Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Sinking City - poradnik do gry

The Sinking City - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City The Sinking City poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 27 czerwca 2019

Na tej stronie poradnika do The Sinking City znajduje się opis przejścia głównej sprawy Ugoda z diabłem (Deal with the Devil). Rozpoczyna się ona tuż po powrocie ze Świątyni Dagona. Reed musi po raz kolejny odnaleźć Ebernote'a Blackwooda, jak również ustalić kto ukradł Pieczęć i doprowadzić do jej odzyskania. W trakcie rozgrywania sprawy tradycyjnie już czeka cię jeden większy wybór.

Wizyta w szpitalu

Sprawa ta rozpoczyna się automatycznie po ukończeniu śledztwa Na łeb, na szyję - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Sprawa ta rozpoczyna się automatycznie po ukończeniu śledztwa Na łeb, na szyję. W niewyjaśnionych okolicznościach wylądujesz w Szpitalu Najświętszej Marii Panny (Hospital of St. Mary). Od samego początku dostępny jest pierwszy śląd - Zaginęła Pieczęć (The Seal is Missing). Porozmawiaj z Johannesem van der Bergiem, od którego dowiesz się jak trafiłeś w to miejsce. Ustalisz też, że zniknęła Pieczęć (Seal), którą trzeba będzie odzyskać. Odblokujesz dwa nowe ślady - Adres van der Berga (Van der Berg's Address) (miejsce to odwiedzisz na sam koniec tego śledztwa) oraz Odnalezienie się w sytuacji (Getting My Bearings). Uzyskasz też dostęp do nowego gadżetu - Bomby zapalającej (Firebomb).

Jeśli w poprzednim śledztwie wybrałeś wariant współpracy z Harriet, to dowiesz się, że kobieta niestety zginęła. Możesz opcjonalnie odwiedzić kostnicę w piwnicy. Obok przykryt zwłok Harriet znajdziesz raport koronera (Coroner's Report) (powyższy obrazek).

Odnalezienie Billy'ego Drunnona

Udaj się do recepcji na parterze i porozmawiaj z doktorem Grantem - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Udaj się do recepcji na parterze i porozmawiaj z doktorem Grantem. Zapytaj go kto przyniósł Reeda do szpitala - to Dobry Samaratynin Billy Drunnon (Good Samaritan).

Kolejny krok to zlokalizowanie Billy'ego Drunnona. Skorzystaj ze szpitalnego archiwum:

  1. Jako dowód do analizy wybierz Dobry Samarytanin (Good Samaritan).
  2. Wybierz kategorię Podmioty (Subjects) i następnie Pacjenci (Patients).
  3. Wybierz kategorię Okres (Period) i następnie Po powodzi (After the Flood).
  4. Wybierz kategorię Wydział (Department) i następnie Terapia (Therapy).

Ustalisz, że Billy Drunnon jest częstym gościem baru Seven Oaks.

Powróć do baru Seven Oaks (The Seven Oaks) - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Powróć do baru Seven Oaks (The Seven Oaks). Możesz najpierw zagadać do barmana i wypytać się go o poszukiwaną osobę lub od razu zainicjować rozmowę z Billym Drunnonem - pokazuje go obrazek i rozpoznasz go po żółtym szaliku. Zadaj mu wszystkie możliwe pytania.

Opcjonalnie możesz podarować Billy'emu 1 nabój na zakup kolejnego drinka, ale nie otrzymasz za to żadnego XP. Odblokujesz ślad Wyrzucony na plażę na Spokojnym Brzegu (Washed Up on the Calm Shore).

