Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 poradnik Dreamfall: The Longest Journey

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2016

Dwa tygodnie wcześniej

Znajdź ją... ocal ją...

Zoe ogląda okienne TV, wylegując się na łóżku w swoim pokoiku na piętrze. Niespodziewanie pojawiają się zakłócenia w odbiorze i z ekranu dziecinnym głosikiem płynie do naszej bohaterki zaskakująca prośba...

Po chwili wszystko wraca do normy, a Zoe ma temat do myślenia... Nie na długo jednak, bo oto jej mechaniczny przyjaciel - małpka Wonkers informuje ją o wiadomości na komórce. Dziewczyna wstaje, wyłącza ekran i podnosi telefon z krzesła. To Jama Mbaye przypomina jej o ustalonym wcześniej treningu.

Teraz, wraz z Zoe, możesz rozejrzeć się po jej apartamencie, wejść na taras, by skonstatować, że resztki po wtorkowym przyjęciu wciąż zalegają na stoliku i porozmawiać z Wonkersem o treningu, nudzie oraz spróbować wysłuchać wiadomości ze świata rozrywki (żadna jej nie zainteresuje), a także udać się do łazienki, wreszcie otworzyć szafę, ubrać się i zejść na dół.

1 - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
W kuchni Zoe wdaje się w rozmowę z tatą, który kończy poranną kawę i za moment wyrusza w służbową podróż do Bombaju - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

W kuchni Zoe wdaje się w rozmowę z tatą, który kończy poranną kawę i za moment wyrusza w służbową podróż do Bombaju. Po wyczerpaniu wszystkich tematów wiesz już, że dziewczyna przerwała studia w Kapsztadzie, nie ma pomysłu na pracę, siebie i swoje życie... Za to cieszy się z faktu, iż zanosi się na dwa tygodnie wolnej chaty i planuje urządzić następna imprezkę.

Rekonesans po pomieszczeniu przynosi kolejne informacje - ojciec i córka od dawna (a zwłaszcza od jego awansu) nie mają dla siebie zbyt wiele czasu, lodówka jest prawie pusta, a kuchenka nieużywana, zaś Zoe jest zdecydowanie zwolenniczką zamawiania gotowych dań.

Dziewczyna żegna tatę i wychodzi z domu. Na schodach spotyka koleżankę z sąsiedztwa Carlitę, którą zaprasza na wieczorną balangę.

Zbiegłszy na dół, natyka się na swą przyjaciółkę Olivię de Marco wystającą przed własnym sklepem o charakterystycznej dla niej nazwie "Obcy kot" i zajadającą lunch. Mimo iż teoretycznie nasza bohaterka spieszy się na trening, daje się namówić Liv i wchodzi na moment do środka. Przyjaciółka znika w głębi, a Zoe znów zostaje zaatakowana z ekranu niepokojącą wizją i natychmiast opowiada o niej Liv. Ta z kolei proponuje jej osłonę na komórkę, dzięki której stanie się "niewidzialna" dla śledzącego wszystkich Oka Syndykatu. Zoe zaprasza przyjaciółkę na przyjęcie, ale rozmowę przerywa im telefon do Liv w sprawie nowej dostawy. Umawiają się na później i dziewczyna wychodzi.

2 - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Po kilku krokach dociera na rynek, gdzie spotyka jeszcze jedną koleżankę, tym razem z sali gimnastycznej i gdzie możesz w imieniu Zoe wdać się w rozmowę z innymi przechodniami, choć kretyna imieniem Iqbal proponuję sobie odpuścić - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Po kilku krokach dociera na rynek, gdzie spotyka jeszcze jedną koleżankę, tym razem z sali gimnastycznej i gdzie możesz w imieniu Zoe wdać się w rozmowę z innymi przechodniami, choć kretyna imieniem Iqbal proponuję sobie odpuścić. Z rynku prowadzą dwie drogi (pomijając tę, którą przyszła nasza bohaterka), uliczką w lewo dotrzesz do domu Rezy, byłego chłopaka Zoe, idąc w prawo doprowadzisz wreszcie naszą spóźnialską na trening, mijając po drodze wyjście na główną ulicę - w stronę centrum.

