Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mutant Year Zero - poradnik do gry

Mutant Year Zero - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Drużyna, lista członków drużyny w Mutant Year Zero Mutant Year Zero poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Mutant Year Zero: Road to Eden znajduje się pełna lista potencjalnych członków drużyny. Tylko Dux i Bormin są dostępni od samego początku gry, kolejnych bohaterów musisz już zrekrutować. Informujemy gdzie szukać nowych towarzyszy oraz jakimi unikalnymi cechami dysponują członkowie druzyny.

Dux

Dux to jedna z dwóch grywalnych postaci od samego początku kampanii - Drużyna, lista członków drużyny w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry

Dux to jedna z dwóch grywalnych postaci od samego początku kampanii. Nie musisz spełniać żadnych dodatkowych wymagań. Dostępne aktywne zdolności Duxa to:

  1. Skull Splitter - To ryzykowna umiejętność. Obniża ona celność podczas oddawania strzału, ale jeśli zakończy się on sukcesem to zadane zostaną obrażenia krytyczne. Warto próbować szczególnie jeśli zagwarantowałeś sobie np. dzięki ulepszeniom broni premię do wysokości obrażeń krytycznych.
  2. Knee Shot - To doskonała umiejętność w walkach z silniejszymi mutantami, gdyż po jej użyciu może ona zatrzymać przeciwnika w miejscu na dwie tury. Bardzo przydaje się to gdy do pokonania jest np. Czołg (Tank) lub inny mutant, który najbardziej może zagrozić drużynie po tym jak się do niej zbliży.
  3. Moth Wings - Mutacja ta pozwala Duxowi latać. Może ona ci pomóc gdy zależy ci na zwiększeniu szansy zadania obrażeń z ataku z wysokości, a z racji na konstrukcję mapy nie możesz wspiąć się na dach. Zdolności tej możesz też używać po prostu po to żeby dotrzeć łatwo na jakiś punkt widokowy, z którego będzie można wykonać kolejne ataki.
  4. Circuit Breaker - Ta umiejętność przydaje się podczas walk z różnego rodzaju botami. Może ona całkowicie wyłączyć mechanicznego przeciwnika na jedną turę. Pozwoli to osłabić bezbronnego robota lub skupić się w tym samym czasie na innych robotach. Używaj tej umiejętności jeśli nie chcesz zużywać nadmiernej ilości granatów EMP.
  5. Chameleon - To ciekawa umiejętność przy planowaniu akcji z zaskoczenia, która załącza niewidzialność do momentu wykonania jakiegoś ataku. Możesz rozstawić Duxa w bardzo precyzyjnie wybranym miejscu po to żeby np. zadać niewygodnemu przeciwnikowi duże obrażenia.

Z pasywnych zdolności Duxa warto zainteresować się mutacją Eagle Eye. Wydłużony o 25% zasięg broni przyda ci się podczas korzystania z kuszy Duxa, jak również innych broni do walki na dystans.

Punkty rozwoju możesz też wydawać na premie do statystyk. W przypadku Duxa pozwalają one wydłużać pasek zdrowia oraz zwiększać zasięg ruchu w jego turze. Zakup przynajmniej dwie początkowe premie, bo kosztują one łącznie zaledwie 3 punkty.

Dux od samego początku gry posiada kuszę, która jest idealną bronią do cichego atakowania przeciwników. Możesz na niej polegać do eliminowania napotykanych pojedynczych wrogów. Postaraj się dość wcześnie ulepszyć maksymalnie kuszę, bo nawet zwykli wrogowie będą mieli w kolejnych lokacjach więcej punktów zdrowia.

