Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Lost in Random - poradnik do gry

Lost in Random - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia Lost in Random poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Lost in Random poznacie solucję głównego wątku fabularnego w Two Towns (zadanie A Tale of Two Towns).

Ostatnia aktualizacja: 16 grudnia 2021

Poniższa strona opisuje sposób ukończenia zadania A Tale of Two Towns - zadania głównego w drugiej lokacji - Two Towns w grze Lost in Random. Dowiecie się, jak handlować kartami z Mannie Dexem, jak pokonać bossa Royama oraz jak wygrać grę planszową.

Two Towns to drugie miasto w Lost in Random. Jest to znacznie większa lokacja niż poprzednie, znajdziecie w niej także zadania poboczne. Rozpoczynacie od misji głównej: A Tale of Two Towns. Misje poboczne możecie wykonać od razu lub pod koniec zadania głównego - po naprawieniu Dicey.

Mannie Dex

Trafiacie do drugiej lokacji, Two Towns - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Trafiacie do drugiej lokacji, Two Towns. Na początku warto zwrócić uwagę na nowe źródło monet: małe przejścia, z których Dicey może wyciągnąć dla Was trochę waluty.

Na końcu pierwszej ulicy spotkanie Mannie Dex - osobnika, który handluje kartami za monety - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Na końcu pierwszej ulicy spotkanie Mannie Dex - osobnika, który handluje kartami za monety. Możecie do niego wrócić w każdej chwili, jednak będzie go spotykać także potem. Zasada wymiany jest prosta:

  1. Na początek wybieracie talię, która określa charakter kart (ofensywne, defensywne, oszustwa, zagrożenia, broń), z których dobrane zostanie 5 kart do sklepu, które możecie zakupić. Początkowo musicie posługiwać się wszystkimi kartami, dopóki nie zbierzecie 15 - wtedy możecie zacząć dostosowywać talię.
  2. Po prawej stronie sklepu widoczny jest pasek: każdy zakup powoduje jego przyrost (w zależności od ilości wydanych monet). Gdy się zapełni, otrzymacie kolejną talię kart do wyboru, które trafią do sklepu.
  3. Ponadto otrzymacie, po zapełnieniu paska, golden pin, czyli pinezkę, którą możecie podpiąć pod kartę - gwarantuje to, że taka karta, z przypiętą pinezką, zawsze trafi do Waszej ręki (także możliwe do użycia dopiero, gdy zbierzecie 15 kart). Warto zastosować do kart z broniami.
Brama do Seller Street - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry
Brama do Seller Street

Po opuszczeniu sklepu zmierzycie się z robotami w standardowej walce, najpierw z jednym, później z grupą. Po walce zbierzcie klucz, którym otworzycie bramę do kolejnej pod-lokacji.

Sekret - Storybook #3

Po walce obierzcie drogę schodami po prawej stronie do góry - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry
Po walce obierzcie drogę schodami po prawej stronie do góry
Po drodze warto skorzystać z przejścia na wyższy poziom, gdzie możecie odnaleźć trzeci storybook - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Po drodze warto skorzystać z przejścia na wyższy poziom, gdzie możecie odnaleźć trzeci storybook. Wystarczy stanąć na dwóch platformach (Wy i Dicey) i zestrzelić przycisk po obu stronach przepaści.

Gra planszowa

Waszym celem jest lokacja Two-Town Square. Gdy tam dotrzecie, wkroczcie na środek placu (będziecie potem mogli nadal ukończyć pozostałe aktywności). Tu znajduje się Board Game Arena - specyficzny rodzaj starcia w formie gry planszowej.

