Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry

Pro Evolution Soccer 6 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Atrybuty podstawowe | Atrybuty | Pro Evolution Soccer 6 poradnik Pro Evolution Soccer 6

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019

Atrybuty podstawowe

W opisie występują podwójne nazwy, a to dlatego, że różnią się pomiędzy menu formacji a Edycją.

Wzrost

Wysokość gracza, wpływa na główkowanie. Wzrost jest także ważny dla bramkarzy. Wysokość nie ma żadnego wpływu na inne atrybuty.

Lepsza noga

Preferowana przez zawodnika noga. Choćby Celność słabej nogi była równa 8, to i tak zawodnik będzie częściej używał Lepszej nogi.

Lepsza noga/strona

Ulubiona noga/strona boiska. Rozbudowana opcja powyższego atrybutu. Przy użyciu L&P (obydwie) teza z atrybutu Lepsza noga nie ma znaczenia.

Pozycja

Preferowana pozycja zawodnika. Ma niewielkie znaczenie dla pozycji przyjmowanej na boisku.

Atak

Zdolności ofensywne, przypisywane strikerom oraz skrzydłowym.

Obrona

Zdolności defensywne, przypisywane obrońcom, defensywnym pomocnikom oraz bramkarzom.

Równowaga

Oznacza jak mocno stoi na nogach piłkarz. Zawodnika z wysokim atrybutem ciężko jest przewrócić. Atrybut ważny dla piłkarzy grających 1na1. Atrybut nie ma znaczenia w pojedynkach powietrznych.

Wytrzymałość

Wytrzymałość fizyczna. Szybko maleje jeśli zawodnik jest w słabej formie. Bardzo szybko traci ją piłkarz biegający np. po całej długości skrzydła. Przy mniej niż połowie maksymalnej wartości spada także Prędkość. Jeśli atrybut jest mały to zawodnik będzie częściej zmęczony w czasie meczu i część atrybutów technicznych spadnie z wartości.

Prędkość

Maksymalna szybkość zawodnika. Nie jest osiągana od razu, a to zależy od Przyśpieszenia.

Przyśpieszenie

Czas jaki jest potrzebny do osiągnięcia maksymalnej prędkości. Im wartość jest większa tym szybciej zawodnik uzyskuje maksymalną Prędkość.

Reakcje

Refleks - czas w jakim zawodnik reaguje na zagrania. Dodatkowy atrybut dla bramkarza; napastnik reaguje szybciej na np. podania prostopadłe i dochodzi do piłki, ale też bywa częściej łapany na spalonym.

Zwinność

Zwrotność, jak szybko zawodnik zmienia kierunek biegu, reaguje na zwody itd.

Dokładność dryblingu/Precyzja dryblingu

Dokładność i lepsza technika w dryblingu. Dotyczy także odskakiwania piłki w czasie wykonywania zwodu.

Szybkość dryblingu

Im większa wartość atrybutu, tym różnica pomiędzy normalnym biegiem (jedynie kierunek) z piłką a dryblingiem jest mniejsza.

Celność krótkich podań

Oczywiste.

Szybkość długich podań

Szybkość nadanej podaniem wysokiej/górnej piłki.

Celność długich podań

Oczywiste.

Szybkość długich podań

szybkość nadanej podaniem wysokiej/górnej piłki.

Celność strzału

Jak celnie zawodnik strzela na bramkę. Ważne także przy wykonywaniu rzutów karnych.

Siła strzału

Jak mocno zawodnik uderza piłkę. Ważne także przy rzutach wolnych. Ma znaczenie przy strzałach z dystansu - mniejszy czas reakcji dla bramkarza.

Technika strzału

Jak piłkarz potrafi strzelać (pewniej i mocniej) z trudnych pozycji strzeleckich - strzały częściej widowiskowe.

Celność wolnych

Celność z rzutów wolnych, podstawowy atrybut wykonawcy rzutów.

Podkręcanie

Jak bardzo zawodnik potrafi podkręcić piłkę. Ważne dla kopiących rzuty wolne lub rożne.

Gra głową

Jak dobrze i jak celnie piłkarz główkuje. Obejmuje zarówno strzały jak i podania.

Skoczność

Wysokość skoku. Ważny atrybut bramkarza - jak daleko potrafi się wybić.

Technika

Kontrola piłki - jak bardzo zawodnikowi "klei" się piłka u nogi. Zawodnikom ze słabym atrybutem będzie piłka często odskakiwała od nogi i będzie źle przyjmował podania. Dodatkowo szybkość reakcji na następny ruch po przyjęciu.

Agresja

Zawziętość piłkarza - obrońca z wysokim atrybutem wykonuje bardziej brutalne wślizgi, bramkarz bardziej jest skłonny wychodzić do dośrodkowań w czasie wolnych i rożnych, a napastnik sam rwać się na grupę obrońców (tylko w przypadku, gdy jest sterowany przez komputer).

Mentalność

Piłkarz z wysokim atrybutem traci wolniej kondycję i kiedy zespól przegrywa gra lepiej (niewielki wzrost atrybutów).

Zdolności bramkarskie

Atrybut określający poziom umiejętności bramkarza. Piłkarz z atrybutem na poziomie 90 może być już dobrym goalkepperem.

Gra zespołowa

Ogólnie współpraca z zespołem. Przy wysokim atrybucie zawodnik będzie bardziej skłonny podawać celniej, przewidywać akcje oraz szybciej dopasuje się do stylu gry oraz do składu. Niezwykle ważny atrybut jeśli chcemy grać na wysokim poziomie i widowiskowo (choć to pierwsze niekoniecznie!).

Kondycja/wytrzymałość

Stałość kondycji. Ma znaczenie przy grze w sezonie/turnieju. Gracz z wysokim atrybutem będzie utrzymywał też wysoką sprawność fizyczną.

Celność słabszej nogi

Celność słabą (przeciwną do Lepszej nogi) nogą.

Częstość używania słabej nogi

Częstość użycia słabej (przeciwnej do Lepszej nogi) nogi.

Kontuzja

Odporność na kontuzje, A - duża, B - średnia, C - mała.