Nauczycielka sztuk walki - Jama prowadzi zajęcia na najwyższym piętrze (bez windy), to niezła zaprawa przed mającym się zaraz odbyć treningiem. Wysłuchawszy co nieco na swój temat z powodu spóźnienia, Zoe zabiera się do ćwiczeń.

To zręcznościowy fragment gry - możesz potrenować z Jamą, możesz sobie odpuścić, choć w trakcie tej przygody przyjdzie Ci nieraz walczyć, więc dobrze byłoby poprawić swoje umiejętności. Pamiętaj jednak, że z Jamą nie ma lekko, dopóki nie powiesz - nie, nie da Ci spokoju, ona NIGDY nie jest całkowicie zadowolona z osiągnięć swej najlepszej uczennicy.

Po walce można wdać się w pogawędkę z dwiema ćwiczącymi tu dziewczynami. Jedną z nich jest wcześniej spotkana Aaralyn, która poinformuje Zoe, że niestety nie będzie u niej dziś wieczorem. Można również wypytać Jamę o jej pracę aktualną i przeszłą oraz o ocenę postępów naszej bohaterki i sens jej dalszych treningów.

3 - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Wychodząc, na wiszącym tuż przy schodach nieczynnym ekranie, Zoe znów dostrzega tajemniczy obraz i zostaje ponownie wezwana do ratowania April Ryan - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Wychodząc, na wiszącym tuż przy schodach nieczynnym ekranie, Zoe znów dostrzega tajemniczy obraz i zostaje ponownie wezwana do ratowania April Ryan.

Na ulicy odbiera telefon od Rezy, który proponuje jej spotkanie w kafejce Moca Loco. Zoe idzie więc na rynek, przez chwilę rozmawia ze swą ulubioną kelnerką, ale nie zdecydowawszy się nic zamówić, podchodzi do czekającego na nią na ławie chłopaka. Ten, na jej widok szybko kończy rozmowę telefoniczną. Zoe wypytuje go o plany zawodowe, on z kolei o jej samopoczucie. Po chwili Reza odbiera kolejny telefon, po czym wreszcie wyjawia dziewczynie cel ich spotkania.

4 - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Chce prosić ją o przysługę - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Chce prosić ją o przysługę. Zoe ma pojechać do budynku Seshadri i wziąć z laboratorium biotechnologicznego paczkę od Heleny Chang z firmy Jiva, a następnie zanieść ją do mieszkania swego przyjaciela. Dziewczyna zgadza się i natychmiast kieruje w stronę postoju taksówek (ta sama droga co na trening). Minąwszy dwu mężczyzn skupionych przy stoliku nad planszą gry, dociera na miejsce. Taksówka już czeka i zawozi ją pod sam budynek. Wejście do niego mieści się w podziemiach, co po słonecznym rynku robi pewne wrażenie. Zoe po schodkach podchodzi do drzwi i nacisnąwszy guzik przywołujący windę, wjeżdża na górę.

Tam okazuje się, że czeka ją niezła przeprawa z panienką w recepcji. Zachowuje się ona bowiem co najmniej dziwnie, a co ważniejsze, za nic nie chce naszej bohaterki wpuścić dalej, każąc przyjść jutro.

Tu w rozmowie pojawiają się dwie istotne opcje do wyboru. Kliknięcie na "Ekran" i oznacza walkę, na "Odwrócenie uwagi" - pokojowe załatwienie sprawy. W pierwszym wypadku przydatne okażą się umiejętności wytrenowane u Jamy (PPM zadajesz ciosy, przytrzymując spację, blokujesz chwyty przeciwniczki, osobiście polecam przyparcie jej do ściany). W drugim zmolestowana przez Zoe dziewczyna wreszcie zgodzi się sprawdzić, czy rzeczona paczka nie leży aby w pokoju obok. Gdy tam wejdzie, nasza bohaterka, zauważywszy, że drzwi otwierają się tylko od zewnątrz, błyskawicznie naciska guzik we framudze i zamyka niesympatyczną panienkę w środku.

