FIFA 21 - poradnik do gry

FIFA 21 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

FIFA 21: Gra bramkarzem FIFA 21 - poradnik, najlepsze porady

Z tego rozdziału poradnika do gry FIFA 21 dowiesz się jak poprawnie grać bramkarzem: jak wznowić grę, a także jak wyjść z bramki i jak bronić rzuty karne.

Bramkarz jest często ostatnią nadzieją Twojej drużyny na nie stracenie gola w momencie, gdy przeciwnikom udało się przedrzeć w pole bramkowe i wypracować sytuację do oddania strzału. W trakcie meczu w grze FIFA 21 bramkarz ma wiele możliwości angażowania się w grę swojego zespołu: wznawiać grę od własnej bramki, współpracować z linią defensywną, bronić dostępu do bramki.

Daleki i krótki wykop

Daleki wykop to zdecydowanie najmniej precyzyjna technika wznawiania gry od własnej bramki, ponieważ nigdy nie masz pewności, czy uda Ci się przejąć piłkę w środku pola. Aby wykonać daleki wykop należy wcisnąć przycisk odpowiedzialny za wrzutkę oraz wybrać kierunek i siłę zagrania. W trakcie wykonywania dalekiego wykopu staraj się celować w sektor boiska w którym znajduje się większa ilość piłkarzy z Twojej drużyny, by mieć dużą szansę na przejęcie futbolówki i rozegranie akcji.

Wznawiając grę krótkim wykopem zawsze należy zwrócić uwagę na napastników drużyny przeciwnej, którzy mogą czekać na przechwyt piłki - FIFA 21: Gra bramkarzem - FIFA 21 - poradnik do gry

Wznawiając grę krótkim wykopem zawsze należy zwrócić uwagę na napastników drużyny przeciwnej, którzy mogą czekać na przechwyt piłki. W trakcie wykonywania tego zagrania również staraj się kierować futbolówkę w stronę bocznych sektorów boiska, by w razie błędu w przyjęciu piłka uciekła poza boisko.

Wyrzut piłki

Precyzyjny wyrzut piłki to prosty sposób na wznowienie akcji i wyprowadzenie kontry włączając do akcji bocznych obrońców i/lub skrzydłowych. Precyzyjnego wyrzutu piłki warto używać w momencie, gdy uda Ci się obronić strzał lub wyłapać dośrodkowanie i chcesz szybko wznowić grę poprzez podanie do najbliższego niekrytego zawodnika. Aby wznowić grę wyrzutem należy wcisnąć klawisz odpowiedzialny za podanie oraz określić kierunek i siłę zagrania.

Bramkarz może także wznowić grę poprzez krótkie podanie do najbliższego obrońcy zawodnika co jest powszechną praktyką w momencie, gdy drużyna korzysta z bardzo defensywnej taktyki - FIFA 21: Gra bramkarzem - FIFA 21 - poradnik do gry

Wznowienie gry podaniem

Bramkarz może także wznowić grę poprzez krótkie podanie do najbliższego obrońcy zawodnika co jest powszechną praktyką w momencie, gdy drużyna korzysta z bardzo defensywnej taktyki. Zanim podasz piłkę do najbliższego obrońcy upewnij się, że nie jest on naciskany przez któregoś z zawodników drużyny przeciwnej. Aby wznowić grę krótkim podaniem należy wcisnąć przycisk odpowiedzialny za podanie i wybrać odpowiedni kierunek.

W niektórych sytuacjach będziesz zmuszony do wyjścia bramkarzem z linii bramkowej w celu utrudnienia atakującemu zawodnikowi oddania poprawnego strzału - FIFA 21: Gra bramkarzem - FIFA 21 - poradnik do gry

Wyjście z bramki

W niektórych sytuacjach będziesz zmuszony do wyjścia bramkarzem z linii bramkowej w celu utrudnienia atakującemu zawodnikowi oddania poprawnego strzału. Jeśli chcesz skutecznie wykonać ten manewr musisz wyczekać odpowiedni moment, najlepiej w chwili w której napastnik zbyt daleko wypuścił futbolówkę lub gdy podanie do wbiegającego zawodnika jest zbyt długie. Aby wyjść bramkarzem z pola bramkowego należy wcisnąć przycisk odpowiedzialny za wyjście bramkarza.

Obrona rzutów karnych

Obrona rzutów karny to bez wątpienia loteria w której liczy się szczęście, a także możliwy błąd przeciwnika. Każdy Gracz wykonuje rzuty karne nieco inaczej i naprawdę ciężko jest wypracować jakąkolwiek taktykę obronną. Zawsze warto zwrócić uwagę na to, w którą stronę zwrócony jest zawodnik przeciwnika i wyczekać do ostatniej sekundy przed rzuceniem się w wybranym przez siebie kierunku.