Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Sinking City - poradnik do gry

The Sinking City - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City The Sinking City poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do The Sinking City znajduje się opis przejścia głównej sprawy Na łeb, na szyję (Nosedive). Śledztwo to dotyczy zlokalizowania Ebernote'a Blackwooda. W trakcie przechodzenia sprawy poznasz jego dążenia oraz okaże się, że w całą sprawę wmieszany jest Ku Klux Klan.

Zalane biuro Blackwooda

Sprawa ta rozpoczyna się automatycznie po ukończeniu śledztwa Ojcowie i synowie - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Sprawa ta rozpoczyna się automatycznie po ukończeniu śledztwa Ojcowie i synowie. Od razu odblokujesz też dwa pierwsze ślady - Spotkanie w mieście (The Meeting in the City) oraz Zdjęcie Ebernote'a (A Photo of Ebernote).

Musisz dotrzeć do częściowo zalanego budynku gdzie Ebernote ma zaplanowane spotkanie z Fredem (zamiast którego pojawi się Reed). Cel podróży to Zalane biuro Blackwooda (Blackwood's Flooded Office) w dzielnicy Trzcinowe Wzgórza (Reed Heights). Chodzi o zalany przez powódź fragment ulicy Sam Reed Street, pomiędzy Innsmouth Road i Oak Street.

Miejsce do zacumowania łodzi znajduje się obok częściowo zalanego budynku - pokazuje je dołączony obrazek - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Miejsce do zacumowania łodzi znajduje się obok częściowo zalanego budynku - pokazuje je dołączony obrazek.

Uważaj na dwóch członków KKK, którzy zaatakują Reeda tuż po wkroczeniu do budynku. Możesz wycofać się i zabijać ich gdy będą wybiegali z budynku lub od razu przystąpić do walk z nimi.

Po pozbyciu się wrogów rozpocznij eksplorację budynku - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Po pozbyciu się wrogów rozpocznij eksplorację budynku:

  1. Zdejmij notatkę z ostrzeżeniem (Note of Warning) z wiszących zwłok i w ramach oddzielnej czynności obejrzyj te same zwłoki.
  2. Przeszukaj szafkę z drobnym lootem.
  3. Zbadaj leżące na podłodze zwłoki i następnie oddzielnie wbity w nie nóż. Ikona oka pojawi się na jednej ze stron zakrwawioneego ostrza. Załącz opcjonalnie Oko Umysłu - sylwetka postaci "zaprowadzi" cię na piętro.
  4. Na piętrze obejrzyj kolejne ciało oraz pozostawiony przy lewej dłoni list (To Professor Dough).
  5. Przeszukaj na piętrze 4 pojemniki z drobnym lootem.
  6. Odszukaj i zbadaj na piętrze trzy obszary z widocznymi śladami po wystrzelonych pociskach (tylna część szafy i dwa fragmenty ściany).
  7. Podnieś z podłogi notatki z tłumaczeniem (Translation Notes).

Pojawi się błękitny obłok symbolizujący okazję do zaliczenia retrokognicji. Właściwa kolejność wydarzeń to:

  1. Ostrzeżenie Ebernote'a o ataku KKK (piętro).
  2. Poddanie się Ebernote'a, w którego celuje członek KKK (piętro).
  3. Powieszenie niewinnej osoby (parter).
  4. Porwanie Ebernote'a (okolice wyjścia na parterze).

Ustalisz (Conclusion), że miejsce spotkania zostało zaatakowane przez członków Ku Klux Klanu. Porwali oni Ebernote'a i wymordowali inne osoby. Otwórz Pałac Umysłu. Połącz wskazówki Zamaskowana masakra (Hooded Massacre) i Nie pierwszy, nie ostatni (Not the first, not the last) - odblokujesz konkluzję Rybie mordy niemile widziane (Fishfaces not welcome). Biuro jest zbadane w 100%.

