Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Medieval II: Total War - poradnik do gry

Medieval II: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pierwsze kroki | Podstawy Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

Pierwszą decyzją, jaką będziecie musieli podjąć po uruchomieniu Medievala będzie wybór imperium i trybu gry. Początkowo do wyboru będzie tylko pięć nacji z siedemnastu dostępnych po ukończeniu długiej kampanii. Wybór nacji należy oprzeć o liczbę startowych prowincji, położenie, własne sympatie i jednostki. Jeżeli to Wasza pierwsza przygoda z serią, to najlepszym wyborem wydaje się być Hiszpania. Oferuje ona dwie początkowe prowincje (miasto i zamek). Grę zaczyna się na Półwyspie Iberyjskim, a zagrożenie może przyjść tylko z południa i od wschodu. Na południu są Maurowie, którzy nie są trudnym przeciwnikiem. Na zachodzie jest jedna prowincja Portugalii, która również rywalem jest żadnym. Na zachód jest również Portugalia i dalsze księstwa europejskie. Pierwszym, co należy zrobić po pojawieniu się mapy strategicznej jest zapoznanie się z posiadanymi prowincjami i zawartością ekranu miasta. Nadmienić tu trzeba, iż w przypadku Medievala rozgrywka obejmuje dwie płaszczyzny (strategiczną i taktyczną).

Z ekranami gry najlepiej będzie zapoznać się przy pomocy samouczka. Jest on na tyle rozbudowany i przystępny, iż podawane tam informacje są o wiele cenniejsze dla kogoś, kto nigdy nie miał kontaktu z Total Warami niż najbardziej obfitujący w grafikę poradnik. Poniższe opisy ekranów mają za zadanie wyłącznie ułatwienie orientacji w samouczku i są tylko skromnym dodatkiem do znajdujących się tam treści.

Podstawą ekranu głównego fazy strategicznej jest mapa i ekran osady. Ekran osady składa się z następujących elementów: przychodu, porządku publicznego, populacji, przyrostu naturalnego, suwaku podatków, przycisku budowy, przycisku rekrutacji, przycisku naprawy, przycisku modernizacji, przycisku okna budynków, przycisku doradcy, przycisku szczegółów osady.

Przychód

Wyświetlana jest liczba florinów wygenerowanych przez miasto, które trafią do skarbca imperium.

Porządek publiczny

Wyświetlana jest tu procentowa wartość porządku publicznego w mieście (neutralny to 100%). Poniżej 75% zaczynają się rozruchy.

Populacja

Wyświetlana jest tu aktualna liczba mieszkańców miasta.

Przyrost naturalny

Wyświetlana jest tu procentowa wartość o jaką wzrośnie liczebność populacji miejskiej po ukończeniu tury. Np. przyrost +2% dla ludności 1000 oznacza, iż po zakończeniu tury, w osadzie będzie mieszkać 1020 mieszkańców.

Podatki

Podatki są podstawowym źródłem przychodów generowanych przez miasto. Poprzez kliknięcie na strzałki można zwiększyć lub zmniejszych ich poziom.

Budowa

Aby rozpocząć budowę należy kliknąć na przycisku budowy, a następnie na wizerunku budowli, która ma zostać wybudowana.

Rekrutacja

Aby rozpocząć rekrutację należy kliknąć na przycisku rekrutacji, a następnie na wizerunku jednostki, która ma zostać zwerbowana. Jednostki lądowe zostaną umieszczone w garnizonie (może on pomieścić do 20 oddziałów), a jednostki morskie w porcie danej osady.

Naprawa

Aby rozpocząć naprawę należy kliknąć na przycisku naprawy a następnie na wizerunku uszkodzonego budynku lub niepełnej jednostki.

Modernizacja

Aby rozpocząć szkolenie jednostki należy kliknąć na przycisku modernizacji, a następnie na wizerunku uszkodzonego budynku lub niepełnej jednostki.

Okno budynków

Okno budynków umożliwia zapoznanie się ze wszystkimi budynkami, które można wybudować w osadzie i jednostkami, które można dzięki nim zwerbować.

Po kliknięciu na przycisku doradcy, gracz otrzymuje poradę względem sugerowanych planów produkcji - Pierwsze kroki | Podstawy Medieval II Total War - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Doradca

Po kliknięciu na przycisku doradcy, gracz otrzymuje poradę względem sugerowanych planów produkcji.

