Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Star Wars: Empire At War - poradnik do gry

Star Wars: Empire At War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Modelowa bitwa lądowa | Szkolenie imperialne | Star Wars Empire At War poradnik Star Wars: Empire At War

Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019

Taktyki można z grubsza podzielić na dwie grupy - te odpowiednie dla tańszych, mniej zaawansowanych armii oraz te, które stosują bardzo rozwinięte grupy uderzeniowe. W obu przypadkach są jednak pewne wspólne aspekty. Zawsze należy dążyć do szybkiego opanowania punktów wsparcia - i mieć ich więcej niż przeciwnik, co zapewnia przewagę liczebną. Poza tym KAŻDA bitwa Imperium powinna zaczynać się dopiero, gdy na orbicie znajdzie się niszczyciel z eskadrami bombowców TIE. Naloty nieraz potrafią przełamać impas, czy uratować otoczone i osłabione grupy. Stąd koniecznie trzeba je sobie zapewnić. Niezależnie od zaawansowania technologicznego oddziałów warto także poruszać się po mapie skokami - budując wieżyczki oraz stacje pomocnicze na wszystkich zdobytych punktach. Można z tego zrezygnować tylko jeśli przeciwnik jest słabszy i istnieje możliwość zniszczenia go w jednym, zdeterminowanym natarciu. Warto pamiętać o tym, by zawsze na polu bitwy mieć maksymalne możliwe siły. Nie wszyscy żołnierze muszą atakować - 1-2 oddziały powinny bronić każdego zdobytego punktu wsparcia. Z tyłu powinien się też znaleźć dowódca polowy.

Teraz przejdźmy do taktyk specyficznych. Najpierw kilka słów o mniej zaawansowanych armiach. Przez "mniej zaawansowane" rozumiemy siły składające się głównie ze szturmowców oraz lekkich pojazdów. W takim wypadku front natarcia najlepiej stworzyć z kilku oddziałów szturmowców. Zaraz za nimi powinno poruszać się wsparcie - AT-ST, czołgi TIE, albo najlepiej i jedno i drugie. Jeśli szturmowcy napotkają piechotę, czy pojazdy wroga, trzeba natychmiast rozkazać im krycie się, po czym zacząć wymianę ognia, wspierając żołnierzy strzałami maszyn, lub samobójczą szarżą 1-2 czołgów TIE. Jeśli jednak wśród wrogów jest dużo wyrzutni PLEX, warto cofnąć pojazdy daleko do tyłu, by ich nie stracić. Szturmowcy zawsze w pierwszej kolejności powinni wybijać rebeliantów z wyrzutniami. Z kolei w obszarze ostrzału wieżyczek, to pojazdy powinny iść pierwsze - chyba że jest tam też dużo instalacji przeciwpancernych (charakterystyczne "anteny satelitarne").

Przy dostępie do zaawansowanych jednostek, trzon ataku stanowią ciężkie czołgi i-lub maszyny AT-AT. Dla oszczędności można jednak używać szturmowców, choć wielu z nich zginie pod ostrzałem artylerii. Za główną siłą ofensywną należy prowadzić artylerię SPMA-T i rozkładać działa kiedy tylko grupa trafi na jednostki wroga.