Odnalezienie siedziby KKK

W celu kontynuowania śledztwa musisz natrafić na ślady wcześniejszej działalności KKK - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

W celu kontynuowania śledztwa musisz natrafić na ślady wcześniejszej działalności KKK. Dotrzyj do Komendy policji w Oakmont (Oakmont Police Department) i skorzystaj ponownie z jej archiwum:

  1. Jako dowód do analizy wybierz Rybie mordy niemile widziane (Fishfaces not welcome).
  2. Wybierz kategorię Przestępstwa (Crimes) i następnie Brutalne przestępstwa (Violent Crimes).
  3. Wybierz kategorię Podmioty (Subjects) i następnie Podejrzani (Suspects).
  4. Wybierz kategorię Dowody (Evidence) i następnie Narzędzia zbrodni (Instruments of Crime).

Powinieneś odnaleźć dokument o Klubie Orion (The Orion Club).

Eksploracja klubu Orion

W celu zbadania Klubu Orion wyrusz do dzielnicy Adwent (Advent) - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

W celu zbadania Klubu Orion wyrusz do dzielnicy Adwent (Advent). Klub jest na ulicy St. Michael's Road, na południe od University Street - pokazuje to dołączony obrazek.

Zanim wkroczysz do klubu postaraj się wykonać manualny zapis stanu gry oraz zaopatrzyć się w jak najwięcej zapasów - amunicji, apteczek, pułapek, granatów itp. Podczas badania klubu regularnie będziesz musiał przystępować do walk z potworami i zazwyczaj będą one pojawiały się grupami. Nie radzimy wybiegać z budynku w trakcie walk. Jest szansa, że możesz zagrozić przez przypadek jakiemuś cywilowi i zostaniesz zaatakowany przez policjanta lub innego uzbrojonego NPC-a.

Na pierwsze potwory wpadniesz tuż po wkroczeniu do klubu - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Na pierwsze potwory wpadniesz tuż po wkroczeniu do klubu. Gra losuje ich liczebność oraz rodzaje, przy czym to prawdopodobnie pierwsza lokacja z głównego wątku, w której spotkasz kreatury z wielkimi paszczami. Celuj w "zbiornikI" w tylnej części ich ciała żeby je szybciej pokonywać. W przypadku walk z większymi grupami potworów lub z silniejszymi osobnikami warto też pomagać sobie granatami, strzelbą i karabinem.

  1. Obejrzyj zwłoki członka KKK przy schodach.
  2. W piwnicy pokonaj kolejne potwory i zajrzyj do szafki z drobnym lootem.

Przeskocz przez powalony mebel w piwnicy i zagadaj do rannego mężczyzny. Możesz zostawić go na pastwę losu lub podarować mu apteczkę (opcja dialogowa z obrazka). W tym drugim przypadku odwdzięczy się on amunicją (otrzymasz też trochę XP).

Pozostań w tym samym miejscu gdzie przebywa ranny członek KKK i podejdź do ściany z namalowanym na niej białym krzyżem - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Pozostań w tym samym miejscu gdzie przebywa ranny członek KKK i podejdź do ściany z namalowanym na niej białym krzyżem. Uaktywnij Oko Umysłu i pozwól na to żeby zbiegły się symbole. Zniknie ściana-iluzja.

W nowym obszarze są 2 pojemniki z drobnym lootem oraz zwłoki do zbadania. Ważniejsze jest jednak miejsce z obrazka - możesz wspiąć się po gratach i dotrzeć w ten sposób do mieszkania na parterze budynku.

Możesz zająć się zbadaniem nowych pomieszczeń - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Możesz zająć się zbadaniem nowych pomieszczeń:

  1. Zniszczenie kłódki na drzwiach wyjściowych pozwala na odblokowania wyjścia z mieszkania. Znalazłbyś się obok miejsca, w którym rozpoczyna się eksplorację Klubu Orion.
  2. Do zbadania są 2 skrzynie z drobnym lootem.
  3. Zabierz ze stołu rozkazy KKK (KKK Orders). W tym samym miejscu możesz wspiąć się po meblach na kolejne piętro - lokację tę pokazuje dołączony obrazek.
Po dotarciu do nowego mieszkania rozpocznij od zajęcia się nowymi potworami - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Po dotarciu do nowego mieszkania rozpocznij od zajęcia się nowymi potworami. W razie potrzeby biegaj po mieszkaniu, ale nie wychodź przedwcześnie na klatkę schodową. Po oczyszczeniu okolicy zbadaj ją:

