FIFA 21 - poradnik do gry

FIFA 21 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

FUT 21: Zarządzanie zespołem FIFA 21 - poradnik, najlepsze porady

Z tego rozdziału poradnika do gry FIFA 21 dowiesz się jak najlepiej zarządzać zespołem w FUT 21 (FIFA Ultimate Team).

Zabawa w trybie FUT 21 w grze FIFA 21 nie ogranicza się jedynie do rozgrywania kolejnych meczów i zbierania cotygodniowych nagród za osiągane wyniki. Rolą każdego Gracza, jako założyciela klubu będzie również ciągłe zarządzanie zespołem, a więc wykonywanie zmian w trakcie meczu, przedłużanie kontraktów zawodników i menedżerów, przeprowadzanie dodatkowych treningów, leczenie kontuzji piłkarzy i bezustanne ulepszanie składu poprzez wyszukiwanie nowych zawodników na rynku transferowym.

Kontrakty

Każdy zawodnik lub menedżer piłkarski, którego otrzymasz z paczek lub zakupisz na rynku transferowym będzie posiadał podpisany kontrakt, który określa ile spotkań może rozegrać w Twoim klubie. Każda świeża karta automatycznie posiada kontrakt na 7 meczów, a po ich rozegraniu będziesz musiał podjąć decyzję o ewentualnym przedłużeniu kontraktu zawodnika lub menedżera jeśli wciąż będziesz chciał używać ich w swoim klubie. Wpuszczenie zawodnika z ławki rezerwowych na ostatnią minutę meczu również zaliczane jest jako wykorzystanie kontraktu.

W grze FIFA 21 nie ma żadnej kary z powodu nie przedłużenia kontraktu na czas i na pewno nie dojdzie do sytuacji w której stracisz określonego zawodnika. Po prostu nie będziesz mógł nim grać dopóki nie podpiszesz z nim kontraktu.

Kontrakty - rodzaje

W FIFA Ultimate Team dostępne są 3 rodzaje kontraktów piłkarzy i menedżerów, które przeznaczone są do określonego rodzaju karty.

  1. Brązowe kontrakty - używane do przedłużania kontraktów brązowych kart zawodników. Nie są efektywne przy srebrnych i złotych zawodnikach;
  2. Srebrne kontrakty - używane do przedłużania kontraktów srebrnych i brązowych kart zawodników. Mogą być wykorzystane do przedłużenia kontraktu złotych kart zawodników jednak z mniejszym skutkiem;
  3. Złote kontrakty - używane do przedłużania kontraktów złotych kart zawodników. Mogą być jednak użyte do wydłużenia kontraktu brązowych i srebrnych kart zawodników z bardzo dobrym skutkiem.

Kontrakt zawodnika - jak przedłużyć?

W menu składu wybierz odpowiedniego piłkarza, a następnie przejdź do menu działań i wybierz opcję użycia karty jednorazowej. Następnie przejdź do zakładki kontraktów i wybierz określony rodzaj kontraktu, a następnie przydzielić go zawodnikowi.

Kontrakt menedżera przedłuża się w taki sam sposób, jak kontrakt zawodnika - FUT 21: Zarządzanie zespołem - FIFA 21 - poradnik do gry

Kontrakt menedżera - jak przedłużyć?

Kontrakt menedżera przedłuża się w taki sam sposób, jak kontrakt zawodnika. Po przejściu do menu działań wybierz opcję użycia karty na menedżerze, wybierz określony rodzaj kontraktu i zaakceptuj swój wybór.

Kontrakty zawodników i menedżerów możesz znaleźć w wielu paczkach w trybie FUT 21 - wyjątkiem są tutaj paczki zawierające samych piłkarzy - FUT 21: Zarządzanie zespołem - FIFA 21 - poradnik do gry

Kontrakty - jak zdobyć?

Kontrakty zawodników i menedżerów możesz znaleźć w wielu paczkach w trybie FUT 21 - wyjątkiem są tutaj paczki zawierające samych piłkarzy. Kontrakty możesz także kupić od innych Graczy na rynku transferowym.

Kontuzje

W grze FIFA 21 kontuzje zdarzają się dość często, a najbardziej narażeni są na nie zawodnicy, którzy spędzają na murawie boiska bardzo dużo czasu. Do najczęściej pojawiających się kontuzji można zaliczyć kontuzje kolana, nogi lub urazy głowy. Kontuzja może pojawić się po agresywnym przejęciu piłki, w trakcie wślizgu lub nawet w trakcie biegu (naderwanie mięśnia). Piłkarz, który odniósł uszczerbek na zdrowiu będzie pauzował przez określoną ilość meczy, ale może także zostać wyleczony przy użyciu odpowiedniej karty jednorazowej.

Kontuzje - jak wyleczyć?