Spokojny Brzeg

Gra zaznaczy na Twojej mapie Spokojny Brzeg (Calm Shore) - znajduje się on w niewielkiej odległości na południe od baru - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Gra zaznaczy na Twojej mapie Spokojny Brzeg (Calm Shore) - znajduje się on w niewielkiej odległości na południe od baru. Po dotarciu w to miejsce spodziewaj się pojawienia kilku małych potworów. Rozpraw się z nimi zanim zajmiesz się badaniem okolicy. Oto ślady i przedmioty dostępne w tej lokacji:

  1. Przeszukaj 2 pojemniki i zdobądź drobny loot. Materiały do craftingu i amunicja leżą także na widoku.
  2. Obejrzyj zwłoki pozbawione twarzy. Załącz Oko Umysłu i podążaj za znakami-latającymi stworzeniami do symbolu wymalowanego na skale. Obejrzyj go.
  3. Odszukaj sztylet przy kolejnych zwłokach. Ponownie użyj Oka Umysłu żeby obejrzeć obrazek z przeszłości (zadźganie mężczyzny).
  4. Obejrzyj skafander i po raz kolejny skorzystaj z Oka Umysłu (powyższy obrazek). Ujrzysz moment kradzieży Pieczęci.
  5. Zbadaj zadrapania na skałach.
Pojawi się błękitny obłok, a więc możesz przystąpić do retrokognicji - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Pojawi się błękitny obłok, a więc możesz przystąpić do retrokognicji. Oto właściwowa chronologiczna kolejność:

  1. Wyłowienie skafandra z Reedem.
  2. Zabranie Reeda z plaży.
  3. Mężczyzna krzyczący żeby zostawić Reeda i pojawienie się potworów.

Ustalisz (Conclusion), że Blackwood wyłowił Reeda, ale został zaskoczony przez Drunnona. Blackwood jest ponadto w posiadaniu Pieczęci. Plaża zbadana jest w 100%.

Powróć do baru Seven Oaks (The Seven Oaks). W miejscu gdzie wcześniej stał Drunnon znajdziesz rysunek. Pogadaj z barmanem i wypytaj się go o lokalizację posiadłości Blackwoodów (Blackwood Manor).

Odnalezienie wejścia do Posiadłości Blackwoodów

Posiadłość Blackwoodów (Blackwood Manor) zostanie zaznaczona na mapie Oakland - jest ona w dzielnicy Zatoka Ponurej Przystani (Grimhaven Bay) - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Posiadłość Blackwoodów (Blackwood Manor) zostanie zaznaczona na mapie Oakland - jest ona w dzielnicy Zatoka Ponurej Przystani (Grimhaven Bay). Możesz tam dopłynąć łodzią lub dotrzeć pieszo od strony wschodniej części zatoki (jest tam punkt szybkiej podróży). Wybierz jedną ze ścieżek prowadzących na wzgórze.

Główne wejście jest niedostępne i dodatkowo pojawią się tam różne potwory. Drzwi są zabarykadowane i nie możesz zniszczyć barykady. Obejrzyj jedynie symbol przy drzwiach. Wyrusz na tyły budynku i zbadaj po drodze zwłoki. Zainteresuj się pozornie niedostępnym tylnym wejściem z obrazka. Załącz Oko Umysłu i podejdź do wejścia, dzięki czemu znikną cegły (iluzja) i będziesz mógł skorzystać z tylnych drzwi.

Eksploracja Posiadłości Blackwoodów

Na parterze zacznij od rozprawienia się z nowymi potworami (w razie potrzeby możesz wycofać się i wyjść z budynku) - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Na parterze zacznij od rozprawienia się z nowymi potworami (w razie potrzeby możesz wycofać się i wyjść z budynku). Przeszukaj pojemnik z drobnym lootem i udaj się na piętro. Pojawią się tam kolejne potwory. Na chwilę obecną możesz tu tylko otworzyć pojemnik z drobnym lootem i obejrzeć obraz (powrócisz tu jeszcze później).

Zejdź na parter i zbadaj zamknięte drzwi z ikoną oka. Załącz Oko Umysłu i podążaj za sylwetkę postaci. Musisz zejść na pierwszy poziom piwnicy i zlokalizować pokazaną na obrazku ścianę-iluzję. Doprowadź do zbliżenia się symboli, dzięki czemu iluzja zniknie.

