Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Początek rozgrywki Sid Meier's Civilization II poradnik Sid Meier's Civilization II

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Początki naszego przyszłego imperium są nad wyraz skromne. Mamy wyłącznie jednego osadnika i należy jak najszybciej zbudować nim osadę. Nasze pierwsze miasto musi być jak najkorzystniej położone, tak aby było w stanie szybko wybudować kolejnego osadnika (miasto na co najmniej drugim poziomie i zebrane 40 tarcz).

1 - Poradnik do gry - Początek rozgrywki Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Wystarczająco dobry teren, aby założyć miasto w pierwszej turze - Poradnik do gry - Początek rozgrywki Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry

Wystarczająco dobry teren, aby założyć miasto w pierwszej turze. Utrata cennego czasu podczas trwania początkowej fazy rozwoju może mieć później opłakane konsekwencje...

Dobrą taktyką jest produkcja wcześniej wojownika, który odkryłby dobry teren na kolejne miasta (opłaca się je budować zwłaszcza obok wielorybów). Proces kolonizacji jest w ten sposób spowolniony, lecz nasze miasta są lepiej rozmieszczone. Należy pamiętać, aby były oddalone od siebie o co najmniej 4 kratki! W przeciwnym wypadku granice gospodarcze tych miast będą na siebie zachodziły utrudniając ich rozwój. Produkcja we wszystkich nowo założonych ośrodkach powinna być ustawiona na osadników (lub tez okazyjnie wojowników - do eksploracji terenu). Gdy zbudujemy około 8-10 miast w początkowych można przestawić produkcję na budynki, lub cuda świata (na przykład Piramidy). Ogólnie należy zająć jak największy możliwy teren (przydałoby się posiadać około 20 miast traktowanych jako zalążek istnienia państwa), a gdy uda nam się to osiągnąć, kontynuujemy produkcję osadników, każąc im ulepszać teren wokół miast (ich ilość zależy od wielkości naszego państwa). W miastach zaczynamy budowę świątyń, aby uniknąć problemów ze szczęściem.

Tej wielkości państwo już powoli zaczyna posiadać pewien potencjał. Problem jest tylko jeden - aby za szybko nie skończył się teren do kolonizacji. - Poradnik do gry - Początek rozgrywki Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Tej wielkości państwo już powoli zaczyna posiadać pewien potencjał. Problem jest tylko jeden - aby za szybko nie skończył się teren do kolonizacji.

Ze wszystkimi państwami zawieramy sojusze - wojna w początkowej fazie gry znacznie opóźnia rozwój. Jeżeli mamy jakiś konkretny cel naukowy, możemy wymieniać się z innymi nacjami wiedzą.

Nauki, jakie wybierzemy na początku gry, zależą od naszych planów rozwoju. Cywilizacje, które chcą stosunkowo szybko rozpocząć podbój, powinny dążyć do odkrycia Obróbki Żelaza (wymagane: Kodeks wojownika, Obróbka brązu). Jeżeli naszym celem jest zbudowanie Wielkiej Biblioteki musimy jak najszybciej odkryć Umiejętność Czytania (wymagane: Alfabet, Pismo, Zbiór praw). W przypadku, gdy znajdujemy się na wyspie, lub po prostu chcemy poznać otaczający nas świat przydałoby się móc budować Triremy, do czego wymagane są Alfabet i Kartografia. Osobiście na początku polecam odkrycie Mularstwa (potrzebne do Piramid), a następnie dążenie do Wielkiej Biblioteki. Dobrą taktyka jest również jak najszybsza zmiana ustroju na Monarchię (wymagane: Alfabet, Zbiór praw, Rytualny pogrzeb), lub Republikę (wymagane: Alfabet, Zbiór praw, Pismo, Umiejętność czytania).

Staramy się unikać budowy jednostek wojskowych - szybko staną się przestarzałe, a na początku gry będą nam potrzebne jedynie do odkrywania terenu i ochrony przed barbarzyńcami. Lepiej przeżyć będą z początku słabą militarnie cywilizacją i rozpocząć produkcję armii gdy będziemy już posiadać Koszary w kilku miastach, oraz dostęp do lepszych jednostek (co najmniej Legiony, a przydaliby się Krzyżowcy).

Gdy nasze państwo zostanie zbudowane na takich podwalinach, nikt nie śmie powiedzieć, ze jest to kolos na glinianych nogach! A nawet jeżeli, to szybko zetrzemy aroganta na proch ;-).