FIFA 21 - poradnik do gry

FIFA 21 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

FUT 21: Formacja 4-2-3-1 - gotowe taktyki, najlepsze formacje FIFA 21 - poradnik, najlepsze porady

W tym rozdziale poradnika do gry FIFA 21 znajdziesz opis jednej z najlepszych formacji w trybie FUT 21 (FIFA Ultimate Team) 4-2-3-1, wszelkie istotne ustawienia taktyczne dla każdego planu gry, a także ważne instrukcje dla piłkarzy grających na określonych pozycjach.

Formacja 4-2-3-1 składa się z 4 obrońców, 2 defensywnych pomocników, 3 środkowych ofensywnym pomocników i 1 napastnika. Formacja ta ze względu na wąskie ustawienie bazuje na rozgrywaniu futbolówki pomiędzy 3 środkowymi ofensywnymi piłkarzami co otwiera przed Graczem wiele możliwości ataku. 2 defensywnych pomocników w znacznym stopniu wzmocni linię defensywną zespołu.

Superdefensywny plan gry możesz wykorzystywać w trakcie pierwszych minut spotkania, by zorientować się w stylu gry przeciwnika lub w momencie, gdy wynik na tablicy wskazuje na wygraną Twojej drużyny, a do ostatniego gwizdka sędziego nie zostało już zbyt dużo czasu i nie chcesz ryzykować stracenia go - FUT 21: Formacja 4-2-3-1 - gotowe taktyki, najlepsze formacje - FIFA 21 - poradnik do gry

Superdefensywny plan gry (Ultra Defensive)

Superdefensywny plan gry możesz wykorzystywać w trakcie pierwszych minut spotkania, by zorientować się w stylu gry przeciwnika lub w momencie, gdy wynik na tablicy wskazuje na wygraną Twojej drużyny, a do ostatniego gwizdka sędziego nie zostało już zbyt dużo czasu i nie chcesz ryzykować stracenia gola.

Gra w obronie

  1. Styl gry w obronie: zrównoważony;
  2. Szerokość: 4 kreski;
  3. Głębokość: 3 lub 4 kreski (ustawienie mniejszej wartości da przeciwnikowi więcej miejsca w środku pola).

Gra w ataku

  1. Styl gry w ataku: posiadanie piłki;
  2. Szerokość: 5 kresek;
  3. Zagęszczenie szesnastki: 3 kreski;
  4. Rzuty rożne: 1 kreska;
  5. Rzuty wolne: 1 kreska.

Wytyczne dla piłkarzy

  1. Środkowi obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty;
  2. Boczni obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty, mieszany atak;
  3. Środkowi defensywni pomocnicy: zostawaj z tyłu, zrównoważona obrona, normalne przechwyty, krycie środka;
  4. Środkowi ofensywni pomocnicy: wracaj do obrony, zrównoważone biegi pod bramkę, pilnuj pozycji, normalne przechwyty;
  5. Napastnik: zrównoważona szerokość gry, mieszany atak, normalne przechwyty, podstawowe wsparcie obrony.

Defensywny plan gry (Defensive)

Defensywny plan gry możesz wykorzystywać w momencie, gdy posiadasz 1 lub 2 gole przewagi i nie chcesz niepotrzebnie ryzykować, gdy do zakończenia spotkania zostało około 30 minut. Defensywny plan pozwala na bezpieczną grę, ale z możliwością przeprowadzania skutecznego ataku.

Gra w obronie

  1. Styl gry w obronie: zrównoważony;
  2. Szerokość: 4 lub 5 kresek;
  3. Głębokość: 3 lub 4 kreski (ustawienie mniejszej wartości da przeciwnikowi więcej miejsca w środku pola).

Gra w ataku

  1. Styl gry w ataku: zrównoważony lub posiadanie piłki;
  2. Szerokość: 6 kresek;
  3. Zagęszczenie szesnastki: 5 kresek;
  4. Rzuty rożne: 2 kreski;
  5. Rzuty wolne: 2 kreski.

Wytyczne dla piłkarzy

  1. Środkowi obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty;
  2. Boczni obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty, mieszany atak;
  3. Środkowy defensywny pomocnik (bardziej ofensywny): zrównoważona obrona, zrównoważony atak, normalne przechwyty, krycie środka;
  4. Środkowy defensywny pomocnik (bardziej defensywny): zostawaj z tyłu, zrównoważona obrona, normalne przechwyty, krycie środka;
  5. Środkowi ofensywni pomocnicy: wracaj do obrony, w pole karne przy centrach, pilnuj pozycji, normalne przechwyty;
  6. Napastnik: zrównoważona szerokość gry, mieszany atak, normalne przechwyty, podstawowe wsparcie obrony.

Zrównoważony plan gry (Balanced)

Zrównoważony plan gry to ten z którym Twoja drużyna rozpoczyna mecz i pozwala na solidną grę obronną, ale także na wyprowadzanie groźnych ataków i kontr. Przez większą cześć gry to właśnie z tego planu będziesz korzystać.