Bormin

Bormin to jedna z dwóch grywalnych postaci od samego początku kampanii - Drużyna, lista członków drużyny w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry

Bormin to jedna z dwóch grywalnych postaci od samego początku kampanii. Nie musisz spełniać żadnych dodatkowych wymagań. Dostępne aktywne zdolności Bormina to:

  1. Run 'N' Gun - To umiejętność pozwalająca na wyprowadzenie dodatkowej akcji po wykonanym sprincie. Ma ona typowo ofensywny charakter, gdyż założeniem sprintu jest szybkie zbliżenie się do upatrzonych przeciwników. Dzięki użyciu tej mutacji Bormin od razu będzie mógł odpalić atak po skróceniu dystansu. Może to być szczególnie pomocne jeśli przeciwnik jest osłabiony, bo od razu zginie i nie rozegra nawet własnej tury.
  2. Joker - Dzięki tej umiejętności możesz skoncentrować uwagę przeciwników na Borminie. Jest to niezwykle przydatne jeśli prowadzą oni walki z osłabionym członkiem drużyny i chcesz go w ten sposób uchronić przed śmiercią lub po prostu dać mu/jej czas na skorzystanie z apteczki w kolejnej turze.
  3. Hog Rush - To jedna z najważniejszych umiejętności Bormina. Możesz dzięki niej z powodzeniem atakować tych przeciwników, którzy chowają się za zasłonami i są przez to trudnymi celami do zwykłych ataków. Szarża nie tylko pozbawia ich zasłony, ale też ogłusza na 1 turę. Pamiętaj jednak, że Bormin po wykonanym ataku znajdzie się na otwartej przestrzeni.
  4. Twitch Shot - Zdolność ta pozwala na oddanie dwóch strzałów w jednej turze, ale odbywa się to kosztem pogorszonej o 25% celności. Umiejętność ta dobrze współgra ze strzelbami i walką na krótkim dystansie. Jeśli Bormin stoi bardzo blisko przeciwnika to obniżona celność tak bardzo mu nie zaszkodzi.
  5. Corpse Eater - To ekstremalnia ważna umiejętność, którą warto wybierać jako aktywną do walk z większymi grupami przeciwników. Pozwala ona zregenerować się Borminowi poprzez pożywienie się na zabitym mutancie. Jest to świetna alternatywa do korzystania z apteczki. Warto zaznaczyć, że możesz leczyć się tylko w trakcie walki. Nie możesz wejść w interakcję z martwym przeciwnikiem po jej zakończeniu.
  6. Stone Skin - Mutacja ta gwarantuje nieśmiertelność na okres trwania jednej tury. Może ci się ona przydać w trudniejszych bitwach albo po prostu jeśli prowadzisz ryzykowny styl gry i doprowadzisz do sytuacji, w której Bormin znajdzie się w poważnym niebezpieczeństwie.

Obie pasywne zdolności Bormina wymagają zużycia aż 10 punktów rozwoju. Ciekawszą propozycją naszym zdaniem jest Eagle Eye, które wydłuża o 1/4 zasięg broni. Możesz bardzo docenić ten wzrost jeśli używasz strzelb, które domyślnie mają bardzo słaby zasięg.

Punkty rozwoju możesz też wydawać na premie do statystyk. W przypadku Bormina każda z nich ma to samo zastosowanie - wydłuża jego pasek zdrowia. Postaraj się dość wcześnie zakupić co najmniej dwie z nich (kosztują one łącznie zaledwie 3 punkty).

Bormin rozpoczyna zmagania z obrzynem oraz pistoletem i szczególnie tę drugą broń warto szybko podmienić na coś lepszego. Dobrą wiadomością jest to, że Bormin ma na starcie o 2 punkty zdrowia więcej od Duxa.

