Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Atlas - poradnik do gry

Atlas - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Oswajanie i trening stworzeń w Atlas Atlas poradnik i porady

Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2019

Jedną z ciekawszych mechanik w grze Atlas jest możliwość oswajania, a następnie trenowania różnorakich stworzeń. Sprawdzają się one zarówno jako środek transportu, umożliwiający szybsze przemieszczanie się, jak i pomocnicy w trakcie walki. W rozdziale tym dowiesz się o sposobach oswajania stworzeń, jak i ich trenowania.

Oswajanie - informacje i wymagania

O samym procesie oswajania warto wiedzieć kilka dodatkowych rzeczy, mianowicie:

  1. Wymagane zdolności. By oswoić stworzenie, trzeba będzie odblokować zdolności Tools of the Trade, Hand-to-Hand Combat i Beastmastery Unlock z drzewka Survivalism, a następnie Taming z drzewka Beastmastery.
  2. Do oswajania konieczne będzie posiadanie ulubionej żywności danego stwora. W większości przypadków sprawdzą się tutaj jagody (Berries) albo owoce (Fruits), jedynymi wyjątkami są drapieżniki takie jak lew (Lion), niedźwiedź (Bear), wilk (Wolf) i tygrys (Tiger), które jedzą mięso zwierzęce (Animal Meat), mewa (Seagull) i Razortooth, które jedzą mięso ryb (Fish Meat) i sępy (Vulture), które preferują zgniliznę (Rotten Meat).
  3. Do oswajania pasywnego wystarczy posiadać wymagany rodzaj jedzenia, do drugiego sposobu (opisanego niżej) wymagane jest posiadanie boli (Bola), przedmiotu, który odblokowuje się wraz ze zdolnością Taming.
  4. Każde oswojone stworzenie oferować będzie inne dodatkowe korzyści dla gracza. O ile owca (Sheep) będzie raczej bezużyteczna, o tyle koń (Horse) czy niedźwiedź (Bear) będą już bardzo przydatni - na obu można się przemieszczać, niedźwiedź dodatkowo świetnie spisuje się w walce.
  5. Oswojone zwierzęta będą awansować na kolejne poziomy, wraz z wykonywanymi przez nie czynnościami.

Oswajanie pasywne

Oswajanie pasywne to metoda niewymagająca siłowej interwencji gracza, która opiera się, w gruncie rzeczy, na "przekupstwie" stworzenia przy pomocy jego ulubionego pokarmu. By tego dokonać, wystarczy umieścić wymagany rodzaj pożywienia na aktywnym pasku, zbliżyć się do stworzenia, które chcesz oswoić i wcisnąć klawisz akcji, gdy na ekranie pojawi się opcja nakarmienia (Feed) stworzenia. Robiąc to stopniowo zapełniać będziesz pasek postępu znajdujący się pod nazwą stworzenia - gdy ten dojdzie do 100%, stworzenie zostanie oswojone, a ty będziesz w stanie je nazwać.

Uwaga - oswajanie pasywne nie działa na część stworzeń. W ich przypadku na ekranie nie wyświetli się komunikat o możliwości ich karmienia.

Oswajanie przy pomocy Boli

Drugi sposób zakłada wykorzystanie boli (Bola) do oswojenia stworzenia. Sposób ten wykorzystywany jest w przypadku stworzeń, których nie da się oswoić metodą pacyfistyczną, czyli:

  1. Papuga (Parrot);
  2. Niedźwiedź (Bear);
  3. Byk (Bull);
  4. Kruk (Crow);
  5. Koń (Horse);
  6. Mewa (Seagull);
  7. Sęp (Vulture);
  8. Wilk (Wolf);
  9. Pingwin (Penguin);
  10. Słoń (Elephant);
  11. Żyrafa (Giraffe);
  12. Lew (Lion);
  13. Nosorożec (Rhino);
  14. Tygrys (Tiger);
  15. Razortooth;
  16. Shieldhorn;

W pierwszej kolejności wytworzyć musisz sam przedmiot, bolę (Bola), który odblokowuje się wraz ze zdolnością Taming. Następnie trzeba zbić poziom zdrowia stworzenia do mniej więcej 10% i wykorzystać na nim wspomniany przedmiot. Gdy stworzenie zostanie powalone, trzeba szybko się do niego zbliżyć i nakarmić je przy pomocy jego ulubionego jedzenia. Następnie cały proces trzeba powtórzyć tyle razy, by zapełnić pasek postępu widoczny pod nazwą stworzenia. Gdy pasek dojdzie do 100%, stworzenie zostanie oswojone i będzie można je nazwać.