W tym rodzaju starcia nie musicie eliminować wrogów - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

W tym rodzaju starcia nie musicie eliminować wrogów. Zbierajcie kule energii, by móc rzucać kością. Każdy rzut przesuwa pionek na planszy - musicie dotrzeć do ostatniego pola. Na obecnym etapie Wasza kostka potrafi wyrzucać jedynie 1 i 2, więc gra może się nieco dłużyć. Po drodze napotkacie dwa typy pól specjalnych:

  1. W jednym przypadku wokół pionka pojawia się strefa spowolnionego czasu - na pewno przyda się do unikania ataków dystansowych.
  2. Drugi przypadek to Treasure bird. Nad areną przelatuje ptak, którego ustrzelenie dostarczy Wam garść monet (ewentualnie są też takie, co przynoszą bomby).
  3. W innych rozgrywkach możecie trafić także na specjalne wyzwania, jak pokonanie wskazanych oponentów.
Rozgrywajcie grę do końca, a otworzycie przejście do kolejnego etapu misji głównej - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Rozgrywajcie grę do końca, a otworzycie przejście do kolejnego etapu misji głównej. W nagrodę otrzymacie kartę Game Master, która pozwala Wam przesunąć pionek do przodu w trakcie gry planszowej. Warto wykorzystać, by zebrać nagrodę, spróbować ominąć inne przeszkody na planszy lub aby przyspieszyć rozgrywkę. Przejdźcie teraz przez otwartą bramę do nowej dzielnicy.

Osiągnięcie Third Time's a Charm

Gdy rozegracie grę planszową na rynku, macie możliwość próby otworzenia drzwi do Threedom, co oczywiście nie może się powieść z powodu braku oczek na kostce - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Gdy rozegracie grę planszową na rynku, macie możliwość próby otworzenia drzwi do Threedom, co oczywiście nie może się powieść z powodu braku oczek na kostce. Po każdej wykonanej próbie otrzymacie komentarz narratora. Próbujcie rzutów, aż skończą się opcje dialogowe.

Royam's Poem

Po przejściu przez zamkniętą wcześniej bramę, spotkacie Seemorea - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Po przejściu przez zamkniętą wcześniej bramę, spotkacie Seemore'a. Po rozmowie przejdźcie dalej spotkać się z Mayorem. Przeprowadzi Was do kolejnej pod-lokacji, gdzie poznacie Royama i jego obsesję na punkcie rymów. W tym małym labiryncie odnaleźć musicie cztery plakaty.

Po skończonej rozmowie, obierzcie drugą ścieżkę po lewej - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Po skończonej rozmowie, obierzcie drugą ścieżkę po lewej. Tam na rozdrożu sprawdźcie obie strony, by znaleźć dwa plakaty.

Teraz idźcie w prawo od miejsca startu ścieżką, gdzie w oddali widać sztuczny księżyc i skręćcie w prawo - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Teraz idźcie w prawo od miejsca startu ścieżką, gdzie w oddali widać sztuczny księżyc i skręćcie w prawo. Zejdźcie w dół i zbierzcie plakat. Wróćcie do góry i biegnijcie dalej na arenę.

Na arenie zmierzycie się z licznymi falami przeciwników - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Na arenie zmierzycie się z licznymi falami przeciwników. Najwięcej problemu mogą sprawić ci z tarczami oraz latający. W obu przypadkach może być przydatny łuk. Tarczowników możecie również ominąć w trybie Dicemension.

Po pokonaniu wszystkich wrogów zbierzcie ostatni plakat na schodkach - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Po pokonaniu wszystkich wrogów zbierzcie ostatni plakat na schodkach. Ponadto znajdziecie tu postać: Big-Red. Jest on powiązany z zadaniem pobocznym Catch Him Red-Handed. Wróćcie do Royama.

Teraz, by kontynuować, musicie pomóc ułożyć Royamowi poemat - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Teraz, by kontynuować, musicie pomóc ułożyć Royamowi poemat. Wybierajcie kolejne odpowiedzi w opcjach dialogowych:

  1. "miss"
  2. "sleeping eyes"
  3. "croon"
  4. "spiritual bouquet"

Po udzieleniu prawidłowych odpowiedzi, Royam zaprosi Was do podziwiania jego sztucznego księżyca; udajcie się więc na drabinę niedaleko strażnika i schodźcie w dół.