Zanim zejdziesz na dół zbadaj pierwszy poziom piwnicy - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Zanim zejdziesz na dół zbadaj pierwszy poziom piwnicy. Po zbliżeniu się do wymalowanych na podłodze znaków pojawi się duży potwór. Biegaj po całej piwnicy w trakcie atakowania tej kreatury. W okolicy znajdziesz skrzynię z drobnym lootem, apteczkę i amunicję. Zejdź na drugi poziom piwnicy i kontynuuj eksplorację:

  1. Obejrzyj przedmioty na stole na lewo od ołtarza.
  2. Na prawo od ołtarza w ciemnym miejscu widać symbole (zaznaczyliśmy je na obrazku). Podejdź tam i użyj Oka Umysłu żeby pozbyć się iluzji.
  3. Odblokujesz dostęp do małego pomieszczenia z grobami. Obejrzyj najświeższy grób.
  4. Podejdź do ołtarza. Podnieś duży głaz i uaktywnij Oko Umysłu żeby obejrzeć obrazek z przeszłości (ukazuje nieudany rytuał).
  5. Na ołtarzu leży również dziennik rytuałów (Ritual Log). Otwórz Pałac Umysłu. Połącz wskazówki Pochówek (Burial) i Rytuał Ebernote'a (Ebernote's ritual) - odblokujesz dedukcję Rytuały Ebernote'a były zabójcze (Ebernote's rituals were lethal).
Odszukaj błękitny obłok i przystąp do retrokognicji - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Odszukaj błękitny obłok i przystąp do retrokognicji. Prawidłowa kolejność wydarzeń to:

  1. Ebernote przyprowadza Gordona do piwnicy.
  2. Nieudany rytuał.
  3. Pochowanie zmarłego Gordona.

Ustalisz (Conclusion), że Ebernote przeprowadził nieudany rytuał z udziałem mężczyzny, który zmarł. Ebernote poszukuje silniejszego osobnika do kolejnego rytuału.

  1. Otwórz ponownie Pałac Umysłu. Połącz wskazówki Ebernote ma Pieczęć (Ebernote has the Seal) i Skupienie od Cthygonnaara (Focus from Cthygonnaar) - odblokujesz dedukcję Rytuał został poprawiony (Ritual has been improved).
  2. Kliknij na nowej pozycji oznaczonej pytajnikami. Możesz wybrać jedną z dwóch możliwych dedukcji - Rytuały są skazane na porażkę (Rituals are doomed to fail) lub Rytuał mógłby mnie uratować (Ritual could save me). Ponownie przypominamy, że nie jest to wiążąca decyzja. Wybór w sprawie ewentualnego przystąpienia do rytuału w roli ochotnika pojawi się dopiero później.
Raz jeszcze zbadaj ołtarz i tym razem zabierz z niego klucz w kształcie oka (Manor Key) - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Raz jeszcze zbadaj ołtarz i tym razem zabierz z niego klucz w kształcie oka (Manor Key). Uaktywnij Pałac Umysłu i podążaj za krukami. Doprowadzą cię one do biura na najwyższym piętrze. Obejrzyj pokazany na obrazku artefakt, który postawiono na biurku. Po tym jak zbiegną się symbole zniknie iluzja. Możesz zabrać dziennik Blackwooda (Blackwood's Diary).

Na sam koniec powróć na parter posiadłości - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Na sam koniec powróć na parter posiadłości. Zlokalizuj pokazane na obrazku drzwi z namalowanym na nich dużym okiem. Możesz użyć niedawno zdobytego klucza i odblokować dzięki temu składzik.

  1. Obejrzyj obraz wiszący na ścianie.
  2. Zabierz i przeczytaj list do Blackwooda (Letter to I. Blackwood).
  3. Podnieś rysunek stworzeń wchodzących do wody i przeczytaj wiadomość (Come Unto the Sea!) na jego odwrocie.
  4. Otwórz Pałac Umysłu. Połącz wskazówki Exodus Blackwoodów (Blackwood Exodus) i Miejsce pielgrzymki (Place of Pilgrimage) - odblokujesz dedukcję Odnalezienie fabryki konserw (Finding the Cannery).

Posiadłość Blackwoodów została zbadana w 100 procentach.

