Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Mythology - poradnik do gry

Age of Mythology - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology poradnik Age of Mythology

Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019

Scenariusz 4 - Doskonały plan - Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry

Scenariusz 4 - Doskonały plan

Warunki zwycięstwa:

  • Przejmij kopalnię złota opanowaną przez wroga
  • Zniszcz trojańskie wrota

Epoki: klasyczna, heroiczna, mityczna (Zeus)

Oblężenia Troi ciąg dalszy. Tym razem po pomyślnym zrównaniu z ziemią zewnętrznych umocnień wroga, przyjdzie Ci stoczyć bój o zachodnią bramę miasta. Agamemnon jako wódz naczelny nie czeka na skomentowanie swoich postanowień przez Arkantosa i Odyseusza, tylko nakazuje wykonanie rozkazu. Niech mu będzie.

W porównaniu z poprzednimi scenariuszami, w czwartym rozpoczynasz od razu w erze klasycznej. Zmienił się również bóg, pod którego myślą przewodnią funkcjonujemy - z Posejdona na Zeusa. Najistotniejszą wiadomością jest jednak to, że w pobliżu nie ma żadnej kopalni złota. Trzeba będzie samemu się o nią zatroszczyć, czyli innymi słowy wywalczyć.

Takie fortyfikacje Troi to na razie melodia przyszłości. - Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Takie fortyfikacje Troi to na razie melodia przyszłości.

W takim razie lecimy z tym koksem. Najbliższe lokalizacje opanowane przez trojańskich górników znajdują się na zachód i północ od Twojej bazy (1 ). Na cel lepiej chyba wybrać tą pierwszą, gdyż łatwiej będzie Ci chronić nie tylko ją ale także pozostałe Twoje włości. Jak zdradza mapka, czerwoni zaatakują z różnych stron, starając się wstępie podejść osadę także od dołu. Jedną armią niczego tu nie wskórasz, bowiem musiałbyś nią biegać do każdej interwencji a to jak wiadomo jest raczej niewskazane. Dlatego też w miarę możliwości postaraj się szybko o drugi oddział, który zabezpieczy przelot nieopodal dodatkowej kwatery głównej (2 ) rywala, natomiast kolejny strategicznie ustaw nad popieraną przeze mnie kopalnią złota. W ten oto sposób dasz wieśniakom możliwość spokojnego rozwoju infrastruktury oraz ekonomii, jako że punkty zapalne będą oddalone od centrum. Defensywę wzmocnij minotaurami, które wreszcie zawitały pod Twoje strzechy, wieżami, plus co tam sobie wymyślisz.

Na początku rozgrywki ochoczo zwróć się w stronę owoców morza, w końcu ryby to też obok gospodarstw rolnych niewyczerpalne źródło pokarmu. Zbuduj na dokładkę kilka trirem. Wprawdzie wątpliwe abyś został napadnięty przez obce statki ale lepiej być na to przygotowanym. Uważaj na pozornie niegroźne pegazy i konnych zwiadowców. Nasze wojska bardzo lubią za nimi gonić, co w praktyce oznacza długie wędrówki bez naszej wiedzy, prosto w ręce oponenta. Lekarstwem na taki stan jest opcja defensywnego zachowania, dostępna z menu poleceń. Próba wpojenia heroizmu zaproponuje ponadto wybór nieznanego dotąd Apolla. Patronat syna Zeusa i Latony umożliwi Ci zaciąg dystansowych mantikor oraz podleczy jednostki przebywające w bezpośrednim sąsiedztwie świątyni.

Kyzikos w opałach. - Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Kyzikos w opałach.

Solidna defensywa oznacza, że najwyższa pora trochę zaszaleć. Ośrodek przetwórczy (2 ) przeciwnika, o którym była mowa idealnie się do tego nadaje. Zyskując owe terytorium (wykorzystaj możliwości przenośnej wieży) jeszcze bardziej przesuniesz linię obrony w tej części krainy, a ponadto dorwiesz strzeżony przez zabójczą meduzę relikt (3 ), obniżający koszty wynalazków w zbrojowni. Z tego też względy wypadałoby wejść w jego posiadanie bardziej prędzej niż później. Trochę wyżej (4 ) leży zbroja samego Achillesa powodująca wzrost współczynnika odpowiedzialnego za niwelowanie skutków bezpośrednich ciosów w przedstawicieli piechoty. Nie omieszkaj także w krótkim czasie podbić jeszcze jednej kopalni złota (5 ), okrążając w ten sposób Trojan. Będziesz już tak blisko problematycznej bramy (6 ), że wystarczy tylko wzmocnić wojsko i ruszyć do natarcia. Miasto wroga rzuci do walki wszystkie swoje siły, które wspierać będzie kilka katapult.

Dobrym pomysłem wydaje się być wcześniejsza anihilacja Kyzikos, ulokowanego na wschodzie. Troja prowadzi z fioletowymi wymianę handlową wykorzystując do tego juczne osły. Ich obecność zdradzają już na wstępie łodzie rybackie, a wraz z rozwojem sytuacji mogą Cię nawet zaatakować, choć nie powiem żeby to były chwile pełne grozy. Jak podpowiada sama gra, wyeliminowanie osiołków transportujących towary (z targowiska do własnych lub zaprzyjaźnionych centrów miast), osłabi zdolność militarną naszego głównego przeciwnika, który przede wszystkim naciera ciężką kawalerią i udoskonalonymi hoplitami. Wewnątrz Kyzikos znajdziesz zresztą trzeci z kolei skarb i to dosłownie.

Mityczne stwory z zasady nie pukają. - Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Mityczne stwory z zasady nie pukają.

Siódemka na mapce oznacza porty (7 ) podrzędnego rywala. Możesz je zniszczyć ale licz się z tym, że fioletowi wieśniacy bez zająknięcia i tak wznowią ich działalność. Jedynym plusem takiej operacji jest to, że z głowy będziesz miał ich flotę wojenną. Gdyby brakowało Ci złota, wyląduj na małej wysepce (8 ), uprzednio oczyszczając ją z obcych sił. Mityczna epoka to podpora ze strony Hery (meduza, olbrzymi rak) lub Hefajstosa (ociężałe, ale niewiarygodnie silne kolosy).