Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tribes 2 - poradnik do gry

Tribes 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak i do czego używać pojazdów | Tribes 2 poradnik Tribes 2

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Krótki kurs pilotażu

MOTTO: Wszyscy złodzieje pojazdów muszą zginąć ...

Aby zdobyć jakiś pojazd, należy iść do lądowiska, podejść do punktu wyboru pojazdu i wybrać jeden z nich. Pozostaje potwierdzić i czekać aż nasz pojazd się "zrobi". Trudno się powstrzymać od wskoczenia w jeden z pojazdów zaraz jak tylko się pojawi, jest to jednak bardzo nierozsądne. Oczywiście - wskoczenie do Shrike'a czy Havoca jest łatwym i szybki sposobem na dostanie się do bazy wroga i przy odrobienie szczęścia może nawet uda ci się przeżyć. Jeżeli jednak nie patrzysz tylko na ilość fragów to powinieneś się przygotować. Najlepiej wybrać pancerz typu Assault, chyba że chcesz być snajperem to najlepszy do tego jest pancerz Scout. Niestety nie możesz pilotować żadnego pojazdu jeśli będziesz miał pancerz klasy Juggernaut. Z tą klasą pancerza możesz korzystać z pojazdów jedynie jako pasażer lub strzelec ogonowy. Mimo, że Shirke i Thundersword mają wbudowane bronie, zabranie ze sobą własnej ma krytyczne znaczenie dla twojego przeżycia i jeśli jesteś strzelcem pokładowym, również musisz zabrać troszkę ciężkiego sprzętu. Wybierz broń jaka ci pasuje, jednak ...

  • Jeśli jesteś strzelcem pokładowym, pamiętaj o wyrzutni rakiet i "fusion mortar". Zakładając, że możesz celować bezpośrednio we wroga, wyrzutnia rakiet jest doskonałym sposobem pozbycia się atakujących Shrike'ów lub innych pojazdów wroga.
  • Jeśli jesteś pilotem lub bombardierem, pamiętaj o wyrzutni rakiet. Jeżeli zostaniesz zestrzelony, użyj jej do ściągnięcia wroga na ziemię.

Jeśli zaś chodzi o wyposażenie to przynajmniej jeden członek załogi powinien mieć "repair pack", najlepiej pilot. Jeżeli twój turbograv jest bardzo uszkodzony możesz gdzieś wylądować i go naprawić, potem wrócić i się zemścić. "Repair pack" jest również świetny w uzdrawianiu członków załogi po awaryjnym lądowaniu. Strzelec pokładowy powinien zabrać "flare granades" co pozwoli uniknąć nadlatujących rakiet przeciwnika.

Kilka porad jak i do czego używać pojazdów

Shrike wymaga jednego gracza by był w pełni funkcjonalny, świetny dla tych którzy nie lubią czekać na swoich towarzyszy, lub po prostu czują, że mogą wyrządzić więcej szkód samotnie. . Jednostka użyteczna zarówno w defensywie jak i w ofensywie. Atakowanie Shrike'iem bazy wroga nie jest najlepszym pomysłem. Zbyt łatwo wrogi żołnierz, lub ich grupa może przy użyciu wyrzutni rakiet zrobić z niego siekaninę. Również niewiele trafień z działka AA trzeba byś szybko znalazł się na ziemi. W przypadku działań ofensywnych Shrike jest dobry do:

  • zabijania wrogich żołnierzy (szczególnie snajperów)
  • niszczenia wrogich pojazdów
  • niszczenia wrogich sensorów (zwykle na jakiejś odległej wieży, którą nikt się nie interesuje)
  • zdobywania wrogiej flagi (taktyka hit'n'run)
  • ogólnego nękania

Shrike ma doskonałe zastosowania w defensywie. Np. świetnie nadaje się do zestrzeliwania wrogich bombowców. Oto parę zastosowań Shrike'a w obronie:

  • zabijanie atakujących (ogółem)
  • niszczenie wrogich turbograv'ów (takich jak bombowce)
  • zabijanie wrogów starających się zniszczyć twoje wieżyczki / wyrzutnie rakiet z większej odległości

Thundersword budzi największą grozę ze wszystkich pojazdów dostępnych w Tribes 2 - nie biorąc oczywiście pod uwagę tych, które wymyślą później twórcy modów. Wyposażony w lasery i bomby, prawidłowo dowodzony Thundersword będzie niósł śmierć i zniszczenie na polu walki... dużo śmierci i zniszczenia.

Thundersword jest głównie bronią ofensywną - przecież nie będziecie zrzucać tych bomb na waszą własną bazę, nieważne jak zabawne by to nie było. Bombardowanie własnej bazy prędzej czy później skończy się ... eksmisją z serwera.

