Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Gloomwood - poradnik do gry

Gloomwood - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Gloomwood: Porady na start - lista Gloomwood poradnik, solucja

Porady na start do Gloomwood pozwolą Wam przetrwać w niebezpiecznym świecie gry. Nasz poradnik oferuje wskazówki m.in. na temat skradania, eksploracji map oraz poprawnego zarządzania inwentarzem.

Ostatnia aktualizacja: 9 września 2022

Gloomwood to produkcja, w której łatwo możecie zginąć lub napotkać jakiś problem. Na tej stronie poradnika możecie znaleźć zestaw porad na start, które przygotowaliśmy dla ropoczynających przygodę z grą. Dowiecie się ważnych rzeczy m.in. o pozostawaniu w ukryciu, szczegółowym badaniu lokacji, używaniu sprzętu czy korzystaniu z walizki.

Poziom trudności wpływa m.in. na liczebność przeciwników

Wersja gry Gloomwood z wczesnego dostępu (wydana we wrześniu 2022) oferuje 2 z 4 planowanych poziomów trudności - Gloomwood: Porady na start - lista - Gloomwood - poradnik do gry

Wersja gry Gloomwood z wczesnego dostępu (wydana we wrześniu 2022) oferuje 2 z 4 planowanych poziomów trudności. Dostępne są Half Moon (odpowiednik normalnego poziomu trudności) i Full Moon (odpowiednik wysokiego).

Najważniejsze zmiany pomiędzy poziomami trudności dotyczą wrogów - na poziomie Full Moon nie tylko mogą zadawać większe obrażenia, ale występują też w większych ilościach i może to Wam utrudniać ich poprawne omijanie. Na poziomie Full Moon odnajduje się też mniej surowców, tzn. amunicji. Może to być problemem szczególnie w jaskiniach Coast Caves, w których broń palna idealnie nadaje się do zabijania mutantów.

Z racji na krótką kampanię z wersji early access warto przetestować oba poziomy trudności. Half Moon powinien większości graczy oferować mniej stresującą rozgrywkę i nawet w przypadku wszczęcia alarmu możliwe jest wygrywanie bezpośrednich walk.

W grze możecie zapisywać rozgrywkę tylko przy fonografach (Phonographs)

Gloomwood nie pozwala na zapisywanie gry w dowolnym momencie rozgrywki - Gloomwood: Porady na start - lista - Gloomwood - poradnik do gry

Gloomwood nie pozwala na zapisywanie gry w dowolnym momencie rozgrywki. Sejwowanie odbywa się wyłącznie dzięki fonografom - są to urządzenia, które możecie odnajdywać w świecie gry. Na każdym poziom przypada średnio od jednego do kilku fonografów.

Wejście w interakcję z fonografem zapisuje automatycznie postępy i dostępny jest tylko 1 slot na zapisy. Dobrą wiadomością jest to, że możecie powracać wielokrotnie do tych samych fonografów, bo zapisywanie "nic nie kosztuje" (nie zużywa surowców). Co więcej w trakcie przechodzenia gry możecie odblokowywać nowe skróty do znanych już fonografów i powinno to ograniczyć backtracking.

Temat sejwowania dokładniej omówiliśmy na stronie Zapisywanie gry - jak sejwować?.

Wrodzy strażnicy mają 3 stany (zielony, żółty i czerwony) i zawsze są widoczne

Stan przeciwnika jest symbolizowany przez kolor stożka jego pola widzenia (uwaga - faktyczne pole widzenia jest znacznie szersze od tego, co może sugerować sam stożek - Gloomwood: Porady na start - lista - Gloomwood - poradnik do gry

Stan przeciwnika jest symbolizowany przez kolor stożka jego pola widzenia (uwaga - faktyczne pole widzenia jest znacznie szersze od tego, co może sugerować sam stożek!):

  1. Zielony kolor to domyślny stan każdego przeciwnika. Będzie stał w miejscu lub patrolował okolicę.
  2. Żółty kolor to zaalarmowany stan. Przeciwnik może w niego wejść jeśli zauważy lub usłyszy coś podejrzanego. Wrogowie zazwyczaj wyruszają do takiego miejsca i powinniście oprócz ponownego ukrycia się szybko zmienić położenie.
  3. Czerwony kolor to stan walki. Dany przeciwnik będzie chciał Was zabić. Możecie rzucić się do ucieczki lub podjąć wyzwanie (broń biała lub palna) - ta druga opcja jest wskazana jeśli do pokonania jest tylko 1 strażnik.

Nasłuchujcie dźwięków z otoczenia - możecie m.in. wykryć wrogów

W Gloomwood podobnie jak w siostrzanej serii Thief dużo możecie dowiedzieć się nasłuchując otoczenia - Gloomwood: Porady na start - lista - Gloomwood - poradnik do gry

W Gloomwood podobnie jak w siostrzanej serii Thief dużo możecie dowiedzieć się nasłuchując otoczenia. Jest to przede wszystkim istotne pod kątem wykrywania przeciwników zanim ich zauważycie. Możecie dowiedzieć się o tym, że ktoś przebywa w okolicy np. po odgłosach kroków, choć nie zadziała to dla wrogów stojących w miejscu.