Zlokalizowanie fabryki konserw

Musisz teraz ustalić gdzie znajduje się fabryka i w tym celu odwiedź Ratusz miasta Oakmont (Oakmont City Hall) - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Musisz teraz ustalić gdzie znajduje się fabryka i w tym celu odwiedź Ratusz miasta Oakmont (Oakmont City Hall). Należy w nim skorzystać z archiwum:

  1. Jako dowód do analizy wybierz Odnalezienie fabryki konserw (Finding the Cannery).
  2. Wybierz kategorię Podmioty (Subjects) i następnie Przedsiębiorstwa (Enterprises).
  3. Wybierz kategorię Okres (Period) i następnie 19. wiek (19th Century).
  4. Wybierz kategorię Dzielnica (District) i następnie Zatoka Ponurej Przystani (Grimhaven Bay).

Znajdziesz informację o fabryce Blackwood-Marsh (Blackwood-Marsh Cannery).

Eksploracja fabryki Blackwood-Marsh

Wyrusz do Zatoki Ponurej Przystani (Grimhaven Bay) - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Wyrusz do Zatoki Ponurej Przystani (Grimhaven Bay). Poszukiwana Fabryka Blackwood-Marsh (Blackwood-Marsh Cannery) znajduje się w jej centralnej części obok portu - pokazuje ją dołączony obrazek.

Po wejściu do budynku zauważysz kilku mężczyzn, ale nie atakuj ich. Porozmawiaj z jednym z mężczyzn, a dowiesz się, że reprezentują interesy Żółtych Króli (The Yellow Kings). Możesz otworzyć Pałac Umysłu i połączyć wskazówki Wybranych dopada szaleństwo (The Chosen go mad) i Zostałem wybudzony przez koszmar (I was woken by a nightmare) - odblokujesz dedukcję Nasiono doprowadzi mnie do szaleństwa (The Seed will drive me mad).

Możesz na spokojnie rozejrzeć się po całej fabryce - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Możesz na spokojnie rozejrzeć się po całej fabryce:

  1. Obok schodów prowadzących na piętro jest szafka z drobnym lootem. Na piętrze znajdziesz kolejną szafkę.
  2. Na piętrze obejrzyj stół z pozostawionym jedzeniem.
  3. Na piętrze obejrzyj mównicę z namalowanym na niej znakiem oka.
  4. Na piętrze sprawdź zawieszoną na ścianie mapę. Załącz Oko Umysłu i podejrzyj obrazek z przeszłości (Ebernote przyglądający się znalezionym Wybranych).
  5. Otwórz Pałac Umysłu. Połącz wskazówki Śledzenie Wybranych (Monitoring the Chosen) i Rytuał Ebernote'a (Ebernote's Ritual) - odblokujesz dedukcję Ebernote walczy z klątwą (Ebernote fights the curse). W zależności od wcześniejszych decyzji w Pałacu Umysłu odblokujesz jedną z dwóch finalnych dedukcji - odrzucenia planu Ebernote'a lub przystania na jego pomoc w zdjęciu klątwy.
  6. Zabierz z biurka na piętrze list do Blackwooda (To E. Blackwood).
  7. Pozostań przy tym samym biurku i użyj Oka Umysłu. Namierz pokazany na powyższym obrazku stos książek. Po tym jak zbiegną się symbole książki znikną i pojawi się klucz do fabryki (Factory Key).

Zejdź po schodach na parter fabryki i kontynuuj jej eksplorację:

  1. Przeszukaj szafkę z drobnym lootem.
  2. Użyj klucza do fabryki do otwarcia głównego pomieszczenia w piwnicy.
  3. Znajdź na prawo od ołtarza notatkę o pradawnej przepowiedni (Ancient Prophecy).
  4. Zabierz z ołtarza Pieczęć Cthygonnaara (The Seal of Cthygonnaar).

