Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - poradnik do gry

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Etap 01 - Ogien A | Solucja Age of Wonders II Tron Czarnoksiężnika poradnik Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Etap 1 - Ogień - Faza Początkowa

Miasta - Etap 01 - Ogien A | Solucja Age of Wonders II Tron Czarnoksiężnika - Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - poradnik do gry

Miasta:

 

1. Cindra

2. Asrtbar

3. Kahiri

4. Laheva

5. Mirage

6. Icran

7. Tanuar

Magowie:

Merlin - sfera ognia, rasa początkowa Ludzie

Yaka - sfera ognia, rasa początkowa Tigranie

Startujesz na zgliszczach miasta. Na mapie jest kilka oddziałów Uchodźców (Refugees) - poznasz ich po tym, że podchodząc do nich własną jednostką zamiast mieczy oznaczających walkę pojawi się chmurka zachęcająca do rozmowy. Większość Uchodźców zgodzi się dołączyć do Ciebie za darmo, tylko niektórzy zażądają niewielkiej opłaty.

Zacznij od rozmowy z dwoma oddziałami, które od razu do Ciebie dołączą. Rycerzem (Knight) pognaj na NE i zajmij Kopalnię oraz pogadaj z Kusznikiem, który do Ciebie dołączy. Następnie pójdź nimi na S, po drodze zajmując Wieżę a także najmując Statek i Pirata (Swashbuckler) . Statkiem możesz sobie pozwiedzać rzekę, Twój przeciwnik nie posiada floty.

Pozostałym wojskiem, wraz z Merlinem udaj się drogą na S. Po lewej stronie drogi leży Kupka Złota i Obóz Najemników (Camp Site) . Wejdź tam i zapłać Najemnikom . Tą armią bez problemów powinieneś zdobyć Cindrę [1] (prowadzi do niej droga przez Wieżę Strażniczą [W] ). Po zajęciu Cindry zostaw w niej Merlina (przez kilka tur może być bez obstawy) i zacznij budować Dom Wojny (War Hall) -jeśli brakuje Ci kasy odczekaj turę, lub dwie budując domy (Produce Housing).

Żołnierzami zajmij Fire Node (na SW od Cindry ). Jednym żołnierzem z tej armii wejdź w portal na W od Fire Node - pojawi się on na SW mapy- pójdź nim przez mostek na E i porozmawiaj z Elfami w Mirage [5] - dołączą do Ciebie, wraz z całym miastem. Nowo pozyskanymi Elfami zajmij kopalnię na SE od Mirage . W mieście w miarę możliwości twórz armię Łuczników . Na razie nie wchodź nikim w Portale . Ten, którym tam przybyłeś wcale nie wróci Cię do Cindry , ale wyniesie na N mapy, ale o tym piszę pod koniec tego rozdziału.

W międzyczasie w okolicach Cindry pojawi się Bohater , który dołączy do Ciebie za standardową opłatą 125 sztuk złota. Udaj się nim na S od miasta i podnieś leżący tam Artefakt . Wesprzyj Bohatera Rycerzem i jeśli posiadasz jeszcze jakąś Konnicą. Tym szybkim oddziałem przedrzyj się przez Trujące Chaszcze (Poison Plants) na S od Cindry . By je przebyć musisz najpierw wskazać rośliny, a dopiero, gdy armia już będzie w krzakach, obszar za nimi - gdy od razu wskażesz teren za chaszczami komputer wytyczy okrężną trasę. Zajmij znajdujące się w tamtej okolicy Surowce Produkcyjne (Production Resources) , Kopalnię i Magiczny Skarbiec (Magic Vault) .Idąc pustynią na SE dołączy do Ciebie jeszcze jeden oddział. Tak wzmocnioną armią zdobądź Antyczne Ruiny (Ancient Ruins) .

W okolicach Cindry pojawią się pojedyncze Jednostki Twojego wroga - Yaki . Będą chciały zająć Kopalnię na N. Przechwyć je i zniszcz oddziałem z Cindry . Pamiętaj, że Merlin jest bardziej użyteczny w mieście z Magiczną Wieżą, niż w polu.

Bohaterem pójdź dalej na E, ale pieszą część oddziału zostaw na pustyni. Konnicą zajmij Kopalnię i obejdź pasmo gór - za masywem centralnie na E od Kopalni Ruiny Miasta z Artefaktem leżącym bez ochrony. Postaraj się Herosem zdobyć ten worek z niespodzianką nim zrobi to Twój przeciwnik. Teraz, już lepiej uzbrojonym Bohaterem biegnij drogą na NW, a Piechotą zostawioną na pustyni idź na N i przez przełęcz na E. Oba oddziały powinny spotkać się przed miastem Astrbar [2] . Yaka niezbyt dobrze chroni to miasto - wcześniej wysłał stamtąd oddziały w okolice Cindry . Zdobądź Astrbar .