Selma

1 - Drużyna, lista członków drużyny w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry
Selmę możesz przyłączyć do drużyny po dotarciu do lokacji The High Road - Drużyna, lista członków drużyny w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry

Selmę możesz przyłączyć do drużyny po dotarciu do lokacji The High Road. Odnajdziesz ją konkretnie w małym obozowisku w lesie i wystarczy odbyć z nią krótką rozmowę. Warto zaznaczyć, że Selma automatycznie awansuje na aktualny poziom reszty drużyny. Nie musisz jej rozwijać od poziomu 1. Dostępne aktywne zdolności Selmy to:

  1. Joker - Umiejętność działa tak samo jak u Bormina. Dzięki niej możesz skoncentrować uwagę przeciwników na Selmie. Jest to niezwykle przydatne jeśli prowadzą oni walki z osłabionym członkiem drużyny i chcesz go w ten sposób uchronić przed śmiercią lub po prostu dać mu/jej czas na skorzystanie z apteczki w kolejnej turze.
  2. Tree Hugger - To jedna z najbardziej pożytecznych i zdecydowanie godnych polecenia mutacji Selmy. Jej działanie polega na zatrzymaniu na jedną turę wszystkich przeciwników z zaatakowanego obszaru. Świetnie sprawdza się ona w starciach z grupami mutantów, zwłaszcza wtedy gdy potrzebujesz ich zatrzymać z dala od drużyny po to żeby zająć się innymi obowiązkami lub po prostu żeby móc zaatakować ich na dystans.
  3. Run 'N' Gun - To kolejna mutacja "pożyczona" od Bormina. Pozwala na wyprowadzenie dodatkowej akcji po wykonanym sprincie. Ma ona typowo ofensywny charakter, gdyż założeniem sprintu jest szybkie zbliżenie się do upatrzonych przeciwników. Dzięki użyciu tej mutacji Selma od razu będzie mogła odpalić atak po skróceniu dystansu. Może to być szczególnie pomocne jeśli przeciwnik jest osłabiony, bo od razu zginie i nie rozegra nawet własnej tury.
  4. Frog Legs - To kolejna umiejętność przydatna w sprawnym przemieszczaniu się po polu bitwy. Pozwala ona Selmie na wykonanie dalekiego skoku. Warto mieć ją w tych misjach, w których walczy się na dużym obszarze lub w lokacjach, w których drużyna może zostać łatwo otoczona. "Żabi skok" pozwoli wtedy Selmie wydostać się z opresji.
  5. Twitch Shot - Zdolność ta pozwala na oddanie dwóch strzałów w jednej turze, ale odbywa się to kosztem pogorszonej o 25% celności. Umiejętność ta dobrze współgra ze strzelbami i walką na krótkim dystansie. Jeśli Selma bardzo blisko przeciwnika to obniżona celność tak bardzo mu nie zaszkodzi.

Selma ma wyjątkowo dużo pasywnych zdolności. Najlepsza jest naszym zdaniem umiejętność Contortionist, dzięki której niska zasłona oferuje taką samą ochronę jak wysoka, tzn. 75-procentową. Mając wybraną tę zdolność masz o wiele większe pole do manewru przy wybieraniu kryjówek dla Selmy.

Punkty rozwoju możesz też wydawać na premie do statystyk. W przypadku Selmy są to bonusy do długości paska zdrowia oraz odległości na jaką rzucane są granaty. Bardziej przydatna jest ta pierwsza premia, choć warto zainwestować punkty w zakupienie obu najtańszych pozycji.

Selma w momencie dołączenia do drużyny posiada pistolet z tłumikiem. Możesz dzięki temu łączyć jej ataki z atakami Duxa. Wytypowany przeciwnik może w rezultacie dwukrotnie otrzymać ciche obrażenia w pierwszej rundzie. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że zginie zanim zaalarmuje kolegów.

Magnus

2 - Drużyna, lista członków drużyny w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry
Magnusa możesz przyłączyć do drużyny po dotarciu do lokacji House of Bones - Drużyna, lista członków drużyny w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry

Magnusa możesz przyłączyć do drużyny po dotarciu do lokacji House of Bones. Jest to o wiele problematyczne niż w przypadku pozostałych towarzyszy, albowiem Magnus jest więziony w miejscu katastrofy gdzie przebywają Brother Skoog i inni przeciwnicy. Musisz rozprawić się z ghulami i dopiero po wygranej bitwie oswobodzić Magnusa. Warto zaznaczyć, że Magnuis automatycznie awansuje na aktualny poziom reszty drużyny. Nie musisz go rozwijać od poziomu 1. Dostępne aktywne zdolności Magnusa to:

