzić na grzbiecie Chocobo jest ograniczony - widać go w prawym dolnym rogu. Z kolei w lewym dolnym rogu widać maksymalnie trzy Gyshal Greeny. Jeden taki pozwala na jazdę z dużą szybkością, jednak szybko jego działanie mija i w czasie jednej przejażdżki możesz maksymalnie tyle razy sprintować, ile jest tych Gyshal Greenów i niestety, nie można zwiększać ich ilości.

Dodatkowo, poza szybkim przemieszczaniem się, Chocobo oferuje też dostęp do ukrytych obszarów, do których normalnie byś nie mógł dojść. Taką ścieżkę poznasz po tym, że tuż przed wejściem widnieje wiele odcisków szponów Chocobo. Po prostu biegnij za tymi śladami, a znajdziesz tę ścieżkę [screen 2 ].

Pułapki:

Wędrując po Ivalice, począwszy od Lhusu Mines, napotkasz na swej drodze wiele min - Krótki samouczek | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Wędrując po Ivalice, począwszy od Lhusu Mines, napotkasz na swej drodze wiele min. Miny są przeróżne: od takich, które zadają niewielkie obrażenia, przez te powodujące jedną zmianę statusu, do takich, które spowodują ich całe mnóstwo.

Żeby uniknąć takich pułapek najlepiej rzucić na siebie float i bezpiecznie nad nimi "przelecieć". Są też akcesoria pozwalające na swobodne poruszanie się po pułapkach.