Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Cold War: Szpieg Zimnej Wojny - poradnik do gry

Cold War: Szpieg Zimnej Wojny - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Ekwipunek | Cold War Szpieg Zimnej Wojny poradnik Cold War: Szpieg Zimnej Wojny

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Cold of War oferuje bardzo wiele możliwości w odwracaniu uwagi lub eliminacji przeciwników. Rodzajów wrogów jest mało - to tylko trzy różne modele (bezbronni cywile, których nie można zabijać; strażnicy i agenci z pistoletami; żołnierze z AK-47 i kamizelkami kuloodpornymi, najniebezpieczniejsi w grze). Jednak Carter posiada multum sposobów na radzenie sobie w kłopotliwych sytuacjach, poniżej wszystkie te sposoby zostały dokładnie opisane. Na początku zwykłe umiejętności.

Zwykłe umiejętności

 

a) Pstryknięcie palcami - jeśli zrobisz to dostatecznie blisko jakiegoś przeciwnika, to ten pójdzie w miejsce, w którym stał bohater kiedy pstrykał. Całkiem przydatna umiejętność, jeśli chcemy zwabić wroga np. na minę albo po prostu wyciągnąć go z posterunku.

b) Ogłuszenie - wystarczy zakraść się za przeciwnika i walnąć go pięścią, by ten na kilka minut padł nieprzytomny. Niestety, nie trwa to długo, jednak są na to sposoby (patrz dalej). Do tego ogłuszenie działa tylko na strażników i cywilów, nie na żołnierzy - ci ostatni posiadają hełmy.

c) Szmata nasączona eterem - działa tak samo jak ogłuszenie, z tym że można w ten sposób obezwładniać również żołnierzy, a do tego obezwładnienie trwa dłużej. Jednak by móc usypiać w taki sposób, trzeba najpierw odkryć odpowiedni wynalazek, a potem łączyć szmaty i flaszki z eterem w szmaty nasączone eterem.

d) Wstrzyknięcie środka usypiającego - jeśli chcesz obezwładnić ogłuszonego przeciwnika na kilkanaście minut, to wstrzyknij mu środek usypiający. Co prawda po pewnym czasie i tak się obudzi, jednak ten czas jest wystarczająco długi by załatwić wszystkie ważne sprawy w danym miejscu. Rób tak wszystkim cywilom lub wszystkim przeciwników, jeśli nie możesz nikogo zabić (początkowe poziomy).

e) Leczenie - w grze masz dostęp do trzech rodzajów apteczek: małej, średniej i dużej. Jeśli stracisz energię to nie zapomnij się uleczyć, choć rzadko to się będzie działo, bo jeśli przeciwnicy cię odkryją to i tak masz małe szanse na przeżycie.

Broń palna

 

a) Pistolet - podstawowa broń, mająca wbrew pozorom dużo możliwości. Po pierwsze, można polepszyć wynalazkami precyzję strzałów, szybkostrzelność i pojemność magazynka. Jednak najbardziej przydatną rzeczą jest tłumik, który pozwala po cichu zabijać nawet żołnierzy. Niestety, tłumik starcza tylko na trzy strzały, ale nie raz wybawi cię z opresji. Najlepiej oczywiście celować w głowy, wtedy przeciwnik od razu pada martwy lub nieprzytomny. Są trzy rodzaje amunicji do pistoletu: gumowa (trafiony kilka razy lub raz w głowę przeciwnik pada ogłuszony), zwykła (do normalnego strzelania) i mocna (najlepiej używać ją na żołnierzy z hełmami i kamizelkami kuloodpornymi). Przyzwyczaj się, że często najpierw będziesz po cichu usypiał przeciwników tylko po to, by potem zaciągnąć ich ciało w ustronne miejsce i tam dobić ich strzałem w głowę.

b) AK-47 - broń zdobywana później, najczęściej używana do eliminacji uśpionych lub ogłuszonych przeciwników. Posiada dwa rodzaje amunicji - zwykłą i mocną. W późniejszych poziomach będziesz używał jej do walki z żołnierzami. Jest dobra, jeśli wokół nie ma nikogo, a ty nie chcesz tracić innych przedmiotów na pozbycie się jakiegoś przeciwnika - wtedy wystarczy tylko celna seria.

Proca

Do tej broni uzyskujesz dostęp po odkryciu specjalnego wynalazku. Dopiero później będziesz mógł korzystać z następujących rodzajów pocisków.