  1. Dodge Dash - Umiejętność ta czyni Magnusa niewrażliwym na tryb warty (Overwatch) ustawiony przez przeciwników w momencie gdy wykonuje sprint. Jest to bardzo pomocne w bitwach z udziałem Hunterów i innych wrogów, którzy ponadprzeciętnie często polegają na warcie. Możesz łatwo zmienić położenie bohatera żeby przygotować go do kolejnych ataków.
  2. Sneak - Zdolność ta pozwala na przekradanie się pomiędzy zasłonami. Jest to ciekawa propozycja jeśli używasz Magnusa do prowadzenia bardzo ostrożnej gry i/lub do częstego zaskakiwania przeciwników.
  3. Puppetter - To najlepsza umiejętność Magnusa, która pomaga w wygrywaniu wielu walk. Bohater może użyć kontroli umysłu żeby opętać tymczasowo wrogiego mutanta. Może to być niezwykle pomocne jeśli opętasz silnego wroga (np. Tank albo Pyro). Stracisz w ten sposób chwilowo poważnego oponenta i będziesz mógł dodatkowo wykorzystać jego silne ataki do osłabienia pozostałych wrogów.
  4. Chain Lightning - To alternatywna umiejętność dla tej opisanej powyżej, gdyż obie umieszcza się w tym samym slocie i możesz mieć w danym momencie tylko jedną. Możesz porazić wrogów prądem i wyładowania mogą przeskakiwać na inne sposoby. To świetny sposób na atakowanie kilku przeciwników stojących blisko siebie.
  5. Run 'N' Gun - To kopia zdolności Bormina i Selmy. Pozwala na wyprowadzenie dodatkowej akcji po wykonanym sprincie. Ma ona typowo ofensywny charakter, gdyż założeniem sprintu jest szybkie zbliżenie się do upatrzonych przeciwników. Dzięki użyciu tej mutacji Magnus od razu mógł odpalić atak po skróceniu dystansu. Może to być szczególnie pomocne jeśli przeciwnik jest osłabiony, bo od razu zginie i nie rozegra nawet własnej tury.
  6. Skull Splitter - To identyczna zdolność jak ta u Duxa. Obniża ona celność podczas oddawania strzału, ale jeśli zakończy się on sukcesem to zadane zostaną obrażenia krytyczne. Warto próbować szczególnie jeśli zagwarantowałeś sobie np. dzięki ulepszeniom broni premię do wysokości obrażeń krytycznych.

Najlepszą pasywną zdolnością Magnusa jest Silent Assassin, ale jest ona niestety bardzo droga (aż 10 punktów rozwoju). Podwaja ona szanse obrażenia krytycznego podczas ataku z ukrycia. Jest to doskonały sposób na rozpoczęcie bitwy lub na jej wznowienie jeśli Magnusowi udało się już po rozpoczęciu walk ponownie schować.

Punkty rozwoju możesz też wydawać na premie do statystyk. W przypadku Magnusa pozwalają one wydłużać pasek zdrowia oraz zwiększać zasięg ruchu w jego turze. Zakup przynajmniej dwie początkowe premie, bo kosztują one łącznie zaledwie 3 punkty.

Magnus rozpoczyna zmagania z półautomatycznym karabinem Rambino. To niezła broń, choć warto zadbać o rozwinięcie jej statystyk oraz o zainstalowanie dobrych ulepszeń.

