Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

18 Wheels of Steel: Haulin' - poradnik do gry

18 Wheels of Steel: Haulin' - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sterowanie | Porady | 18 Wheels of Steel Haulin' poradnik 18 Wheels of Steel: Haulin'

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

Oczywiście najlepiej się prowadzi ciężkiego 18-kołowca przy użyciu kierownicy podłączanej do komputera. Ale nie każdy ją ma i wtedy musi korzystać z klawiatury. Zanim jednak rozpoczniemy zabawę na dobre warto sobie jednak trochę pozmieniać ustawienia klawiszy w grze, pamiętając iż niektóre funkcje są ważniejsze od innych (np. hamulec górski, minimapa, wycieraczki, lusterka wsteczne, zmiana biegów) i te powinny być łatwo dostępne, a jednocześnie ich włączanie nie powinno zakłócać/utrudniać prowadzenia przez nas ciężarówki. Szczególnie ważna jest mapa (także ta kryjąca się w notatniku) - klawisz ją włączający powinien być łatwo osiągalny i powinien dawać możliwość szybkiego podglądu mapy, jednocześnie pozwalając swobodnie kierować ciężarówą (często zaistnieje potrzeba podjęcia błyskawicznej decyzji i raptownej zmiany trasy po spojrzeniu na mapę). Poniżej proponowana przeze mnie klawiszologia (nikt nie powinien się czuć zobligowany do zastosowania jej u siebie, to tylko sugestia). Jeśli komuś wydaje się ona dziwna to mogę tylko odpowiedzieć, że człowiek dysponuje tzw. pamięcią mięśniową i jest w stanie opanować każdą "palcową ekwilibrystykę" po kilkusetkrotnym powtórzeniu danej czynności manualnej :-).

Jeżeli cały czas jeździmy na automatycznej skrzyni biegów to wówczas do klawiszy zmiany biegów (Lewy Shift i Ctrl) można przypisać inne funkcje - Sterowanie | Porady | 18 Wheels of Steel Haulin - 18 Wheels of Steel: Haulin - poradnik do gry

Jeżeli cały czas jeździmy na automatycznej skrzyni biegów to wówczas do klawiszy zmiany biegów (Lewy Shift i Ctrl) można przypisać inne funkcje. Ci, którzy sięgną kciukiem mogą sobie także przypisać jakąś częściej używaną funkcję (np. hamulec ręczny - choć ten nie jest aż tak często zaciągany jakby się mogło wydawać) do Lewego Windowsa (jego naciskanie nie powoduje wyjścia z gry na pulpit). Pod klawisze Z i C (lub Q i E) można ewentualnie dać patrzenie na boki, chociaż nie jest to konieczne jeśli do rozglądania się używamy myszki (przyzwyczajenie z FPP shooterów ;-). Na Caps Locka można zrzucić uruchamianie silnika - wciśnięcie tego klawisza powoduje na większości klawiatur zapalenie się odpowiedniej diody i można się poczuć jakby faktycznie miało się przed sobą prawdziwą deskę rozdzielczą z kontrolkami ;-). Radio nie jest tak bardzo istotne (chyba, że notorycznie słuchamy jakiejś muzy) i można je przypisać do dowolnego przycisku. Wbrew pozorom klaksonu również nieczęsto używamy w grze (rzadko kiedy ktoś nam ustępuje drogi gdy go ponaglić syreną) i w związku z tym nie musi znajdować się on w zasięgu palców (ale dobrze by było...). Jeżeli chodzi o migacze i przypisanie włączania ich do mychy to jest to podyktowane tym, że zwykle przed zmianą pasa ruchu czy skrętem zasygnalizowanym kierunkowskazem trzeba się rozejrzeć (tym bardziej jeśli mamy ukryte lusterka wsteczne) - stąd migacze na gryzoniu. Rozglądanie się przy użyciu myszki ma tą niebagatelną zaletę, iż można spojrzeć do góry, co ma spore znaczenie gdy przemykamy na pełnym gazie pod jakąś tablicą informacyjną wiszącą nad jezdnią - pozwala nam zdążyć przeczytać co na owej tablicy jest wypisane. Wadą używania myszki do rozglądania się i tym samym częstego trzymania dłoni na tym urządzeniu jest to, że jeśli tą dłoń mamy "rozedrganą" od codziennego fragowania w Quake'u, to wzrok może nam się omsknąć - a wtedy łatwo o wypadek ;-).