Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Mythology - poradnik do gry

Age of Mythology - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology poradnik Age of Mythology

Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019

Scenariusz 3 - Sięgając dna - Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry

Scenariusz 3 - Sięgając dna

Warunki zwycięstwa:

  • Poprowadź swoich ludzi do widocznej na mapie osady
  • Zbuduj kwaterę główną
  • Zburz dwa trojańskie porty

Epoki: archaiczna, klasyczna, heroiczna (Posejdon)

Arkantos dociera wreszcie do podnóży Troi. W rozmowie z Agamemnonem stęsknionym za piękną Heleną oraz herosem imieniem Ajaks, podejmują ustalenia, że przygotowania do głównego uderzenia na miasto rozpoczną się od założenia obozu na południowy wschód od obecnej pozycji.

Zagarnij więc grupkę dostępnych jednostek i pomknij w żądanym kierunku. Chwilę potem natkniesz się na oddział zwiadowców, z którymi nie powinieneś mieć większych kłopotów. Spacer zakończy się oddaniem pod Twoją komendę zalążka osady oraz kilku gotowych do pracy parobków. Jako, że przesiadujesz w erze archaicznej, nie możesz konstruować gospodarstw rolnych. Pozostaje mięso, które uzyskasz najlepiej z dreptających nieopodal kurczaków i morskich ryb.

Jeden z trzech bonusów w drodze do świątyni. - Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Jeden z trzech bonusów w drodze do świątyni.

Jeżeli chodzi o położenie geograficzne, otaczają Cię dwa dzewostany, co oznacza, że przynajmniej wiadomo skąd mogą nadciągnąć agresorzy. A jak widzisz na powyższym szkicu, aż z trzech stron tyle, że nie od razu. Rozwijaj umiejętnie kolonię aż będziesz gotowy na klasyczne wynalazki.

Przebrnięcie do następnej ery spowoduje pojawienie się nowego celu. To porty (1 ) Troi, które wypadałoby rzecz jasna zniszczyć. Najpierw jednak skup się na zabezpieczeniu wszystkich wejść do osady posiłkując się m.in. wieżami, tudzież przejmij słabo chronioną niezależną wioskę (2 ). Budowanie mocarnej floty sobie daruj, pod warunkiem, że nie będziesz zwiedzał dalej położonych wód. Kiedy poczujesz się wystarczająco silny, przenieś swoją defensywę mniej więcej do centralnej części mapy (3 ). Zaciąg jednostek przeciwnika odbywa się na dalekiej północy dokąd prowadzi długi wąwóz. Rozmieszczenie wojsk poniżej jego ujścia, da Ci niczym nie skrętowy dostęp do dodatkowych złóż złota (4 ), a zwłaszcza trzech artefaktów zlokalizowanych w ślepej uliczce. Za pomocą bohaterów przetransportuj je do świątyni, co znacząco podniesie walory Twojej armii i murów jeżeli ich używasz. Nie omieszkaj także pośpieszyć się z konieczną dewastacją jednej stoczni. To jaką wybierzesz nie ma żadnego znaczenie, gdyż każda z nich chroniona jest tak samo. Ważniejsze jest to, jakie będą tego następstwa.

Z tej przystani już nic nie wypłynie. - Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Z tej przystani już nic nie wypłynie.

Po pierwsze z pozostałego portu wypłyną okręty wojenne skłonne dać Ci nauczkę za uwieńczony sukcesem atak. Druga sprawa to wsparcie Agamemnona, który pojawi się brzegu ze swoją formacją kawalerzystów i dwiema katapultami, będącymi od tej chwili na Twoje rozkazy. Na dodatek taki pokaz siły zmotywuje do działania Troję, która wyśle do ostatniego doku nowe jednostki bojowe, ze wskazaniem na kilka wzbudzających postrach kolosów. Z marszu lub po odpowiednich wzmocnieniach zniszcz ostatni port.

Wcześniej nie walczyłeś z tak zorganizowanym rywalem, produkującym doborowe oddziały zabijaków. Dlatego też trzecia misja doskonale nadaje się na mały trening. Na myśli mam tu całkowitą anihilację bazy wroga aczkolwiek uprzedzam, że takie ponadplanowe zadanie nie należy do łatwych. Wspomniany wyżej wąwóz najeżony jest dużą liczbą wież, a ponadto co rusz Twoją szarżę odpierać będzie kawaleria, czy też minotaury. Przedmieścia Troi jako takie do przyjemnych nie należą. Jak pamiętam trzy kwatery główne, dwie fortece to znamionuje o nieustającym gradzie strzał. Naturalnie na ewentualną ofensywę zdecyduj się czerpiąc pełnymi garściami z ery heroicznej.

Druga głowa hydry to efekt jej poświęcenia dla sprawy. - Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Druga głowa hydry to efekt jej poświęcenia dla sprawy.

Wspomniane przekształcenie jak zwykle zaoferuje nam wybór jednego z dwóch boskich zwierzchników. Tym razem jest to militarnie nastawiony Dionizos ze swoją hydrą i skyllą lub społeczna Afrodyta pakująca nam do świątyni nemejskiego lwa.