Farrow

3 - Drużyna, lista członków drużyny w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry
Farrow możesz przyłączyć do drużyny po dotarciu do lokacji Metal Fields - Drużyna, lista członków drużyny w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry

Farrow możesz przyłączyć do drużyny po dotarciu do lokacji Metal Fields. Odnajdziesz ją konkretnie w małym obozowisku przy torach kolejowych i wystarczy odbyć z nią krótką rozmowę. Warto zaznaczyć, że Farrow automatycznie awansuje na aktualny poziom reszty drużyny. Nie musisz jej rozwijać od poziomu 1. Dostępne aktywne zdolności Farrow to:

  1. Circuit Breaker - Działa ona tak samo jak identycznie nazywająca się zdolność Duxa. Może ona całkowicie wyłączyć mechanicznego przeciwnika na jedną turę. Pozwoli to osłabić bezbronnego robota lub skupić się w tym samym czasie na innych robotach. Używaj tej umiejętności jeśli nie chcesz zużywać nadmiernej ilości granatów EMP. Jeśli podróżujesz z Duxem to będziesz mógł "sabotować" roboty na zmianę z kaczorem.
  2. Sneak - Zdolność ta pozwala na przekradanie się pomiędzy zasłonami. Jest to ciekawa propozycja jeśli używasz Farrow do prowadzenia bardzo ostrożnej gry i/lub do częstego zaskakiwania przeciwników.
  3. Gunslinger - Umiejętność ta pozwala oddać w tej samej turze strzał do więcej niż jednego przeciwnika, ale odbywa się to kosztem pogorszonej o 25% celności. Zdolność ta może ci się przydać jeśli prowadzisz walki na stosunkowo niewielkim dystansie (np. z użyciem strzelb) i jeśli walczysz z blisko stojącymi siebie przeciwnikami.
  4. Corpse Eater - To kopia umiejętności Bormina. Jest tak samo przydatna, pozwalając zregenerować się poprzez pożywienie się na zabitym mutancie. Jest to świetna alternatywa do korzystania z apteczki. Warto zaznaczyć, że możesz leczyć się tylko w trakcie walki. Nie możesz wejść w interakcję z martwym przeciwnikiem po jej zakończeniu.
  5. Moth Wings - To z kolei mutacja "pożyczona" od Duxa. Pozwala ona wznieść się Farrow w powietrze. Może ona ci pomóc gdy zależy ci na zwiększeniu szansy zadania obrażeń z ataku z wysokości, a z racji na konstrukcję mapy nie możesz wspiąć się na dach. Zdolności tej możesz też używać po prostu po to żeby dotrzeć łatwo na jakiś punkt widokowy, z którego będzie można wykonać kolejne ataki.
  6. Frog Legs - To umiejętność przydatna w sprawnym przemieszczaniu się po polu bitwy. Pozwala ona Farrow na wykonanie dalekiego skoku. Warto mieć ją w tych misjach, w których walczy się na dużym obszarze lub w lokacjach, w których drużyna może zostać łatwo otoczona. "Żabi skok" pozwoli wtedy Farrow wydostać się z opresji.

Z umiejętności pasywnych lepiej jest wybrać tańszą i bardziej przydatną naszym zdaniem mutację Silent Assassin. Podwaja ona szanse obrażenia krytycznego podczas ataku z ukrycia. Jest to doskonały sposób na rozpoczęcie bitwy lub na jej wznowienie jeśli Farrow udało się już po rozpoczęciu walk ponownie schować.

Punkty rozwoju możesz też wydawać na premie do statystyk. W przypadku Farrow pozwalają one na wydłużanie paska zdrowia oraz na zwiększanie szans zadania obrażeń krytycznych (maksymalnie o 20%). Oba te bonusy są bardzo pomocne. Na początku możesz odblokować najtańsze premie (kosztują łącznie zaledwie 3 punkty rozwoju), ale nie czekaj zbyt długo z kolejnymi.

Farrow w momencie dołączenia do drużyny posiada świetną strzelbę Boomstick. Zachęca ona do walk na krótkim i średnim dystansie, gdyż nawet w podstawowej wersji ma bardzo wysokie parametry obrażeń (zwykłych i krytycznych). Dalsze ulepszanie jej uczyni ją jeszcze potężniejszym orężem.