 

a) Strzałka paraliżująca - przypomina gumowy pocisk pistoletowy, jednak nie trzeba celować w głowę, a strzałka leci po paraboli. Czasami będziesz jej używał do ogłuszania cywilów lub tych postaci, których nie możesz zabić.

b) Pluskwa dezorientująca - po trafieniu nią przeciwnika zapomina on o pościgu. Bardzo rzadko używane lub w ogóle zważywszy na to, że lepiej jest wgrać grę jeśli wrogowie cię odkryją zamiast używać tego rodzaju pluskw.

c) Pluskwa śledząca - trafiony ją przeciwnik będzie do końca misji widoczny na mapie. Raczej nieprzydatne, o wiele lepiej sprawdzać gdzie są wrogowie za pomocą aparatu rentgenowskiego.

d) Granat - wywołuje za dużo hałasu, ale przydaje się pod koniec gry.

e) Bomba samoprzylepna - coś podobnego do granatu, ale przylepia się do powierzchni lub przeciwników. Przydaje się niestety dopiero pod koniec gry.

Miny usypiające i wybuchowe

Są pomiędzy nimi dwie różnice - pierwsza są ciche, ale tylko usypiają, natomiast drugie zabijają, lecz są głośne. Zależy od sytuacji i przeciwników, jaką minę powinieneś użyć. W obu przypadkach stawiaj miny w zaciemnionych miejscach, bo inaczej zostaną odkryte i rozbrojone.

Miny zwykłe mają zwykły obszar działania, miny ciężkie znacznie większy, a miny wabiące same wabią przeciwników do siebie (są również wabiące i ciężkie jednocześnie - te miny są najlepsze w swojej klasie). Zwykła mina potrafi powalić do dwóch przeciwników, ciężka natomiast czterech i więcej. Musisz jednak uważać, ponieważ jeśli zostaniesz uśpiony lub zraniony przez wybuch, to misja zakończy się porażką.

Pamiętaj, że często nie będziesz mógł użyć głośnej miny, lecz zawsze możesz uśpić przeciwnika a potem go dobić w innym miejscu. Często też nie trzeba będzie wabić przeciwników na miny - czasami wystarczy postawić takową na trasie patrolu lub zwabić wroga np. pstryknięciem palcami lub monetą.

Do min wybuchowych zalicza się także mina zdalnie detonowana, którą możesz zdetonować wtedy kiedy zechcesz. Szczerze mówiąc miny zwykłe są wygodniejsze w użyciu. Z drugiej strony nawet po odkryciu zawsze można taką minę zdetonować tuż przed nosem przeciwnika.

Inne przedmioty

 

a) Wódka - jeśli strzelisz w nią z pistoletu lub z aparatu rentgenowskiego, to spowodujesz wybuch który zrani przeciwników w pobliżu;

b) Zbiornik z paliwem - jak wyżej, lecz wybuch będzie znacznie większy;

c) Moneta - jeśli przeciwnik usłyszy upadającą monetę, to pójdzie w miejsce, gdzie ona upadła. Dobra do wywabiania wrogów z ich posterunków;

d) Papierosy - jeśli przeciwnik zauważy paczkę papierosów, to pójdzie ją podnieść. Dobre do wywabiania przeciwników z ich tras patrolowych;

e) Wabik - działa jak moneta z tym, że możemy go włączyć dokładnie wtedy kiedy chcemy. Najlepsze z wabiących urządzeń, jednak o wiele lepiej zostawić je do łączenia w miny wabiące i korzystać z innych sposobów wabienia czy odwracania uwagi przeciwników.

Aparat rentgenowski

Niezaprzeczalnie najciekawsza i najbardziej użyteczna zabawka w grze. Po pierwsze, prześwietla na krótki zasięg wszystko wokół, więc możesz np. sprawdzić gdzie są w danej chwili przeciwnicy za ścianą. Po drugie, można wyposażyć ją w ulepszenia - w możliwość strzału falami X, w zwiększenie pojemności baterii (dzięki czemu dłużej będziesz mógł używać aparat), w możliwość powiększania ekranu i w zwiększenie zasięgu strzału.

Amunicją do aparatu są baterie - oszczędzaj je, bowiem aparat potrafi naprawdę w bezproblemowy sposób ogłuszyć na chwilę przeciwnika, oddalonego nawet o kilkanaście metrów lub stojącego za ścianą, albo nawet nad lub pod tobą (trzeba tylko wcelować w głowę - jeśli wcelujesz to kropka na środku przybierze kolor czerwony lub żółty). Często będziesz robił tak, że wpierw ogłuszysz np. kilku przeciwników, a potem po kolei będziesz im strzelał w głowy by już się nie obudzili.

Strzałem z aparatu rentgenowskiego można detonować butelki z wódką i gaśnice - takie wybuchy ranią przeciwników, ale są zdecydowanie za głośne i mało użyteczne. Najlepiej zostawiać sobie amunicję na specjalne okazje i naprawdę trudne sytuacje (no chyba, że baterii jest w bród - zdarzy to się na jednym poziomie, co nie oznacza, że będzie tak zawsze).