W menu składu wybierz odpowiedniego zawodnika i przejdź do menu działań, a następnie wybierz przedmioty jednorazowe. W następnej kolejności przejdź do zakładki leczenia i wybierz odpowiednią kartę, w zależności od odniesionego urazu i przydziel ją zawodnikowi. Zwróć uwagę na to, że niektóre karty mogą przyśpieszyć powrót zawodnika do gry o zaledwie 1 lub 2 spotkania, a inne mogą wyleczyć go natychmiast.

W trybie FUT 21 (FIFA Ultimate Team) możesz wpłynąć na atrybuty zawodników poprzez przydzielanie im odpowiednich kart tylu gry - FUT 21: Zarządzanie zespołem - FIFA 21 - poradnik do gry

Karty stylu gry

W trybie FUT 21 (FIFA Ultimate Team) możesz wpłynąć na atrybuty zawodników poprzez przydzielanie im odpowiednich kart tylu gry. Przy pomocy takiego prostego zabiegu możesz jeszcze lepiej dopasować umiejętności piłkarzy do stylu gry Twojej drużyny. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że w odróżnieniu od kart treningowych, efekt zmiany stylu gry jest permanentny lecz można go nadpisać przy użyciu innej karty jednorazowej tego typu.

Karty stylu gry - jak użyć?

W menu składu wybierz odpowiedniego zawodnika i przejdź do menu działań, a następnie wybierz przedmioty jednorazowe. W następnej kolejności przejdź do zakładki stylów gry, wybierz odpowiednią kartę i przydziel ją zawodnikowi.

W trybie FUT 21 (FIFA Ultimate Team) możesz również zmieniać pozycje swoich zawodników, jednak z pewnymi ograniczeniami - FUT 21: Zarządzanie zespołem - FIFA 21 - poradnik do gry

Karty zmiany pozycji

W trybie FUT 21 (FIFA Ultimate Team) możesz również zmieniać pozycje swoich zawodników, jednak z pewnymi ograniczeniami. Przykładowo, nie można zmienić pozycji na karcie napastnika na środkowego obrońcę, a bramkarza na pomocnika.

  1. Cofnięty lewy skrzydłowy na Lewy obrońca (i na odwrót);
  2. Cofnięty prawy skrzydłowy na Prawy obrońca (i na odwrót);
  3. Lewy pomocnik na Lewy skrzydłowy (i na odwrót);
  4. Prawy pomocnik na Prawy skrzydłowy (i na odwrót);
  5. Lewy skrzydłowy na Lewy pomocnik (i na odwrót);
  6. Prawy skrzydłowy na Prawy pomocnik (i na odwrót);
  7. Prawy skrzydłowy na Prawy napastnik (i na odwrót);
  8. Lewy napastnik na Lewy skrzydłowy (i na odwrót);
  9. Środkowy ofensywny pomocnik na Środkowy pomocnik (i na odwrót);
  10. Środkowy defensywny pomocnik na Środkowy pomocnik (i na odwrót);
  11. Środkowy ofensywny pomocnik na Środkowy napastnik (i na odwrót);
  12. Środkowy napastnik na Napastnik (i na odwrót);

Karta zmiany pozycji - jak użyć?

W menu składu wybierz odpowiedniego zawodnika i przejdź do menu działań, a następnie wybierz przedmioty jednorazowe. W następnej kolejności przejdź do zakładki ustawiania się piłkarzy, wybierz odpowiednią kartę i przydziel ją zawodnikowi.

Każdy piłkarz w FUT 21 posiada określony poziom staminy, który definiuje jak szybko będzie się męczył w trakcie meczu - FUT 21: Zarządzanie zespołem - FIFA 21 - poradnik do gry

Zmiany w trakcie meczu

Każdy piłkarz w FUT 21 posiada określony poziom staminy, który definiuje jak szybko będzie się męczył w trakcie meczu. Jedni piłkarze będą męczyć się szybciej (szczególnie napastnicy i skrzydłowi), a inni wolniej (obrońcy), ale jest to nieuniknione. Zwróć szczególną uwagę na zawodników, którzy dużo biegają po boisku, wykonują sprinty, uczestniczą w wyprowadzaniu akcji na bramkę przeciwnika. Jeśli ich kondycja spadła do drastycznie niskiego poziomu warto zastanowić się nad zmianą i wprowadzić do gry wypoczętych zawodników z ławki rezerwowych. Zmęczenie zawodnika możesz łatwo zaobserwować w trakcie meczu, na pasku kondycji pojawiającym się w dolnym rogu ekranu.

Zmiana - jak przeprowadzić?

Jeśli chcesz przeprowadzić zmianę w trakcie meczu wejdź do menu spotkania poprzez wciśnięcie przycisku pauzy i przejdź do widoku zespołu. Następnie zaznacz odpowiedniego zawodnika, potwierdź swój wybór i wybierz z ławki rezerwowych piłkarza, którego chcesz wprowadzić na jego miejsce. Zmiana zostanie przeprowadzona w trakcie najbliższej przerwy meczowej.

1 - FUT 21: Zarządzanie zespołem - FIFA 21 - poradnik do gry