Spotkanie z Ebernotem Blackwoodem - ważny wybór

Po powrocie na parter fabryki spotkasz Ebernotea Blackwooda - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Po powrocie na parter fabryki spotkasz Ebernote'a Blackwooda. Spotkanie z nim zakłada konieczność podjęcia ważnej decyzji. Możesz jednak poprosić rozmowcę o czas na zastanowienie się (opcja dialogowa I need to think about it) i wykorzystać to do wykonania manualnego zapisu stanu gry. Pozwoli ci to łatwo sprawdzić oba warianty.

Pierwszy wariant zakłada przystanie na plan przeprowadzenia rytuału (opcja dialogowa Might be my last chance - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Pierwszy wariant zakłada przystanie na plan przeprowadzenia rytuału (opcja dialogowa Might be my last chance. I'm in). Po wysłuchaniu kolejnej rozmowy powróć do piwnicy i wejdź w interakcję z ołtarzem. Reed położy się na nim i załączy się scenka przerywnikowa. Zaczekaj aż odzyskasz kontrolę nad bohaterem. Zdobędziesz XP oraz odblokujesz trofeum Co niby mogłoby pójść nie tak? (What Could Go Wrong?).

Ponownie zabierz Pieczęć Cthygonnaara (The Seal of Cthygonnaar) - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Ponownie zabierz Pieczęć Cthygonnaara (The Seal of Cthygonnaar). Zanim opuścisz fabrykę możesz opcjonalnie obejrzeć zwłoki Blackwooda i zaliczyć nową retrokognicję żeby ustalić co tak naprawdę się wydarzyło. Prawidłowa kolejność wydarzeń to:

  1. Lewitujące nad ołtarzem ciało Reeda.
  2. Reed oddalający się od ołtarza, małe macki.
  3. Siłujący się mężczyźni, duże macki.

Ustalisz (Ritual Went Wrong), że Reed utracił nad sobą kontrolę i że to on odpowiedzialny jest za śmierć Ebernote'a Blackwooda.

Drugi wariant zakłada odrzucenie planu Ebernotea i zabranie Pieczęci (opcja dialogowa No way - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Drugi wariant zakłada odrzucenie planu Ebernote'a i zabranie Pieczęci (opcja dialogowa No way. I'm taking the seal). Przygotuj się do tego żeby zaatakować Ebernote'a oraz potwory, które przyzwie do fabryki. Dobrym pomysłem jest skorzystanie ze strzelby, bo wszystkie cele pojawią się na małej przestrzeni tuż przed Reedem.

Zdobędziesz XP i odblokujesz ślad zabiłem Blackwooda (I killed Blackwood).

Dotarcie do miejsca spotkania z van der Bergiem

Ostatnia część opisywanej sprawy jest do zaliczenia niezależnie jak zachowałeś się w trakcie spotkania z Ebernoteem - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Ostatnia część opisywanej sprawy jest do zaliczenia niezależnie jak zachowałeś się w trakcie spotkania z Ebernote'em. Musisz przeanalizować ślad odblokowany na samym początku tego śledztwa - Adres van der Berga (Van der Berg's Address).

Poszukiwana lokacja to Teatr Korona (Crown Theater) z powyższego obrazka. Jest to ulica Vinland Avenue na zachodnim krańcu dzielnicy Adwent (Advent). Dotrzyj tam od północy, gdyż na południe od tej lokacji jest jedna ze stref okupowanych przez potwory.

Główne wejście do teatru jest zamknięte - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Główne wejście do teatru jest zamknięte. Obejrzyj policyjną barykadę i zbadaj alejkę na prawo od budynku teatru. Pojawią się tam różne potwory. Staraj się z nimi walczyć z dala od cywilów żeby przypadkiem nie zaalarmować stróżów prawa.

Po walkach przeszukaj alejkę - znajdziesz dwa pojemniki z dużą ilością drobnego lootu oraz martwego policjanta. Dotrzyj do bocznego wejścia do teatru. Kłódka na drzwiach jest większa - uderz w nią kilka razy bronią białą lub poświęć jeden pocisk. Po wkroczeniu do teatru zbliż się do sceny z martwym van der Bergiem. Zakończysz w tym momencie śledztwo, otrzymasz XP i odblokuje się nowa główna sprawa W obronie własnej (Self-Defense).