Główne zadania Thundersword'a to bombardowanie wrogiej obrony, bombardowanie wrogich pojazdów, bombardowanie wrogich oddziałów, bombardowanie wrogiej bazy. Skuteczny atak bombowcem Thundersword zależy od bombardiera i pilota (i strzelca pokładowego jeżeli taki jest) - współpraca załogi to podstawa. Oczywiście pilot odgrywa najważniejszą rolę. Pamiętaj od momentu respawnu na mapie, że zbombardowanie celu jest ważniejsze niż wyjście żywcem z całej akcji. Jeżeli ktoś wystrzeliwuje w ciebie rakietę w czasie bombardowania miej raczej nadzieję, że tarcze to wytrzymają zamiast próbować jej uniknąć. Weź też pod uwagę, że w związku z powolnością Thundersworda używanie dopalacza do uciekania przed rakietami jest taktyką bardzo nieefektywną (mimo, że czasem się udaje). Jeżeli odpalają w twoim kierunku rakietę możesz użyć na krótko dopalaczy do zyskania prędkości i schować się za jakąś górą - jest szansa, że rakieta nie trafi w ciebie tylko w górę. Pamiętaj, że po bombardowaniu możesz użyć dopalaczy by szybko oddalić się na bezpieczną odległość. Jest to szczególnie użyteczne gdy przeciwnik namierza cię rakietą, ale jeszcze jej nie odpalił. Gwałtowne przyśpieszenia i zmiany kursu spowodują, że namierzenie twojego bombowca stanie się znacznie trudniejsze.

Havoc czyli transporter może również być bardzo groźnym pojazdem. Przede wszystkim należy pamiętać, że zadaniem pilota jest dostarczenie żołnierzy do punktu przeznaczenia, co jednak nie znaczy, że po wylądowaniu możesz zostawić ich na pastwę losu. Jeżeli pasażerowie Havoc'a posiadają uzbrojenie typu Juggernaut (a tak zazwyczaj jest) to twoim obowiązkiem jest przylecenie po nich w momencie gdy dostaniesz takie wezwanie. Pamiętaj, że żaden wojownik nie ucieknie na piechotę z pola walki jeżeli ma pancerz Juggernaut. Jest po prostu zbyt powolny. Natomiast każdy Juggernaut jest bardzo groźny jeśli jest mobilny, a taką możliwość daje mu właśnie Havoc. Transportowiec z czterema Juggernautami na pokładzie jest dużo groźniejszy niż bombowiec. Ogranicza go jedynie powolność co i tak nie jest dużym problemem w przypadku starcia z przeciwnikiem.

Beowulf to świetna broń zarówno ofensywna jak i defensywna. Aby stać się pełnowartościową maszyną bojową niezbędnych jest dwóch ludzi, kierowca (pilot) i strzelec. Ten grawitacyjny czołg posiada działko oraz moździeż dzięki któremu może razić cele nawet z dużej odległości. Idealnym zastosowaniem jest ofensywne wspomaganie jednostek latających. Beowulf dzięki swojej średniej mobilności może ostrzeliwać pozycje wroga jednocześnie unikając trafienia przez ostrzał artyleryjski. Jedynym zagrożeniem jest dla niego drugi czołg spotkany na placu boju. Dość uciążliwym przeciwnikem jest myśliwiec typu Shrike, ponieważ Beowulf nie posiada odpowiedniej broni do eliminacji takich jednostek. Nie znaczy to, że należy uciekać przed Shrike'ami ale najlepszym wyjściem jest opuszczenie pojazdu przez strzelca i zlikwidowanie celu przy pomocy rakiet samonaprowadzających (jeśli takowe ma).

Ostatnim pojazdem występującym w grze jest mobilna baza Jericho. W zasadzie pojazd ten nie nadaje sie do zadań stricte bojowych gdyż jego jedynym uzbrojeniem jest wyrzutnia rakiet. Bardzo mała prędkość z jaką może się poruszać Jericho też nie podnosi jego wartości bojowych. Jednak pojazd ten jest niezastąpiony w postaci uzupełnienia oddziałów atakujacych. Jericho po przemieszczeniu się w odpowiednie miejsce może przejść w tryb "bazowy" i służyć jako stacja ekwipunkowa. Dodatkowo posiada na swoim pokładzie stację radarową która zwiększa zasięg widoczności dla naszych oddziałów. Optymalne wykorzystanie tego jeżdzącego monstrum to zbliżenie się do bazy wroga na bezpieczną odległość i wspomaganie własnych oddziałów przy pomocy stacji ekwipunkowej. Dzięki temu żołnierze po starciach z nieprzyjacielem nie będą musieli wracać do bazy w celu uzupełnienia amunicji i energi a wystarczy, że udadzą się w kierunku Jericho.

Powyższe wskazówki powinny pomóc początkującym graczom w stawianiu pierwszych kroków w grze Tribes 2. Jednak wszyskiego powinno się nauczyć na polu walki gdzie zrozumiecie jak postępować w danych sytuacjach. Najważniejszą zasadą o której należy pamiętać jest to, że Tribes 2 to gra przede wszystkim zespołowa! Tu nie ma miejsca dla samotnych graczy biegających i zbierających kolejne "fragi". Nawet pojedynczy snajper czający się gdzieś w kryjówce powinien być jednym z elementów jakiejś większej strategii. Każdy z graczy powinien za wszelką cenę wykonywać przydzielone mu zadania, bez względu na konsekwencje, ponieważ tylko w ten sposób walka będzie miała sens. Natomiast skuteczna walka prowadzi do wygranej. A to właśnie jest najważniejsze - Wygrać.