Gra w obronie

  1. Styl gry w obronie: zrównoważony;
  2. Szerokość: 5 kresek;
  3. Głębokość: 6 kresek w przypadku obrońców z dobrym tempem (powyżej 70 punktów). 4-5 kresek w przypadku wolniejszych obrońców.

Gra w ataku

  1. Styl gry w ataku: zrównoważony;
  2. Szerokość: 6 kresek;
  3. Zagęszczenie szesnastki: 6 kresek;
  4. Rzuty rożne: 3 kreski;
  5. Rzuty wolne: 3 kreski.

Wytyczne dla piłkarzy

  1. Środkowi obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty;
  2. Boczni obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty, mieszany atak;
  3. Środkowy defensywny pomocnik (bardziej ofensywny): zrównoważona obrona, zrównoważony atak, normalne przechwyty, krycie środka;
  4. Środkowy defensywny pomocnik (bardziej defensywny): zostawaj z tyłu, zrównoważona obrona, normalne przechwyty, krycie środka;
  5. Środkowi ofensywni pomocnicy: podstawowe wsparcie obrony, zrównoważone biegi pod bramkę, pilnuj pozycji, normalne przechwyty;
  6. Napastnik: zrównoważona szerokość gry, mieszany atak, normalne przechwyty, podstawowe wsparcie obrony.

Ofensywny plan gry (Attacking)

Ofensywny plan gry wykorzystuje się zazwyczaj wtedy, gdy do końca spotkania pozostało około 30 minut, a przeciwnik posiada przewagę 1 gola. Należy jednak zaznaczyć fakt, że intensywny styl gry pressingiem wpłynie na to, że Twoi piłkarze będą szybciej się męczyć.

Gra w obronie

  1. Styl gry w obronie: pressing po utracie piłki;
  2. Szerokość: 5 kresek;
  3. Głębokość: 7 kresek w przypadku obrońców z dobrym tempem (powyżej 70 punktów). 6 kresek w przypadku wolniejszych obrońców.

Gra w ataku

  1. Styl gry w ataku: zrównoważony;
  2. Szerokość: 6 kresek;
  3. Zagęszczenie szesnastki: 6 lub 7 kresek;
  4. Rzuty rożne: 4 kreski;
  5. Rzuty wolne: 4 kreski.

Wytyczne dla piłkarzy

  1. Środkowi obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty;
  2. Boczni obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty, mieszany atak;
  3. Środkowy defensywny pomocnik (bardziej ofensywny): zrównoważona obrona, zrównoważony atak, normalne przechwyty, krycie środka;
  4. Środkowy defensywny pomocnik (bardziej defensywny): zostawaj z tyłu, zrównoważona obrona, normalne przechwyty, krycie środka;
  5. Środkowi ofensywni pomocnicy: podstawowe wsparcie obrony, zrównoważone biegi pod bramkę, pilnuj pozycji, normalne przechwyty;
  6. Napastnik: zrównoważona szerokość gry, mieszany atak, normalne przechwyty, podstawowe wsparcie obrony.

Superofensywny plan gry (Ultra Ofensive)

Superofensywny plan gry wykorzystuje się w sytuacji w której do końca meczu zostało zaledwie kilka minut, a przeciwnik wciąż posiada co najmniej jedną bramkę przewagi. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że wykorzystując ten plan gry narażasz się na kontrę, a Twoi zawodnicy szybciej będą się męczyć.

Gra w obronie

  1. Styl gry w obronie: nieustanny pressing;
  2. Szerokość: 5 kresek;
  3. Głębokość: 7 kresek w przypadku obrońców z dobrym tempem (powyżej 70 punktów). 6 kresek w przypadku wolniejszych obrońców.

Gra w ataku

  1. Styl gry w ataku: szybkie konstruowanie akcji;
  2. Szerokość: 6 kresek;
  3. Zagęszczenie szesnastki: 7 kresek;
  4. Rzuty rożne: 4 kreski;
  5. Rzuty wolne: 4 kreski.

Wytyczne dla piłkarzy

  1. Środkowi obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty;
  2. Boczni obrońcy: zostawaj z tyłu, normalne przechwyty, mieszany atak;
  3. Środkowy defensywny pomocnik (bardziej ofensywny): zrównoważona obrona, zrównoważony atak, normalne przechwyty, krycie skrzydła;
  4. Środkowy defensywny pomocnik (bardziej defensywny): zostawaj z tyłu, zrównoważona obrona, normalne przechwyty, krycie skrzydła;
  5. Środkowi ofensywni pomocnicy: podstawowe wsparcie obrony, zrównoważone biegi pod bramkę, pilnuj pozycji, normalne przechwyty;
  6. Napastnik: zrównoważona szerokość gry, mieszany atak, normalne przechwyty, podstawowe wsparcie obrony.