  1. W łazience znajdziesz namalowany na ścianie symbol.
  2. W skrzyni jest drobny loot.
  3. Obok zwłok w pokoju dziennym znajdziesz zeznanie (The Confession) i klucz (Nickel Key). Załącz Oko Umysłu, "wyceluj" w zwłoki (powyższy obrazek) i obejrzyj wydarzenie z przeszłości z przymuszenia Blackwooda do podpisania zeznania. Otwórz od razu Pałac Umysłu. Połącz wskazówki Blackwood i profesor (Blackwood and the Professor) i Korespondencja Blackwood-Dough (Blackwood-Dough correspondence) - odblokujesz dedukcję Blackwood ma plan (Blackwood has a plan).
  4. Na prawo od zwłok obejrzyj narzędzia tortur.

Mieszkanie możesz opuścić niszcząc kłódkę na drzwiach wyjściowych.

Spodziewaj się napotkania potworów na klatce schodowej - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Spodziewaj się napotkania potworów na klatce schodowej. W razie potrzeby możesz wycofać się do ostatniego mieszkania i tam walczyć z nimi na większej przestrzeni.

Wyrusz po schodach na wyższe piętro. Za rogiem pojawiają się kolejne potwory. Znajdziesz tu też pojemnik z drobnym lootem. Zanim otworzysz drzwi z dołączonego obrazka zadbaj o wyleczenie Reeda do 100%.

Spotkanie z Cesarskim Czarodziejem

Po wkroczeniu do nowego mieszkania załączy się rozmowa z Cesarskim Czarodziejem (Imperial Wizard) - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Po wkroczeniu do nowego mieszkania załączy się rozmowa z Cesarskim Czarodziejem (Imperial Wizard). Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych zakończy się ona walką. Jeszcze w trakcie rozmowy radzimy dwukrotnie wybrać złośliwe opcje dialogowe dotyczące poproszenia rozmówcy o magiczną sztuczkę. Odblokujesz dzięki temu złote trofeum Co to za czary (It's a Kind of Magic). Dzięki przeprowadzonej rozmowie odblokujesz ślad Adres kryjówki (The Hideout's Address) i powinieneś zaliczyć klub w 100%.

Po rozpoczęciu walk wycofaj się szybko w lewo za półkę (powyższy obrazek). Do pokonania są Czarodziej korzystający ze strzelby oraz jego ochroniarze. Po walkach możesz opcjonalnie obejrzeć trzy książki (nie są one "oficjalnie" zaliczane do śladów) oraz pozbierać drobny loot z 3 skrzyń.

Zbadanie kryjówki Blackwooda

Opuść Klub Orion (na klatce schodowej możesz zniszczyć kolejną kłódkę) - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Opuść Klub Orion (na klatce schodowej możesz zniszczyć kolejną kłódkę). Kryjówka Blackwooda (Blackwood's Hideout) znajduje się w dzielnicy Zatoka Ponurej Przystani (Grimhaven Bay) na ulicy Deepshore Road, pomiędzy Skipper Road i Marsh Avenue - miejsce to pokazuje dołączony obrazek i jest to budynek mieszkalny z zieloną elewacją.

Po wejściu do środka załączy się cut-scenka i Reed doświadczy halucynacji. Tuż po jej wyświetleniu radzimy zażyć środki uspokajające, dzięki czemu pasek poczytalności (zdrowia psychicznego) błyskawicznie powróci do maksymalnej wartości.

Zajmij się eksploracją budynku mieszkalnego - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Zajmij się eksploracją budynku mieszkalnego:

  1. Obejrzyj dowolny plakat.
  2. Obejrzyj talerze z pozostałościami zupy rybnej.
  3. Przeszukaj skrzynię żeby otrzymać drobny loot.
  4. Obejrzyj łóżko.
  5. Obejrzyj skrzynię z rybami.
  6. Obejrzyj mapę rozłożoną na stole.
  7. Obejrzyj wysoki garnek postawiony na kuchence.
  8. Przejdź na piętro i zbadaj ołtarz.
  9. Na piętrze są również dwie skrzynie z drobnym lootem.
  10. Powróć na parter, uaktywnij Oko Umysłu i podążaj za znakami/omenami w postaci sylwetki człowieka. Doprowadzą cię one do pokazanej na obrazku czerwonej ściany. Pozwól żeby zbiegły się symbole, a zniknie ściana-iluzja.
  11. Dotrzyj do dwóch martwych członków KKK i sprawdź ich ciała.
Możesz już przystąpić do retrokognicji - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Możesz już przystąpić do retrokognicji. Interaktywne punkty są na wszystkich piętrach, zaś prawidłowa kolejność wydarzeń to:

  1. Zamordowanie członków KKK w piwnicy.
  2. Rozmowa na parterze.
  3. Przemówienie z ołtarza na piętrze.

Ustalisz (Conclusion), że Ebernott Blackwood ma na celowniku Harriet Dough i że po zamordowaniu osób w piwnicy opuścił budynek wraz z obstawą. Kryjówka jest zbadana w 100%. Otwórz Pałac Umysłu:

  1. Połącz wskazówki ZD jest niebezpieczne (EOD is dangerous) i ZD zaplanowało porwanie (EOD planned the kidnapping) - odblokujesz dedukcję ZD potrzebuje Harriet (EOD needs Harriet).
  2. Połącz wskazówki W morze (Into the sea) i Oznaczenia na mapie (Markings on the map) - odblokujesz dedukcję Głębokie zanurzenie (Deep Dive).

Odnalezienie miejsca do zanurkowania

Nowym celem podróży jest Marina przy Spokojnym Brzegu (Calmshore Marina) i musisz w tym celu odwiedzić północny-zachodni narożnik dzielnicy Port Odkupienia (Salvation Harbor) - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Nowym celem podróży jest Marina przy Spokojnym Brzegu (Calmshore Marina) i musisz w tym celu odwiedzić północny-zachodni narożnik dzielnicy Port Odkupienia (Salvation Harbor). Do mariny należy dopłynąć łodzią i jej lokalizację pokazuje dołączony obrazek.

Po dotarciu na miejsce dotrzyj do miejsce gdzie jest skafander. Można go użyć do ponownego zanurkowania.

W pobliżu mariny jest obszar okupowany przez potwory. Możesz go ominąć od północy lub po prostu przez niego przebiec i szybko wdrapać się na skrzynie żeby przeskoczyć przez barykadę.

Przeprawa przez głębiny

W trakcie eksploracji głębin poprawną ścieżkę przemarszu będą wskazywały lampy - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

W trakcie eksploracji głębin poprawną ścieżkę przemarszu będą wskazywały lampy. Po drodze odnajdziesz też kilku martwych nurków w skafandrach, aczkolwiek nie są to interaktywne obszary i nie musisz im bliżej przyglądać się.

Tak samo jak w poprzedniej scenie pod wodą musisz uważać na gorące powietrze wydostające się z dziur na dnie morskim. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że w wielu tego typu miejscach dodatkowo wymagana jest wspinaczka. Ustawiaj się zawsze dokładnie w miejscu gdzie można rozpocząć wspinaczkę i przystępuj do niej tuż po tym jak powietrze przestanie się chwilowo wydobywać. Powinno ci to zagwarantować dostatecznie dużo czasu na ominięcie niebezpiecznych miejsc. W razie uszkodzenia skafandra od razu go "naprawiaj".

Podczas przeprawy ponownie pojawią się macki potwora oraz podwodne stworzenie - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Podczas przeprawy ponownie pojawią się macki potwora oraz podwodne stworzenie. W obu przypadkach "taktyka walki" jest identyczna - zaatakuj stworzenie harpunem ze średniej odległości i następnie szybko przebiegnij obok niego zanim wznowi atakowanie Reeda.

Identycznie jak we wcześniejszych sekwencjach z nurkowania musisz docelowo dotrzeć do wejścia do jaskini, z której wydobywa się światło. Reed zdejmie tam skafander i okolicę będziesz mógł badać o własnych siłach.

Eksploracja Świątyni Dagona

Znalazłeś się w Świątyni Dagona (Temple of Dagon) - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Znalazłeś się w Świątyni Dagona (Temple of Dagon). Obejrzyj zwłoki niedaleko miejsca startu i zabierz drobny loot ze skrzyni. Po rozpoczęciu eksploracji jaskiń spodziewaj się walk z przeciwnikami uzbrojonymi w broń palną. Do eliminowania ich możesz używać np. rewolweru lub karabinu bojowego. Biegaj też dużo na boki żeby nie dać się trafić.

Oprócz staczania walk na bieżąco rozglądaj się też za kolejnymi skrzyniami z amunicją lub materiałami do craftingu. Powinno ci to pozwolić przynajmniej częściowo uzupełniać stan zapasów.

Po drodze obejrzyj ogromne jaja - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Po drodze obejrzyj ogromne jaja. Dotrzyj do miejsca, w którym przebywa Ebernote Blackwood i porozmawiaj z nim na wszystkie tematy. Odblokujesz zeznanie Blackwooda (Blackwood's Statement) i gra już teraz powinna zaliczyć świątynię jako lokację zbadaną w 100%.

Kontynuuj podróż przechodząc przez okrągły otwór obok ołtarza. Będziesz po kolei docierał do kolejnych fresków (Fresco) (pierwszy fresk na obrazku). Każdej ściany należy dotknąć, a następnie załączyć Oko Umysłu i połączyć symbole. Fresk zniknie i odblokuje się dalsze przejście. Do przestudiowania są w sumie trzy freski i zdobędziesz przy okazji trofeum Zbyt głębokie to dla mnie nie jest (Not Too Deep for Me).

Spotkanie z Harriet Dough - ważny wybór

Profesor Harriet Dough będzie stała na lewo od ołtarza - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Profesor Harriet Dough będzie stała na lewo od ołtarza. Porozmawiaj z nią na wszystkie możliwe tematy. Otwórz Pałac Umysłu:

  1. Połącz wskazówki ZD zaplanowało porwanie (EOD planned the kidnapping) i Przepowiednia (The Prophecy) - odblokujesz dedukcję Harriet może być jedną z Wybranych (Harriet might be one of the Chosen).
  2. Połącz wskazówki Przepowiednia (The Prophecy) i Kolejna wizja (Another Vision) - odblokujesz dedukcję Ja mogę być jednym z Wybranych (I might be one of the Chosen).
  3. Połącz wskazówki Jeden Zbawca (One Savior) i Przepowiednia (The Prophecy). Pojawią się dwie możliwe dedukcje (powyższy obrazek).
  4. Jeśli wybierzesz dedukcję Tylko jeden może przetrwać (Only one may survive), to Reed dojdzie do konkluzji Muszę zabić Harriet Dough (I must kill Harriet Dough).
  5. Jeśli wybierzesz dedukcję Tylko jeden może pozostać (One one may remain), to Reed dojdzie do konkluzji Muszę uratować Harriet (I must save Harriet).

Powyższy wybór nie jest wiążący. Właściwą decyzję podejmuje się dopiero po ponownym zagadaniu do Harriet (opis poniżej)

Zainicjuj nową rozmowę z Harriet Dough - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Zainicjuj nową rozmowę z Harriet Dough. Masz dwie opcje zachowania:

  1. Wspólne opuszczenie jaskini - druga opcja dialogowa (We Need to Leave) - Reed postanowi wydostać się razem z Harriet bez zabijania jej.
  2. Zamordowanie Harriet - trzecia opcja dialogowa (I will be the one who remains) - Reed uzna, że to on jest Wybrańcem i że Harriet musi zginąć. Bądź gotowy do zaatakowania i zabicia kobiety. Możesz użyć broni białej lub broni palnej.

SPOILER - Nawet jeśli zdecydujesz się na wspólną ucieczkę z jaskini z Harriet, to po rozpoczęciu kolejnego głównego śledztwa dowiesz się, że nie przeżyła powrotu na powierzchnię i że leży w kostnicy.

Niezależnie jak się zachowałeś podejdź do ołtarza i dotknij go - Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City - The Sinking City - poradnik do gry

Niezależnie jak się zachowałeś podejdź do ołtarza i dotknij go. Załączy się cut-scenka (jeśli Harriet nadal żyje, to będzie stała z boku). Akcja wkrótce przeniesie się do Szpital Najświętszej Marii Panny (Hospital of St. Mary) gdzie rozpocznie się kolejne główne śledztwo - Ugoda z diabłem (Deal with the Devil).

Gra dodatkowo przyzna ci XP (nagrody rzeczowe otrzymasz nieco później) i odblokuje także nowe poboczne śledztwo Milczenie jest złotem (Silence is Golden).