Teraz zbierz armie z Cindry i Astrbar i pod przywództwem Bohatera rusz drogą na SE. Jeśli spotkasz dużą armię Yaki z jego Bohaterem, to nie spiesz się do otwartej bitwy - przy odpowiedniej liczebności Twojej armii Yaka wycofa się oddając Ci Wieżę Strażniczą przed doliną Tanuar [7] . Teraz wyślij Elfickich Łuczników z Mirage do NE portalu. Głównymi siłami zdobądź Icran [6] i koniecznie zbuduj tam Palisadę. Obsadź Icran i pobliską Wieżę Elfickimi Łucznikami.

Przez cały czas buduj w Cindrze silną armię na koniach. Jeśli masz wystarczającą ilość złota warto zainwestować w Gildię Czempionów (Champion's Guild) i budować Rycerzy. Także Ołtarz Wojny (Shrine of War) jest dobrym pomysłem - wówczas produkowane jednostki od razu mają status weteranów, co znacznie podnosi ich wartość bojową. Tak budowaną Konnicę wysyłaj od razu w okolice Icran a także wykorzystuj ją do przechwytywania pojedynczych oddziałów Yaki próbujących zajmować Twoje kopalnie .

Dwa neutralne miasta w centrum mapy Kahiri [3] i Laheva [4] zechcą do Ciebie dołączyć tylko za wysoką opłatą, więc jeśli nie chcesz się guzdrać, po prostu je zignoruj. Tylko uważaj by nie zajął ich Yaka .

Twój silny garnizon w Icran zmusi Yakę do trzymania głównych sił w stolicy - Tanuar [7] . Pojedynczymi, szybkimi jednostkami (np. Hunter lub Glade Runner) pozajmuj w centrum mapy oba Przekaźniki Magiczne (Magic Relay) , na E od Tanuar Kopalnię , a na W od Tanuar Kopalnię i Palenisko (Furnace) . Yaka będzie wysyłał oddziały by odzyskały włości - wówczas niszcz je armiami z Icran . Tylko nigdy nie zostawiaj miasta bez Łuczników. Przede wszystkim zapoluj na Bohatera Yaki - zasadź się na niego, gdy bez obstawy będzie próbował odzyskać przekaźniki magiczne . Postaraj się zabić go własnym Bohaterem - zapewnisz mu szybki awans na wyższy poziom.

Po drugiej stronie rzeki, na N mapy nie ma żadnych miast, jednak warto się tam udać Bohaterem . Gdy zajmiesz tamtejszy Life Node otrzymasz zadanie od Ducha Natury (Spirit of Nature) . Każe Ci on zniszczyć pobliski Fire Node - aby tego dokonać musisz mieć w oddziale Bohatera . Gdy próbujesz zniszczyć jakąkolwiek budowlę lub Źródło Magii armią nawet ośmiu zwykłych jednostek, pojawi się komunikat "siły niewystarczające". Na wykonanie zadania jest zawsze 10 tur, więc jeśli się wcześniej nie przygotujesz, to możesz nie zdążyć dotrzeć na miejsce Herosem . Na tamtą część mapy możesz dostać się przez Portal na W od Mirage lub po prostu płynąc Statkiem przez rzekę.

Portal w NE części mapy przenosi tylko w jedną stronę - na wyspę z Magicznym Skarbcem . Skarbiec jest chroniony dość mocno - warto zdobyć tam trochę doświadczenia Bohaterem. Wrócić stamtąd można tylko Statkiem - jeśli wysyłasz tam armię portalem, to od razu wyruszaj w dół rzeki Transportowcem.

Gdy w Icran zgromadzisz już dużą liczbę konnicy i wrócisz tam z innych wypraw bohaterem, to atakuj Tanuar . Bitwa czeka Cię naprawdę ciężka - Cat Master jest jedną z najlepszych jednostek defensywnych w grze, a Yaka ma ich tam dużo. Atakując wypełnij szczelnie wszystkie wolne miejsca wokół centrum miasta. W razie potrzeby wycofaj się, uzupełnij straty i zaatakuj ponownie - ale zwróć uwagę, że jeśli wycofujesz się, a nie zniszczyłeś przynajmniej kilku Cat Masterów, to w ogóle atak się nie opłacał. Z każdą straconą przez Ciebie jednostką, siły Yaki zdobywają doświadczenie i stają się jeszcze groźniejsze. W ostateczności możesz spróbować zaatakować Tanuar i samemu nie dowodzić bitwą - czasem "autorozgrywka" daje nieoczekiwane efekty - oczywiście nie zapominaj wcześniej zapisać stanu gry.

Zdobycie Tanuaru kończy pierwszą fazę gry.