Okno szczegółów osady umożliwia zapoznanie się z sytuacją w mieście. Wyświetlane są to pozytywne i negatywne aspekty wpływające na: przyrost naturalny, porządek publiczny, przychód osady i religię. Aspekty pozytywne są zawsze na górze. Aby dowiedzieć się więcej na temat wybranego aspektu, należy najechać na niego kursorem. W dolnej części okna znajdują się przyciski: handlu i stolicy. Kliknięcie na przycisku stolicy umożliwia uczynienie stolicą aktualnie wybranego miasta.

Po kliknięciu na przycisku handlu pojawią się detale handlu dla danego miasta - Pierwsze kroki | Podstawy Medieval II Total War - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Po kliknięciu na przycisku handlu pojawią się detale handlu dla danego miasta. Znajduje się tam dokładne rozpisanie tego, co i gdzie sprzedaje miasto, a także co i skąd kupuje. Znaleźć tam można również podsumowanie handlu.

Uwagę zwrócić należy na to, iż w prowincjach budować możemy miasta i zamki - Pierwsze kroki | Podstawy Medieval II Total War - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Uwagę zwrócić należy na to, iż w prowincjach budować możemy miasta i zamki. Pamiętać należy o tym, iż zamek dowolnego stopnia można zawsze przebudować na odpowiadające mu miasto. Nie można jednak postąpić tak z miastem. Zaletą miast jest możliwość rozbudowy infrastruktury administracyjnej i zaplecza gospodarczego imperium. Miasta nie tylko generują więcej przychodów, ale przede wszystkim można w nich organizować handel i sterować podatkami. Zamki generują zawsze taki sam lub zbliżony przychód, umożliwiają jednak werbowanie najsilniejszych jednostek. Zalecaną proporcją jest 70% miast na 30% zamków.

Początek gry to z reguły mała liczba florinów, słaba gospodarka i niewielkie siły wojskowe. Jedynym, o co nie trzeba się martwić na początku jest administracja. W miastach śmiało można ustawić podatki na najwyższe i zacząć myśleć, na co wydać pierwsze floriny. Pierwsze wydatki należy podzielić na najsilniejszą z dostępnych jednostek piechoty i budynek, który doprowadzi nas do możliwości werbunku piechoty silniejszej. Zazwyczaj będzie to możliwe po odpowiednim rozbudowaniu koszar. Za "silniejszą" piechotę uznać można już wojsko o obronie rzędu 12 punktów. Oczywiście mówimy tu o początkowej fazie gry.

Podczas rozbudowy koszar dobrze jest użyć szpiega do zbadania pobliskich osad zajętych przez buntowników (rebel). Jest ich zazwyczaj kilka. To one powinny stać się ofiarami pierwszych podbojów gracza. Dzięki szpiegom można nie tylko zbadać okolicę, ale i garnizon wrogiej osady. Aby to uczynić należy wybrać szpiega, najechać kursorem na osadę, sprawdzić szansę na powodzenie infiltracji i jeśli będzie wyższa niż 75%, kliknąć PPM. Armie na mapie strategicznej symbolizowane są przez postacie generałów. Aby sprawdzić skład armii należy kliknąć na generale. Po kliknięciu na generale pojawi się też zielone pole. To obszar, do którego może dotrzeć armia w danej turze. Generał (członek rodu) może nie tylko prowadzić armię, ale i werbować najemników (przycisk z numerem X) i budować forty lub wieże obserwacyjne (przycisk z numerem X).

Po namierzeniu zbuntowanej osady, której będzie w stanie sprostać aktualnie posiadana armia należy ją zdobyć. Będzie to pierwszy krok w stronę rozpoczęcia gry, której podstawą jest taktyka "rozpychania". Aby zaatakować osadę należy wybrać armię i kilknąć na osadzie PPM.

Prawdziwa rozgrywka rozpocznie się jednak od chwili, gdy ofiarą owego rozpychania będzie musiała paść osada należąca do którejś z nacji. Jeśli uważacie, że sobie poradzicie z konsekwencjami swojej pierwszej wojny to życzę Wam udanego podboju wirtualnego świata Medievala. Jeśli nie to zapraszam do dalszych rozdziałów tego poradnika.