Teraz biegnie do oszklonych drzwi naprzeciwko, okazuje się, że te z kolei otwierają się tylko z poziomu konsoli, zawraca więc do biurka recepcjonistki i stanąwszy za nim naciska odpowiedni klawisz - i wreszcie przejście na korytarz staje się dostępne.

5 - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Tam, skręciwszy w lewo, dostrzega mężczyznę, który uniemożliwia wyjście z windy kobiecie znajdującej się w środku - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Tam, skręciwszy w lewo, dostrzega mężczyznę, który uniemożliwia wyjście z windy kobiecie znajdującej się w środku. Na widok Zoe podejrzany typ ucieka. Dziewczyna podchodzi do drzwi i stwierdza, że są zablokowane. Mimo tego, razem z kobietą wewnątrz, próbują je przesunąć. Wreszcie ta pokazuje na dach windy, a Zoe po metalowej szafce obok wspina się na górę. Pokrywa jest luźna, toteż naszej bohaterce udaje się ją podnieść. Pod nią znajduje się rączka z napisem "zmniejszenie ciśnienia", wystarczy ją przesunąć i zeskoczywszy na dół, można spróbować ponownie otworzyć drzwi windy. Wspólnymi siłami obu kobietom udaje się to.

Zoe chaotycznie próbuje wypytać o cokolwiek swą nową znajomą, ale ta stwierdziwszy, że gaz zaczął się już ulatniać, każe jej szybko uciekać. W holu okazuje się, że dostęp do windy na zewnątrz też został zablokowany. Szczęśliwie nieznajoma potrafi uruchomić ją ręcznie (konsola), Zoe naciska guzik i obie wsiadają do środka.

Dopiero przed budynkiem mogą spokojnie porozmawiać. Jak można było się domyślić, to Helena Chang, która nic nie wie o Zoe, oprócz tego, że znała kogoś o tym nazwisku w przeszłości. Wiadomość od Rezy najwyraźniej do niej nie dotarła. Kobieta wręcza swej wybawicielce kostkę z informacjami i każe koniecznie dostarczyć je Jerycho, czyli Rezie, po czym wsiada do taksówki i odjeżdża.

Dziewczyna przywołuje następną i wysiadłszy w pobliżu rynku, po chwili biegnie w stronę mieszkania byłego chłopaka. Z korytarza, rzuciwszy okiem na skrzynki pocztowe, zmierza po schodach do pokoju nr 8. Tuż przed nim zostaje zaskoczona obecnością kota, który wychodzi z apartamentu Rezy (on nigdy nie miał żadnego kota...) oraz tym, że drzwi są otwarte.

6 - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry
Ostrożnie wchodzi do środka i - Rozdział 1 - Dwa tygodnie wcześniej | Rozdziały 0 i 1 - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Ostrożnie wchodzi do środka i... na podłodze znajduje martwą dziewczynę. W tym momencie na ekranie pojawia się znajoma wizja, a po niej obraz komandosów Oka, którzy niewątpliwie zmierzają do mieszkania Rezy. Na nic próby ukrycia się, już tu są, co gorsza jeden z nich strzela do Zoe...

Tym razem spotykasz naszą bohaterkę w pustym przestrzennym pokoju przesłuchiwaną na okoliczność zaistniałej sytuacji. Niezależnie, którą z kilkakrotnie pojawiających się opcji wybierzesz, Zoe otrzyma nakaz poinformowania służb o jakiejkolwiek próbie kontaktu ze strony Rezy, mimo iż cały czas starała się pomniejszyć jego udział w tej podejrzanej sprawie...