Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - poradnik do gry

Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zdobywanie twierdzy | Walka w Age of Wonders II Tron Czarnoksiężnika poradnik Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Podobnie, jak w przypadku rozdziału "Obrona miasta" opisuję tu sytuację, gdy miasto posiada mury obronne. Jeśli miasto nie ma murów ani palisady, walka o nie wygląda tak samo jak bitwa w polu.

Zanim zaczniesz oblężenie wrogiej twierdzy, skompletuj odpowiedni do tego zadania oddział. Przede wszystkim możesz zrezygnować z łuczników - przydają się oni tylko w wyjątkowych oblężeniach (np. wtedy, gdy obrońcy posiadają jednostki latające). Warto za to wprowadzić do oddziału kawalerię lub inne szybko poruszające się jednostki - tak by jak najszybciej dotrzeć do wrót miasta.

Jeśli posiadasz katapulty lub armaty (Cannon), to użyj ich do zniszczenia bramy; licz się jednak z tym, że skupią one na sobie pierwszą salwę obrońców (bywa, że katapulta nie ma okazji ani razu wystrzelić). Machiny wojenne mają jeszcze tę wadę, że bardzo wolno się poruszają i w związku z tym nie nadają się do dalekich wypadów w głąb terytorium wroga.

Jak łatwo się domyślić w armii atakującej twierdzę przydają się wszystkie jednostki potrafiące przechodzić przez mury, w tym oczywiście, jednostki latające.

Warto też użyć Bohatera - zwłaszcza, jeśli posiada umiejętność rzucania czarów i przekraczania murów obronnych.

Podsumowując: przy tworzeniu grupy szturmowej skup się na jednostkach szybkich, o dużej sile bezpośredniego ataku oraz na tych potrafiących przekraczać mury.

Dla oddziałów atakujących najniebezpieczniejsze są machiny wojenne obrońców. Jeśli tylko posiadasz możliwości, to w pierwszej kolejności pozbądź się balist i armat - możliwości to Twoje jednostki latające i wspinające się na mury oraz czary.

Jeśli bitwa odbywa się w Twojej domenie użyj czarów. Już w pierwszej rundzie możesz pozbyć się wrogich machin - najlepszym sposobem jest użycie dwóch Ognistych Kul - pierwszą rzuca Czarodziej a drugą Bohater. Oczywiście inne czary też mogą być efektywne. Ognista Kula jest najlepsza z dwóch powodów - ma największą średnicę rażenia i atakuje ogniem, a wszystkie maszyny bojowe są wrażliwe na płomienie.

W pierwszej rundzie, po salwie czarów, najszybszymi jednostkami zaatakuj bramę - najlepiej do tego zadania nadają się jednostki o atrybucie Kruszenie Murów, ale zwykła kawaleria też się przyda. Chodzi o to, by jak najszybciej wyważyć wrota. Nie popełniaj błędu komputera i kieruj pod bramę od razu wszystkie jednostki - większość strzał i tak wezmą na siebie jednostki szturmujące bramę a gdy padną, to kolejne będą mogły zaatakować od razu trzema atakami.

Gdy zniszczysz bramę, to jak najszybciej wejdź do miasta jak największą liczbą żołnierzy - nie blokuj wejścia atakując najbliższych obrońców. Lepiej narazić szturmowców na dodatkowy atak obrońców bramy niż utknąć z tylko jednym żołnierzem wewnątrz murów. Wchodź do miasta jak najgłębiej i dopiero ostatnią atakującą jednostką uderz w obrońcę znajdującego się najbliżej bramy.

Broniący się komputer, gdy tylko straci bramę wyprowadza na zewnątrz wszystkie jednostki walczące w bezpośrednim starciu. Często jego kawaleria wychodzi bocznymi bramami i atakuje napastników z flanki. Jeśli nie masz przewagi liczebnej to nie wychodź im naprzeciw i skup siły przy zdobytej bramie - w ten sposób Twoi żołnierze będą nawzajem kryć swoje plecy.

Alternatywnym sposobem zdobycia miasta jest wycofanie jednostek atakujących poza zasięg wrogich strzał a następnie wykończenie wszystkich obrońców za pomocą czarów. Póki nie zginie ostatni strzelec komputera, nie wyprowadzi on spoza murów żadnej jednostki. Oczywiście warunkiem jest posiadanie wystarczającej ilości punktów rzucania zaklęć (Casting Points) zarówno przez Czarodzieja jak i biorącego udział w bitwie Bohatera.