Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Mythology - poradnik do gry

Age of Mythology - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology poradnik Age of Mythology

Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019

Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała - Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry

Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała

Warunki zwycięstwa:

  • Zbierz 1000 sztuk drewna
  • Zbuduj konia trojańskiego
  • Prześlizgnij się bohaterami do głównej bramy miasta i zniszcz ją
  • Zabij cyklopa strzegącego wieże oblężnicze
  • Użyj ich do zburzenia wrót
  • Zrównaj z ziemią trzy fortece rywala

Epoki: klasyczna, heroiczna (Zeus)

Trojańska twierdza ani myśli paść. Walki ciągle się toczą, a ostatnio porządnego łupnia dostał nasz Agamemnon, o czym zresztą dowiedziałeś na końcu poprzedniego scenariusza. Wielki wódz prawie się rozpłakał na widok strat i spekuluje o zaniechaniu akcji uwolnienia Heleny. Nie po to jednak tłukliśmy się przez całe Morze Śródziemne żeby teraz uciekać gdzie pieprz rośnie. Ostatecznie prawdziwego mężczyznę poznaje się po tym jak kończy. Pojawia się pomysł skonstruowania znanego każdemu kto uważał w szkole, legendarnego konia trojańskiego. Aby podstęp wypalił, potrzebne są jednak surowce...

Scenariusz podzielono na dwie fazy. W pierwszej musisz zebrać tysiąc sztuk drewna, a następnie obić nim szkielet gigantycznego wierzchowca. Przyszłością swojej bazy nie musisz się zbytnio interesować, jako że kiedy spełnisz już te warunki, zostaniesz przeniesiony razem ze swoją zabawką do wnętrza miasta, no ale po kolei. Obóz co jakiś czas nawiedzać będą konne grupki hetairoi namaszczone przez Posejdona i teraz to Twój największy kłopot. Jeżeli choć jeden ze zwiadowców specjalizujących się w dekonstrukcji budowli wróci do Troi, zaalarmuje stacjonujące tam wojsko. Wówczas spodziewać się możesz ciężkiej batalii w obronie swojej osady. Nie martw się jednak jeżeli do tego dojdzie, bo nawet mnie - najwspanialszemu graczowi świata i okolic - ze dwa razy nie udało dopilnować się totalnej rzezi przechodzącego patrolu (odezwała się stara kontuzja futbolowa).

Oficjalnie nas tu nie ma i tak ma pozostać. - Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Oficjalnie nas tu nie ma i tak ma pozostać.

Czekające przed Tobą zadanie ułatwić sobie możesz na kilka sposobów. Przede wszystkim już na samym początku zabierz położone na północy specjalne podkowy. Dzięki nim Twoja kawaleria poruszać się będzie o wiele szybciej i w razie ucieczki zwiadowców bez problemów ich dogoni. Wzmocnij technologicznie także swoje wieże, choćby takim niezbędnym wynalazkiem jak nakierowanie pocisków. Opcjonalnie dobuduj nowe, a proces ulepszania kontynuuj w erze heroicznej, jeżeli tylko uznasz, że warto w nią zainwestować. Dziejowy skok umożliwi Ci ponadto zaciąg prodromosów, którzy doskonale sobie radzą ze swoimi kolegami po fachu. To właśnie oni powinni stanowić podstawę Twojej defensywy nawet w liczbie tych kilku sztuk podarowanych na starcie.

Priorytetem jest jednak zapas drewna. Jak już powiedziałem, nie rozwijaj zanadto osady tylko skup się na postawionym zadaniu. Proces budowy konika przyśpiesz kolejnymi wieśniakami z młotkami w rękach.

Piniata już prawie gotowa, będzie balanga. - Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Piniata już prawie gotowa, będzie balanga.

Agamemnon zamarkował ucieczkę greckiej armii, a Troja wpuściła za swoje mury zgubny podarunek, czyli wszystko idzie zgodnie z przyjętą koncepcją. Miasto pogrążyło się we śnie zachłyśnięte sukcesem, co skrzętnie zamierza wykorzystać trójka naszych bohaterów (1 ) otwierając główną bramę (2 ) dla powracających wojsk.

Zanim do tego dojdzie, musisz się trochę pomęczyć. Idź na południe aż zobaczysz strażników, którymi przewodzi cyklop. Poczekaj aż grupka zniknie za jedną z bram i pomknij przed siebie. Z drugiej strony równie dobrze możesz powalczyć, wbrew pozorom mityczna bestia to małe piwo dla kontrolowanych herosów. Wkrótce w oko wpadną Ci cztery przenośne wieże oblężnicze (3 ), blokowane przez przechadzającego się w sąsiedztwie kolosa i kolejnego jednookiego w roli wartownika. Niezauważony przez giganta zdobądź wymagane maszyny, a następnie wykończ go m.in. z ich pomocą. Wrót broni jeszcze jeden mało istotny stróż oraz strażnice ulokowane na zewnątrz.

W momencie rozerwania głównej bramy, pojawi się Agamemnon ze swoimi ludźmi. Nagrodzony zostaniesz ponadto podwójnym deszczem meteorytów, przy czym daną moc najlepiej wykorzystać przy destrukcji docelowych fortec wroga (4 ). Oczywiście Troja zechce bronić swojej własności, więc spodziewaj się, że wkrótce zostaniesz zaatakowany. W walce broń swoich katapult, gdyż tylko one są w stanie dosięgnąć warownie bez narażania się na ostrzał. Tą najbardziej położoną na zachodzie chroni groźnie wyglądająca gromada peltastów jednak rozsądnie posługując się bombardowaniem z nieba i z tą przeszkodą powinieneś dać sobie radę.

Małe a kuku od bogów. - Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Małe "a kuku" od bogów.

Reasumując misja na pewno nie należy do długich i jest stosunkowo prosta. Najważniejsze, że po licznych walkach wreszcie udało się zdobyć to przeklęte miasto, a stęskniony Agamemnon pognał baraszkować z Heleną i dał nam spokój. Arkantos razem z Ajaksem wypływają do Ioklos w Grecji gdzie nasz protagonista ma naprawić flotę i powrócić do Atlantydy. Czy do tego dojdzie, bardzo wątpliwe. Wszak nowe przygody zwiastuje sekwencja filmowa z nawiedzonym cyklopem Gargarensisem, zdradzająca przy okazji, że pirat Kamos nie przypadkowo prowadził zakusy na trójząb Posejdona.