Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

TOPORY | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn

Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019

Topór bojowy +3 - TOPORY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Topór bojowy +3

Ta wspaniała broń należała do Bruenora Battlehammera. Topór ma niezwykle ostre, jednostronne ostrze, a jego specjalną cechą jest to, że pomimo rozmiaru, można się nim posługiwać z lekkością równą zwykłemu toporkowi.

Obrażenia: 1K8 +3

TraK0: +3

Typ obrażeń: sieczne

Opóźnienie: 4

Rodzaj biegłości: topór

Typ broni: 1-ręczna

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Topór Hrothgara +3 - TOPORY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Topór Hrothgara +3

Ten topór należał do poszukiwacza przygód mieszkającego w Easthaven w Dolinie Lodowego Wichru. Zginął on przed wiekiem próbując ratować miasto przed demonem Belhifetem.

Obrażenia: 1K8 +3

TraK0: +3

Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

+1 do Charyzmy

+1 do Mądrości

Opóźnienie: 4

Rodzaj biegłości: topór

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 10

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Topór Bali - Wróg magów - TOPORY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Topór Bali - 'Wróg magów'

Bala był dość gwałtownym z usposobienia księciem klanu krasnoludów-kanalarzy, zniewolonym przez okrutnego elfiego maga w Thesk. Choć nie był tak tchórzliwy, jak inni przedstawiciele jego klanu, to był od nich jeszcze bardziej brudny. Chcąc przerwać straszną niewolę, Bala zakradł się do siedziby maga i roztrzaskał mu czaszkę. I choć plotki mówią, że to jego smród zabił czarodzieja, w rzeczywistości pomógł mu w tym topór, którego użył do rozproszenia magicznych zabezpieczeń w siedzibie elfa. Niska jakość tego oręża świadczy o tym, że Bala sam go wykonał, jednak nikt nie wie skąd wzięła się jego moc. Po długiej karierze pogromcy magów, Bala umarł nie wyjawiwszy tajemnicy tym, którzy zaryzykowali zawszenie i zbliżyli się, żeby o to zapytać. Niektórzy twierdzą, że moc wzięła się z wielkiej nienawiści, jaką Bala czuł do czarodziejów. Broń ta pozwala raz dziennie rozpraszać magię.

Obrażenia: 1K8

Typ obrażeń: sieczne

Specjalne: Przy każdym udanym trafieniu rzuca na ofiarę Pozbawienie magii

Opóźnienie: 7

Rodzaj biegłości: topór

Typ broni: 1-ręczny

Wymagana siła: 10

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Toporek Hangarda +2 - TOPORY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Toporek Hangarda +2

Jeśli ta broń ma wspaniałe początki, to zostały one przyćmione przez czyny jej najsłynniejszego właściciela, krasnoluda Hangarda. Hangard miał w zwyczaju strącać melony i jabłka z głów swoich kamratów. Częściej chybiał niż trafiał, w dużej mierze z powodu jego niepohamowanego pociągu do piwa.

Obrażenia: 1K6 +2

TraK0: +2

Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne

Typ obrażeń (rzucony): pocisk (kłute)

Specjalne: Po rzuceniu wraca do właściciela

Opóźnienie: 2

Rodzaj biegłości: topór

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 4

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Lokalizacja: Dzielnica Świątyń - Kanały

Toporek rozdźwięku +3 - TOPORY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Toporek rozdźwięku +3

Ten toporek jest najbardziej umagicznioną bronią w swojej klasie. Znaki na nim są prawdopodobnie krasnoludzkie, choć żaden krasnolud w Faerunie nie przyznał się do pokrewieństwa z jego twórcą. Powoduje to, że niektórzy spekulują iż może to nie być produkt spod ręki naziemnego krasnoluda, a raczej jakiejś odmiany z innej sfery. Krasnoludy oczywiście śmieją się z tego, twierdząc, że twórca po prostu nie ma czasu dla wścibskich uczonych.

Obrażenia: 1K6 +3

TraK0: +3

Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne

Typ obrażeń (rzucony): pocisk (kłute)

Specjalne: Po rzucie wraca do właściciela.

Opóźnienie: 1

Rodzaj biegłości: topór

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 4

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Toporek +3: Lazurowe ostrze - TOPORY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Toporek +3: Lazurowe ostrze

Gulen Skalny Ogień, Zabójca Nieumarłych, stworzył ten potężny toporek by wzmocnić swe imię. Pobłogosławiony przez różnych bogów, topór ten zadaje niesamowite obrażenia istotom niemądrze buntującym się przeciwko swojemu statusowi zmarłych i może zniszczyć je pojedynczym ciosem. Najwyraźniej Gulen już nie używa Lazurowego ostrza, a plotka mówi, że lata temu zginął w walce z potężnym wampirem, po czym sam stał się takim. To mogło spowodować zmianę jego stanowiska wobec nieumarłych, a przynajmniej zmianę przydomku.

Obrażenia: 1K6

Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne

Typ obrażeń (rzucony): pocisk (kłute)

Specjalne:

Dodatkowe 1K6 +4 pkt. obrażeń dla nieumarłych

Trafiony nieumarły musi wykonać rzut obronny przeciw śmierci z modyfikatorem -4 albo zostanie zniszczony.

Po rzucie wraca do właściciela.

Opóźnienie: 1

Rodzaj biegłości: topór

Typ broni: 1-ręczna

Nie może używać: Postać o charakterze złym lub neutralnym, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Topór bojowy +3, Skalny Ogień - TOPORY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Topór bojowy +3, Skalny Ogień

Skalny Ogień to stary krasnoludzki ród, ten topór był własnością najstarszego mężczyzny rodu, jego najważniejszym dziedzictwem. Niestety zostali zdziesiątkowani przez tajemniczą epidemię w 1150, w ciągu zaledwie dwóch lat. Ulgan, właściciel topora, uszedł w nadziei ucieczki przed nieuniknionym, ale zmarł kilka tygodni później. Jego ciało znaleziono w Kniei Otulisko, ale nie było przy nim topora.

Obrażenia: 1K8 +3, +2 pkt. obrażeń od ognia

TraK0: +3

Typ obrażeń: sieczne

Opóźnienie: 4

Rodzaj biegłości: topór

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 10

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Topór bojowy +3, Lodowy łupieżca - TOPORY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Topór bojowy +3, Lodowy łupieżca

Był to topór Illgartha, lodowego olbrzyma, który wiele lat temu terroryzował północne społeczności. Nie wiadomo, gdzie zdobył tę broń, ale czerpał perwersyjną przyjemność z wykorzystywania jej przeciwko małym rasom, szczególnie przeciw niziołkom. Lód i kwas deformowały ocalałych, a olbrzym śmiał się zimno, jeśli zobaczył dzieło swojej poprzedniej wizyty. Wreszcie pewna grupa zdołała go zabić, a na prośbę jego ofiar Lodowy łupieżca został pochowany wraz z nim.

Obrażenia: 1K8 +3

TraK0: +3

Typ obrażeń: sieczne

Specjalne:

+1 pkt. obrażeń od zimna

+1 pkt. obrażeń od kwasu

Opóźnienie: 4

Rodzaj biegłości: topór

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 10

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Lokalizacja: Warownia d'Arnise