Możecie też podsłuchiwać rozmowy wartowników. Niektóre z nich nie mają znaczenia, ale z wybranych konwersacji możecie dowiedzieć się np. o sposobie rozwiązania zagadki czy miejscu ukrycia klucza.

Zwracajcie uwagę na pierścień i źródła światła

Pierścień zdobędziecie na samym początku gry - Gloomwood: Porady na start - lista - Gloomwood - poradnik do gry

Pierścień zdobędziecie na samym początku gry. Kryształ w pierścieniu informuje czy jesteście w danym momencie ukryci czy widoczni. Jest to świetna metoda do szybkiego ustalenia, czy bohater znajduje się w dobrej kryjówce.

W Gloomwood musicie też uważać na źródła światła - lampy czy pochodnie. Możecie sabotować jedynie świeczki, a od pozostałych źródeł trzeba trzymać się z daleka. W grze może też dojść na dynamicznego oświetlenia okolicy, np. od światła latarni morskiej czy pochodni patrolującego teren wartownika. Pamiętajcie o tym żeby nagle nie dać się zauważyć.

Inwentarz (walizka) ma ograniczoną pojemność

W Gloomwood na odnalezienie czeka dużo lootu, ale musicie mieć świadomość tego, że inwentarz bohatera (jego walizka) ma bardzo ograniczoną liczbę slotów na przedmioty - Gloomwood: Porady na start - lista - Gloomwood - poradnik do gry

W Gloomwood na odnalezienie czeka dużo lootu, ale musicie mieć świadomość tego, że inwentarz bohatera (jego walizka) ma bardzo ograniczoną liczbę slotów na przedmioty. Możecie go w rezultacie łatwo przepełnić. Oto kilka szybkich porad:

  1. Zawsze zwalniajcie miejsce na nowo odnajdywaną broń palną. W wersji z wczesnego dostępu zaopatrzcie się w 1 rewolwer, 1 strzelbę i 1 pistolet z tłumikiem. Mniejsze bronie wymagają 2 slotów, a shotgun aż 4.
  2. Grupujcie amunicję tego samego typu. Nie będzie ona dzięki temu zajmowała wielu różnych slotów.
  3. Przenoście 1-2 lekarstwa. Każde z nich wymaga 2 slotów i przy większej ich liczbie można łatwo zapełnić inwentarz.
  4. Unikajcie przenoszenia złomu. Mogą to być np. fragmenty ciała czy butelki - te drugie możecie odnajdywać w wielu lokacjach z przeciwnikami i od razu ich używać na potrzeby rzucania nimi.

Korzystanie z walizki dokładniej opisaliśmy na stronie Inwentarz i dziennik z rozdziału Podstawy.

Pilnujcie się przy zeskokach i chodzeniu po głośnych powierzchniach

Podczas badania lokacji w Gloomwood łatwo możecie - Gloomwood: Porady na start - lista - Gloomwood - poradnik do gry

Podczas badania lokacji w Gloomwood łatwo możecie:

  1. Zginąć po upadku z większej wysokości - Pilnujcie się podczas chodzenia po dachach budynków czy w lokacjach z przepaściami. Zawsze szukajcie blisko położonych miejsc do zeskoków po to żeby nie tylko nie zginąć, ale i nie odnieść mniejszych obrażeń.
  2. Zaalarmować wrogów biegając po głośnych metalowych powierzchniach - W grze nie ma technik na "wyciszanie" takich powierzchni. Musicie je całkowicie omijać, bądź też wolniej po niej chodzić (najlepiej w przykucniętej pozycji).

Badajcie dokładnie okolicę, zbierajcie klucze i otwierajcie sejfy

Eksploracja w Gloomwood możecie prowadzić do wielu ważnych odkryć - Gloomwood: Porady na start - lista - Gloomwood - poradnik do gry

Eksploracja w Gloomwood możecie prowadzić do wielu ważnych odkryć. Najważniejszymi z nich są:

  1. Sejfy - Musicie ustalić kombinację do każdego sejfu (zestawiliśmy je w rozdziale Sejfy w naszym poradniku), by móc go otworzyć. Skrywają one bardzo wartościowy loot, np. nowe rodzaje broni palnej.
  2. Klucze - Mogą one leżeć na widoku lub być przyczepione do pasów przeciwników (zabijcie lub okradnijcie wroga). Pomogą Wam w otwarciu przejść do pozornie niedostępnych lokacji.
  3. Dokumenty - Nie każdy z nich jest istotny, ale z niektórych notatek możecie dowiedzieć się np. gdzie znaleźć klucz albo jak rozwiązać zagadkę środowiskową.
  4. Skróty - Możecie otwierać niektóre przejścia od drugiej strony po to żeby np. ułatwiać sobie powracanie do fonografów czy poprzednich lokacji.