Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Atlas - poradnik do gry

Atlas - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Polowanie w Atlas Atlas poradnik i porady

Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2019

Polowanie w grze Atlas to kluczowa sprawa - dzięki niemu będziesz w stanie pozyskać bardzo cenne surowce, takie jak mięso czy skóry, które posłużą do wyżywienia postaci, jak i tworzenia kolejnych przedmiotów. Bez polowania się nie obędzie, a w niniejszym rozdziale poznasz informacje, które cały proces znacząco ułatwią.

Polowanie - jak zacząć?

Polowaniem parać się trzeba już od pierwszych minut rozgrywki. Jednakże, okładanie byka gołymi pięściami nie skończy się zbyt dobrze dla Twojej postaci. Z tego też powodu warto wyposażyć się w podstawową broń do walki wręcz, jaką jest włócznia (Spear). Tą wytworzyć możesz po awansowaniu na 2 poziom doświadczenia i odblokowaniu zdolności Tools of the Trade z drzewka Survivalism.

Gdy już będziesz mieć włócznię, trzeba wybrać ofiarę. Na początek warto skupić się na owcach (Sheep) - zabicie ich wymaga kilku ciosów, a same owce uciekną tylko na kilkanaście metrów po otrzymaniu obrażeń, nie będą się bronić. Atakuj owcę do momentu, aż ta padnie na ziemię, a następnie przy pomocy kamiennego toporka (Stone Hatchet) okładaj truchło poległego stworzenia, by otrzymać mięso (Animal Meat) i skóry (Hide). Mięso upiec można na ognisku (Fireplace), skóry z kolei wykorzystać możesz do wytworzenia szmacianej zbroi - odpowiednio Cloth Boots, Cloth Hat, Cloth Pants, Cloth Shirt i Cloth Gloves. Zbroja zapewni podstawową ochronę przed obrażeniami i wpływem skrajnych (niskich i wysokich) temperatur.

Gdy uda Ci się awansować o kilka dodatkowych poziomów, warto zainteresować się walką na dystans. Do tego celu odblokować musisz zdolność Archery Unlock z drzewka Survivalism, a następnie zdolność Basics of the Bow i Ballistic Studies z drzewka Archery & Throwing Weapons. Pozwoli Ci to wytworzyć i wykorzystywać łuk (Bow) i kamienne strzały (Stone Arrow) do zadawania obrażeń z bezpiecznej odległości. To z kolei umożliwi polowanie na bardziej wymagające stwory, jak byki (Bull) czy strusie (Ostrich), które mogą wyrządzić sporo szkód w walce wręcz.

Polowanie - kilka wskazówek

Polowanie nie jest prostą czynnością - jeden niewłaściwy ruch, źle wybrany cel może w kilka sekund pozbawić twojej postaci życia. By ułatwić sobie to zadanie, warto zastosować się do następujących porad:

  • Jeśli korzystasz z włóczni (Spear) do polowania, warto mieć ich kilka (3-4) w ekwipunku. Włócznie bardzo szybko się rozlatują, lepiej mieć zapasową sztukę na wypadek, gdyby w połowie walki z bykiem miało braknąć Ci broni.
  • Jeśli planujesz polować na coś, co może się bronić, bezapelacyjnie stwórz zbroję z tkaniny - zwiększy ona Twoją szansę na przeżycie.
  • Nie atakuj stworów mając pusty żołądek i będąc spragnionym. Otrzymywanie obrażeń od atakującego Cię stwora to wystarczający problem - szkoda by było umrzeć z uwagi na obrażenia spowodowane wygłodzeniem czy odwodnieniem.
  • Jeśli korzystasz z łuku (Bow) do polowania, stań możliwie najdalej od celu, nim rozpoczniesz ostrzał. Pozwoli to wykonać kilka ataków, nim stworzenie zdąży do Ciebie dobiec. Warto też ustawić się na trudno dostępnym terenie (np. na wzniesieniu), które dodatkowo wydłuży czas dojścia do Twojej postaci.
  • Zanim rozpoczniesz polowanie, rozejrzyj się po okolicy. Większość stworzeń w grze żyje w grupie - jeśli zaatakujesz jedno, wszystkie pobliskie rzucą się na Ciebie. Nawet gromada tak niepozornych stworzeń jak papugi (Parrot) może pozbawić Cię życia w kilka sekund.
  • Sprawdź swój cel dwa razy, nim zdecydujesz się zaatakować. Większość stworzeń, które napotkasz, nie będą stanowić większego zagrożenia, jednakże między nimi może być wzmocniona wersja oznaczona jako "Alpha". Stwory te są kilka (naście) razy mocniejsze i wytrzymalsze od ich zwykłych odpowiedników i walka z nimi w pojedynkę to prawdziwe wyzwanie. Warto jednak próbować swoich sił, gdyż pokonanie jednego takiego stwora może awansować Twoją postać nawet o kilka poziomów.