Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

DiRT Rally 2.0: Komendy pilota DiRT Rally 2.0 poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2021

Komunikaty pilota na trasie rajdowej mogą wydawać się na początku nieco trudne do opanowania, zwłaszcza skumulowane w wypowiedzi jeden po drugim. Z poradnika do gry DiRT Rally 2.0 dowiesz się jak odczytać komendy swojego pilota i jak dzięki temu czysto i szybko przejechać rajdowy odcinek specjalny.

Kluczem do szybkiego i bezwypadkowego przejechania trasy rajdowego odcinka w grze DiRT Rally 2.0 - zwłaszcza przy pierwszym kontakcie z grą i dostępnymi rajdami - jest słuchanie wskazówek swojego pilota. To, co początkowo może wydawać się dziwnym szyfrem, dokładnie opisuje drogę przed nami oraz jak powinniśmy się zachować. Pilot sugeruje nam prędkość wejścia w zakręt, informuje o tym, jak jest ciasny, jak długa jest prosta przed nami, czy nie czekają nas jakieś niespodzianki w postaci wystających głazów, wybojów itp.

Słuchanie pilota w rajdach jest bardzo istotne, gdyż kierowca jest trochę jak saper - jedna duża pomyłka i z samochodu zrobi się wrak uniemożliwiający dalszą jazdę. Nie możesz nauczyć się trasy na pamięć, nie masz przed sobą szerokiego, asfaltowego toru czy zaoranego pola, na które można bezpiecznie wypaść. W rajdach są jedynie wąskie korytarze najeżone drzewami i głazami po bokach. Warto przygotować się na to, co czyha za kolejnym zakrętem, a mamy na to zaledwie sekundy.

Sama lista komend nie jest zbyt skomplikowana czy długa - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Sama lista komend nie jest zbyt skomplikowana czy długa. Największą trudnością będzie jednak zapamiętanie całych sekwencji zakrętów, które następują szybko po sobie. Ułatwiają to specjalne ikonki pokazujące się na ekranie, choć dla największej immersji i realizmu możesz je wyłączyć. Wskazówki nawigatora można podzielić na te główne - dotyczące zakrętów i całą resztę dodatkowych.

Zakręty

Zakręty dyktowane są ze wskazaniem kierunku "prawy", "lewy" oraz stopnia ciasności od 6 do 1. Im większa cyfra, tym łagodniejszy jest zakręt. Do tego dochodzi jeszcze nawrót (hairpin), czyli zmiana kierunku o 180 stopni, zakręty 90 stopniowe (square) oraz najostrzejsze wersje nawrotów - acute.

Graficzna wizualizacja oznakowania zakrętów - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry?

Graficzna wizualizacja oznakowania zakrętów.

Każdy zakręt wymaga trochę innych przygotowań i oczywiście innej techniki pokonania go. Oto jak poszczególne cyfry przekładają się na sposób prowadzenia. Potraktuj to jako dość ogólne wskazówki, a nie ścisłe wymagania, gdyż każdy zakręt jest nieco inny i może wymagać szczególnych poprawek.

Ikona

Rodzaj zakrętu

Opis

6 - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

6

bardzo łagodny łuk, możliwe przejechanie z gazem do dechy i łagodnym ruchem kierownicy

5 - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

5

również łagodny łuk, zwykle trzeba odrobinę puścić gaz

4 - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

4

delikatny zakręt - będzie trzeba trochę przyhamować lub nawet zmienić bieg na niższy

3 - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

3

klasyczny zakręt - przygotuj się na odpowiednią zmianę toru jazdy, przyhamowanie, zmianę biegów lub wejście w lekkim uślizgu

2 - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

2

podobnie jak numer 3, ale musisz jechać jeszcze wolniej

1 - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

1

bardzo ostry zakręt - przygotuj się na dohamowanie przed nim i redukcję biegów nawet do pierwszego - pamiętaj, że ważniejsza jest prędkość wyjścia z zakrętu niż wejścia

 

90 stopni (square)

zakręt bardzo podobny do numeru 1, do przejechania na pierwszym biegu - pamiętaj, że ważniejsza jest prędkość wyjścia z zakrętu niż wejścia

 

Acute

najbardziej skrajna zmiana kierunku jazdy, zwykle droga układa się kształt liter "V"

Nawrót (hairpin) - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Nawrót (hairpin)

łuk w kształcie litery "U" - przygotuj się na zrobienie nawrotu o 180 stopni, najlepiej z lekkim uślizgiem

Pozostałe komunikaty pilota

Oprócz rodzajów zakrętów, pilot będzie uprzedzał nas o ich długości, odległości do nich, szerokości trasy czy różnych przeszkodach. Oto najważniejsze z nich:

Ikona

Komunikat

Opis

Zacisk (tightens) - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Zacisk (tightens)

zakręt lub droga robi się węższa u wylotu

Otwiera (opens) - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Otwiera (opens)

zakręt lub droga robi szersza u wylotu

Zwężenie (narrow) - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Zwężenie (narrow)

droga robi się szczególnie wąska

Ostrożnie (caution) - wykrzyknik - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Ostrożnie (caution) - wykrzyknik

zachowaj ostrożność, łatwo o błąd lub kolizję

Nie tnij - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Nie tnij! (Don't cut) - DC

Nie ścinaj zakrętu po wewnętrznej - możliwe głazy lub inne przeszkody

siodło (deep) - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

siodło (deep)

gwałtowne obniżenie w trasie, dziury

Hopa, przez hopę (jump, over jump) - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Hopa, przez hopę (jump, over jump)

możliwy wyskok samochodu i strata przyczepności - przygotuj się na dobre lądowanie

Do (into) - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Do (into)

łącznik do kolejnych zakrętów następujących tuż po poprzednim

Sześćdziesiąt, Trzydzieści itp - DiRT Rally 2.0: Komendy pilota - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Sześćdziesiąt, Trzydzieści itp

długość zakrętu, prostej w metrach lub odległość do kolejnej sekwencji zakrętów

Brak

Może (maybe)

decyzja, czy jechać ostrożniej, czy na całego zależy od Ciebie

Brak

Przez szczyt (over crest)

droga wznosi się pod górkę

Brak

Ukryty (unseen)

ostry zakręt jest zaraz za innym, ciasnym łukiem lub pagórkiem, drzewami itp.

Brak

Lewą (keep left)

Trzymaj się lewej strony

Brak

Prawą (keep right)

Trzymaj się prawej strony

Brak

Płasko (flat)

Trasa bez wzniesień i wybojów, często można dać gaz do dechy.

Brak

Brama (through gate)<br>most (bridge)

Ostrzeżenie przed wąskim przejazdem przez bramę lub mały mostek

Brak

Szykana (chicane)

Wąski przejazd zygzakiem pomiędzy belami lub innymi przeszkodami - zwolnij do minimalnej prędkości

Brak

Tnij (cut)

Możesz ściąć zakręt po wewnętrznej, by zyskać na czasie