Sekret - Storybook #4

Nim przejdziecie dalej, warto zebrać storybook - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Nim przejdziecie dalej, warto zebrać storybook. Znajduje się zaraz za podwójnym skrętem w prawo, niedaleko strażnika pilnującego drabiny do sztucznego księżyca. Na dole znajduje się plakat oraz przełącznik. Zestrzelcie go, by zyskać dostęp do sekretu.

Przełącznik na niższym poziomie - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry
Przełącznik na niższym poziomie

Gra planszowa Royama

Kolejna rozgrywka, to gra planszowa: The Race to the Royam's Moon. Zasady jak wcześniej: jak najczęściej rzucajcie kością, by poruszać pionkiem.

Na wielu polach musicie wyeliminować wrogów posługujących się bronią dystansową - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Na wielu polach musicie wyeliminować wrogów posługujących się bronią dystansową. Nie możecie do nich podejść, dlatego potrzebny Wam będzie łuk. Nie musicie go zdobywać z kart - na każdej arenie znajdziecie jeden darmowy łuk. Proste, drewniane murki blokujące przejście na niektóre podwyższenia możecie zniszczyć bronią.

Wskazówka: pamiętajcie, że gdy czas jest zatrzymany, możecie przemieszczać się na duże obszary. W ten sposób łatwo zbierzecie łuki i pozbędziecie się blokujących drogę oponentów.

Boss: Royam

Po pokonaniu kilku małych aren z przeciwnikami, trafiacie na arenę walki z bossem - Royamem. Jest to jedno z trudniejszych starć w grze, z powodu małej różnorodności kart, niewielkiej areny oraz konieczności walki tak z Royamem jak i jego pomocnikami.

Jeśli boss jest dla Was za trudny, możecie spróbować zmniejszyć poziom trudności w opcjach gry.

Kryształy energii znajdują się na piersi i rękach bossa - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry
Kryształy energii znajdują się na piersi i rękach bossa

Walka dzieli się na 3 fazy następujące po sobie i powtarzające się:

  1. Dialog - dopasujcie odpowiedni rym do rymowanki Royama, by zadać mu niewielkie obrażenia;
  2. Atakowanie bossa - na ciele przeciwnika pojawią się kryształy energii do zestrzelenia. W tym czasie możecie atakować go bez problemu unikając sporadycznie jego ataków rękoma, która zmiatają całą planszę i zadają obrażenia wszystkim na niej.
  3. Przyzwanie pomocników - gdy Royam otrzyma wystarczającą ilość obrażeń, przyzwie falę robotów, sam w tym czasie pozostanie nieaktywny (ale podatny na obrażenia).

Na tej arenie przyda Wam się broń dystansowa, ewentualnie bomby. Nie chcecie się bowiem zbliżać do Royama, gdyż przy bliskim spotkaniu bardzo trudno jest unikać jego ataków.

Opcje dialogowe do wybrania podczas etapu dopasowania wyrazów, to kolejno - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Opcje dialogowe do wybrania podczas etapu dopasowania wyrazów, to kolejno:

  1. Muse?
  2. The rhyme you're looking for is "die",
  3. "Grave". You have to be doing this on purpose.
  4. "Murderer". Murderer is clearly the rhyme that fits best here

Karty, które mogą Wam pomóc w rozgrywce to:

  1. Blink Attack - boss często atakuje sam w drugiej fazie, dlatego wykorzystanie uników, by jednocześnie go ranić jest dobrym pomysłem,
  2. Shadowman's Touch - zatruwa broń i każdy atak. Nawet wystrzelone z procy pociski w kryształy na ciele Royama.
  3. Bow of One - podstawowy łuk będzie bardzo przydatny.
  4. Bomb! - bomba położona przy bossie zada mu spory procent obrażeń.
Wskazówka: w ostatniej fazie walki, boss atakuje wraz z pomocnikami - Lost in Random: A Tale of Two Towns (Two Towns) - solucja, opis przejścia - Lost in Random - poradnik do gry

Wskazówka: w ostatniej fazie walki, boss atakuje wraz z pomocnikami. Skupiajcie się wtedy na obronie, gdyż ataki Royama ranią także jego pomocników!