Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Medieval II: Total War - poradnik do gry

Medieval II: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Na polu bitwy cz.1 | Armia i wojny w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

W rozdziale tym znajdziecie porady względem dowodzenia na polu bitwy. Będą one ujmować zarówno zachowanie standardowe, jak i taktyki w szeregu typowych przypadków.

Bitwy dzielą się na lądowe i morskie. Do bitew lądowych dochodzi, gdy: dwie wrogie armie spotkają się na tym samym heksie mapy strategicznej i zdecydują się walczyć; armia zaatakuje wrogą osadę z poziomu mapy strategicznej. Do bitew morskich dochodzi, gdy wrogie armie morskie spotkają się na tym samym heksie mapy strategicznej i jedna z nich zdecyduje się walczyć. Należy pamiętać, iż definitywne zniszczenie jednostek morskich w pierwszym ataku jest możliwe tylko po szczelnym obstawieniu wrogiej armii własnymi okrętami. W innym przypadku wróg najprawdopodobniej ucieknie.

Wbrew obiegowym opiniom bitwy w Total War, a w tym w Medie 2 nie są bardzo skomplikowane. Mamy tu podobną zależność jak w piłce nożnej - nie liczy się wykwintna taktyka, a tylko odpowiedni ludzie, realizacja standardowych założeń taktycznych i to, kto pierwszy popełni błąd. Najistotniejszymi elementami podczas bitwy są: morale jednostek i ich kondycja. W przypadku złamania morale jednostek, wpadną one w panikę i wycofają się w popłochu z pola bitwy. Z drugiej strony, uskrzydlone wojska będą walczyć dużo skuteczniej. Na morale wpływ ma bezpośrednia sytuacja na froncie. Na piechotę szczególnie negatywnie wpływają szarże jazdy. Na jazdę natomiast ataki pikinierów. Morale ulega poprawie przede wszystkim dzięki bliskości uzdolnionego generała. Na morale negatywnie wpływają też duże straty w obrębie oddziału. Kondycja ulega redukcji w wyniku biegu. Zmęczone jednostki są mniej skuteczne w walce i znacznie powolniejsze.

Do dyspozycji gracza jest też kilka formacji. Najpopularniejsze to: klin (wedge), schiltrom, ściana włóczni (pike wall) i strzelający krąg (firing circle). Klin to charakterystyczna formacja jazdy. Umożliwia ona sprawne wbicie się w szereg wroga. Schiltrom to jednostka włóczników. Żołnierze tworzą okrąg najeżony pikami. Dzięki temu trudno jest ich pokonać w konwencjonalny sposób. Stają się jednak bardzo wolni, a i obrona jest punktowa. Podobną formacją jest ściana włóczni. Żołnierze ustawiają się w kilku szeregach tworząc najeżoną pikami ścianę. Są wtedy wolni i podatni na atak z tyłu, ale i bardzo silni od frontu. Strzelający krąg jest natomiast główną formacją konnych łuczników. Po jej aktywowaniu łucznicy krążą w wyznaczonej lokacji i ostrzeliwują wroga.

Atak dzienny vs atak nocny

Niektórzy generałowie i członkowie rodu potrafią atakować w nocy. Przydatność tych ataków jest jednak sprawą dyskusyjną. Zyskać możemy tylko wtedy, gdy do bitwy chce się dołączyć generał, który nie posiada takiej umiejętności. Wtedy możemy wykluczyć go z bitwy i walczyć z mniejszą liczbą jednostek. Czasami jest to przydatne i z pewnością nie zaszkodzi szczególna opieka nad generałami dysponującymi tą umiejętnością.

Zostało jeszcze 69% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie