Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Codename: Panzers - Faza Pierwsza - poradnik do gry

Codename: Panzers - Faza Pierwsza - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Jak korzystać z wojsk w Codename Panzers - Faza Pierwsza poradnik Codename: Panzers - Faza Pierwsza

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Piechota

Oddziały piechoty liczą od dwóch do pięciu żołnierzy. Piechoty najczęściej używa się w pierwszych misjach każdej kampanii, kiedy cięższy sprzęt nie jest jeszcze dostępny. Zawsze miej medyków, jeśli to możliwe, bo ci za darmo mogą leczyć wszystkich twoich żołnierzy. Piechoty zwykłej ze strzelbami oraz z ciężkimi karabinami można używać najlepiej do eliminacji żołnierzy wroga z dalekiego zasięgu. Snajperzy są także w tym fachu niezastąpieni - siła ich strzału wynosi 100 (zabija żołnierza od razu, są jedna zbyt drodzy). Piechota z pistoletami maszynowymi jest skuteczniejsza, jeśli chodzi o zabijanie wrogów, jednak ma krótki zasięg. Możesz zastawiać pułapki, np. wybiegać zza rogu budynku by zasięg nie był problemem (podobnie ma się sprawa z piechotą z miotaczami ognia). Leżący żołnierze i ci w budynkach lub za workami z piaskiem otrzymują dodatkową osłonę i trudniej ich trafić - korzystaj z takich miejsc, jeśli chcesz zastawiać pułapki na przeciwnika. Żołnierze z moździerzami są dobrzy zarówno przeciw pojazdom, jak i piechocie przeciwnika, lecz rzadko ich będziesz używał. Kolesie z bazookami są świetni przeciwko pojazdom - jeden strzał to 100 obrażeń - jednak beznadziejni przeciwko piechocie wroga. Jeśli zastawiasz pułapkę na pojazdy, to ukrywaj rakieciarzy w budynkach. Żołnierze z miotaczami ognia potrafią tak rozgrzać czołg, że ekipa go prowadząca będzie musiała uciec - wtedy wystarczy ją dobić i zająć pojazd (jednak o ile do dział można przydzielić każdy oddział, o tyle do czołgów tylko specjalną ekipę potrafiącą nimi kierować). Jednak nieczęsto będziesz zajmował czołgi, gdyż nie będzie takiej potrzeby, a także karabiny maszynowe czołgów mogą szybko zabić twoje oddziały z miotaczami ognia. W wyposażeniu piechoty wchodzą granaty (dobre do rzucania w pojazdy, gorsze przeciwko piechocie), koktajle Mołotowa (odwrotnie, choć kilka koktajli rozgrzewa pojazd tak, jak robią to żołnierze z miotaczami ognia), pontony (czasami niezbędne w misji, choć nie mają strategicznego zastosowania) i lornetki. Bardzo ważną jednostką piechoty jest bohater, praktycznie zawsze dostępny w misji (najczęściej siedzi w jakimś pojeździe, ale można go wysadzić). Ma on największy zasięg i najdalej odkrywa teren, jest też bardzo wytrzymały (bardziej niż czołg). Dlatego na ogień wroga możesz jego wystawiać, aby twoi żołnierze nie odnieśli żadnych obrażeń. Podobnie jest z zajmowaniem budynków - zawsze wpuszczaj tam bohatera (z pełnym stanem zdrowia oczywiście).

Czołgi

Zawsze kupuj najlepsze czołgi. Są one trzonem twojej armii, skuteczne przeciwko czołgom przeciwnika i piechocie. Zawsze staraj się prowadzić je w linii, aby wszystkie strzelały naraz. Uszkodzone czołgi naprawiaj na bieżąco ciężarówkami naprawczymi lub wycofuj. Nie pomyl się jednak - same czołgi nie poradzą sobie w misji. Potrzebna jest pomoc dział i piechoty. Pamiętaj też, że czołgom wyczerpuje się amunicja, więc sprawdzaj od czasu do czasu, ile mają naboi. Do czołgów zaliczają się też wyrzutnie rakiet i działa na gąsienicach, ale one zostały opisane w "Działach" gdyż mają takie samo zastosowanie. Wyrzutni rakiet nie kupuj na misje, ponieważ te jednostki są zbyt drogie i uciążliwe w używaniu. Bardzo ważne: gdy atakujesz swoimi czołgami jednostki przeciwnika, niszcz je po kolei. Nie pozwól by każdy czołg strzelał gdzie indziej. Tym sposobem szybciej i skuteczniej pozbędziesz się wroga.

Ciężarówki

Zwykłe mogą przewozić piechotę oraz ciągnąć działa. Na każdą misję zabieraj przynajmniej jedną ciężarówkę naprawczą oraz jedną z amunicją (potem więcej, kiedy stopień trudności będzie rósł, szczególnie gdy masz dużo dział, potrzebne ci będą dwie ciężarówki z amunicją). Są też inne pojazdy, ale ich nie będziesz w ogóle kupował na misje.

Działa

Najważniejsze jednostki. Dzielą się na dwa rodzaje. Pierwsze trzeba ciągnąć ciężarówkami (choć piechota może niektóre sama przesuwać, to jednak robi to bardzo powoli) i wpakowywać obsługę (dowolny oddział piechoty). Zawsze kupuj najdroższe i najsilniejsze działa, do każdego dokupuj zwykłą ciężarówkę, by ciągnęła działo. Drugi rodzaj dział jeździ sam (ISU 152 u Rosjan, Bison I u Niemców, M7 Priest u Aliantów). Najlepsza taktyka to odkrywanie przeciwników bohaterem (ma największy zasięg wzroku, ale tylko wtedy, gdy wysiądzie z pojazdu, którym kieruje) i strzelanie z daleka. Działa strzelają o wiele dalej niż widzą, dlatego coś lub ktoś musi im odkrywać teren. Pamiętaj że zazwyczaj dwa strzały zabijają od razu piechotę przeciwnika, dlatego strzelaj w żołnierzy wroga parami dział. Druga przydatna sztuczka to celowanie z wyprzedzeniem, często jest to jedyny sposób na pozbycie się jakiegoś przeciwnika. Zapisujesz grę i każesz działom strzelać w ziemię, np. przed czołgiem. Jeśli trafisz, to zapisujesz ponownie. Jeśli nie - wgrywasz i celujesz bliżej lub dalej, w zależności jaki błąd popełniłeś. I tak do skutku. Jeśli działami niszczysz wrogów, to rób to jak czołgami - po kolei. Bardzo ważne: szczególną uwagę zwracaj na amunicję dział, gdyż ta kończy się bardzo szybko. Uzupełniaj ją ciężarówkami z amunicją. Jeśli strzelasz z daleka i masz szczęście, to jednostka wroga np. czołg nawet nie ruszy się z miejsca, tylko będzie czekać na śmierć. Gorzej jeśli na ciebie pojedzie, a jeszcze gorzej jeśli razem z nią wybiegną / wyjadą inne jednostki.

Lotnictwo i artyleria

Seryjne bombardowanie jest najbardziej uciążliwe, gdyż bombowiec musi przelecieć z miejsca, w którym zaczynałeś misję. Najlepsze są pojedyncze bombardowania - świetne do eliminacji dział, wyrzutni rakiet, niebezpiecznej piechoty lub zmiękczania jednostek przeciwnika. Jeśli wróg stoi, to używaj bez wahania, jednak jeśli jedzie - to zapisz grę i celuj z wyprzedzeniem w drogę przed nim (taka sama taktyka jak z działami). Artylerii najlepiej używać podwójnie na duże oddziały niebezpiecznej piechoty przeciwnika. Spadochroniarzy zrzucaj, gdy potrzebne ci będą posiłki. Jeśli chcesz odkryć mapę, to zapisz grę i używaj samolotów zwiadowczych. Kiedy już będziesz wiedział, gdzie znajduje się przeciwnik, wgraj grę i go zniszcz. Tym sposobem nie stracisz samolotów zwiadowczych. Stracisz je natomiast, gdy będziesz się bronił i wykorzystasz samolot po to, by odkrywał przeciwników i żeby działa mogły w nich strzelać. Czasami trzeba będzie tak zrobić.