Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Marvel's Avengers - poradnik do gry

Marvel's Avengers - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Marvel's Avengers: Ustawienia graficzne PC Marvel Avengers poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2020

Z tego rozdziału poradnika dowiesz się, jakie opcje graficzne znalazły się w grze Marvel's Avengers na PC oraz jaki mają wpływ na płynność rozgrywki i jakość wyświetlanej grafiki.

Ilość opcji graficznych dostępnych w grze Marvel's Avengers jest naprawdę imponująca i pozwala odpowiednio wywarzyć stosunek pomiędzy jakością wyświetlanej grafiki, a płynnością rozgrywki - dotyczy to szczególnie słabszych sprzętów ze starszymi kartami graficznymi. Warto również zaznaczyć fakt, że gra Marvel's Avengers na PC otrzymała dodatkowy pakiet tekstur w wysokiej rozdzielczości więc jeśli posiadasz bardzo mocny sprzęt to zdecydowanie warto go pobrać i włączyć w kliencie Steam.

Opcje graficzne

Poniżej zamieszczamy kompletną listę opcji graficznych dostępnych w grze Marvel's Avengers na PC wraz z objaśnieniem do czego służą i czy można je wyłączyć lub zmodyfikować, aby polepszyć jakość i płynność rozgrywki.

  1. Rozdzielczość ekranu (Resolution) - opcja odpowiedzialna za ustawienie rozdzielczości gry Marvel's Avengers. Ustaw natywną rozdzielczość twojego monitora, by uzyskać zadowalającą jakość wyświetlanego obrazu, jak np. 1920x1080. Ustawienie niższej rozdzielczości niż natywna spowoduje rozmycie obrazu;
  2. Synchronizacja pionowa (V-sync) - opcja, która ogranicza ilość wyświetlanych FPS do takiej wartości, która będzie zapobiegać powstawaniu efektu rozrywania obrazu i związana jest ze współczynnikiem odświeżania monitora. Gra zdecydowanie lepiej działa, gdy ta opcja jest wyłączona;
  3. Pełen ekran (Fullscreen) - można wybrać pomiędzy pełnym ekranem, a wyświetlaniem gry w oknie. Zdecydowanie lepiej jest grać w pełnym oknie;
  4. Wartość odświeżania (Refresh rate) - opcja odpowiedzialna za liczbę wykonanych przez monitor wyświetleń w czasie jednej sekundy. W zależności od tego jakim monitorem dysponujesz wartość ta może wynosić 60Hz, 144Hz, a nawet 240Hz;
  5. Anti-Aliasing (Antyaliasing) - opcja odpowiedzialna za wygładzanie krawędzi w grze. Anti-Aliasing ma niestety pewne wady, a mianowicie rozmywa nieco obraz, aby ten nie wydawał się ostry i poszarpany;
  6. Dynamiczne skalowanie rozdzielczości (Dynamic resolution scaling) - technika, która ma za zadanie utrzymywać stałą wydajność na poziomie ustawionym przez Gracza. Przykładowo, jeśli ustawi się stałe 60 FPS, a któraś scena w grze znacznie obciąży kartę graficzną to gra automatycznie obniży rozdzielczość do wartości, która utrzyma wcześniej ustawione 60 FPS. Dynamiczne skalowanie rozdzielczości to ukłon w stronę Graczy, którzy mają słabsze karty graficzne. Posiadacze mocnych sprzętów mogą spokojnie wyłączyć tę opcję;
  7. Odbicia w przestrzeni ekranu (Screen space reflections) - technika używana do tworzenia subtelnych refleksów np. na mokrych powierzchniach lub w kałużach, aby odbić w nich obraz widoczny na ekranie. Posiadacze słabszych komputerów powinni obniżyć jakość tego efektu;
  8. Rozmycie w ruchu (Motion blur) - opcja, która rozmywa obraz, aby nadać grze nieco więcej realizmu. W praktyce rozmycie ogranicza widoczność, a tym samym utrudnia celne oddawanie strzałów i atakowanie przeciwników więc warto tę opcję wyłączyć;
  9. Poświata (Bloom) - technika używana po to, aby zwiększyć jakość efektów świetlnych. Przykładowo, gdy postać idzie pod słońce, światło słoneczne będzie znacznie mocniej świecić w ekran monitora i wywoływać efekt oślepienia. Zdecydowanie lepiej wyłączyć tę opcję, aby nie pogarszać sobie widoczności w trakcie rozgrywki;
  10. Oświetlenie wolumetryczne (Volumetric lightning) - kontroluje, czy promienie słoneczne są włączone, aby symulować rozproszenie światła w powietrzu. Wyłączenie tej opcji odciąży kartę graficzną;
  11. Okluzja otoczenia (Ambient occlusion) - metoda cieniowania, która zwiększa wrażenie realizmu w grze. Niestety, może także spowodować spory spadek wydajności. Aby poprawić płynność gry warto zastanowić się nad obniżeniem wartości tego parametru;
  12. Jakość detali (Level of detail) - opcja odpowiedzialna za ustawienie szczegółowości grafiki. Jeśli posiadasz dobry sprzęt możesz spokojnie ustawić wartość tej opcji na poziom wysoki, a nawet ultra. Posiadacze słabszych kart graficznych będą musieli wybierać pomiędzy niskimi i średnimi ustawieniami;
  13. Jakość cieni (Shadow quality) - opcja odpowiedzialna za renderowanie cieni obiektów. Im wyższa rozdzielczość i więcej cieni, tym więcej zasobów karty graficznej będzie potrzebne. Aby poprawić płynność gry warto obniżyć jakość cieni;
  14. Cienie kontaktowe (Screen space contact shadows) - technika, która pozwala na poprawę wizualnej głębi poprzez dodanie bardziej realistycznych cieni do obiektów znajdujących się blisko podłoża;
  15. Teselacja (Tessellation) - technika, która pozwala na wyświetlanie lepiej odwzorowanych obiektów, ale niestety kosztem sporej ilości zasobów karty graficznej. Jeśli posiadasz słabszy sprzęt wyłącz tę opcję, aby odciążyć GPU;
  16. Światło cząsteczkowe (Particle lights) - wpływa na jakość wyświetlanych efektów iskier oraz ognia, aby wydawały się bardziej realistyczne;
  17. Głębia ostrości (Depth of field) - opcja zmieniająca intensywność efektu rozmycia na obiektach znajdujących się poza centrum skupienia kamery. Możesz spokojnie wyłączyć tę opcję i cieszyć się z wyraźniejszej grafiki;
  18. Filtrowanie tekstur (Texture filtering) - opcja odpowiedzialna za metodę filtrowania tekstur w trakcie rozgrywki. Im wyższa wartość tej opcji tym więcej zasobów karty graficznej będzie potrzebne;
  19. Jakość tekstur (Texture quality) - opcja odpowiedzialna za ustawienie szczegółowości grafiki. Jeśli posiadasz dobry sprzęt możesz spokojnie ustawić wartość tej opcji na poziom wysoki, a nawet ultra. Posiadacze słabszych kart graficznych będą musieli wybierać pomiędzy niskimi i średnimi ustawieniami;
  20. Flara (Lens Flares) - technika oświetlenia, która sprawia, że na ekranie pojawiają się dodatkowe odbłyski światła nawet w momencie, gdy źródło tego światła znajduje się poza ekranem;
  21. Efekty ekranowe (Screen Effects) - opcja, która odpowiada za wyświetlanie dodatkowych efektów na ekranie monitora, jak np. krople deszczu.