Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Bard's Tale 4 - poradnik do gry

The Bard's Tale 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności łotra w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 28 września 2018

W tym rozdziale znajdziesz spis umiejętności jakie dostępne są dla postaci klasy Łotr w Bard's Tale IV. Zostały one posegregowane na poszczególne kategorie określające funkcje zdolności. Każda zdolność dodatkowo została opisana pod względem jej właściwości oraz zastosowań.

Księga zdolności łotra. - Umiejętności łotra w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry
Księga zdolności łotra.

Atak

W tym dziale znajdują się wszystkie umiejętności związane z nowymi sposobami atakowania postaci oraz zwiększaniem siły ataku.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Strength 1

Pasywna

1

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Sniper: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Loose Arrow, która pozwala zadać obrażenia fizyczne dowolnemu przeciwnikowi na mapie

Bardzo przydatna zdolność w momencie, gdy walczysz z wrogimi łucznikami. Daje ci on możliwość wyprowadzania ataków w ich stronę przed zabiciem chroniącego ich wojownika

Scrapper: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Slinking Assault, która zadaje obrażenie pierwszemu przeciwnikowi w zasięgu i cofa łotrzyka na tylne pole

Zdolność ta świetnie się sprawdza w walce na pierwszej linii. Po zaatakowaniu przeciwnika, postać cofa się drugi rząd, by móc uniknąć części potencjalnych ataków

Swordsman: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Storm of Blades, która dwukrotnie zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych

Zdolność ta jest niezwykle przydatna przez całą grę. Zadaje ona bowiem dużą ilość obrażeń, w szczególności przy dużej ilości punktów siły posiadanej przez postać

Critical Hit: Bows & Daggers

Pasywna

1

Daje 10% szans na trafienie krytyczne, dające dodatkowe 50% do obrażeń

Niezwykle przydatne na każdym etapie rozgrywki. Za pomocą tej zdolności zyskujesz bowiem szansę na zadanie trafienia krytycznego, które może dać ci przewagę w czasie walki.

Critical Hit: Swords

Pasywna

1

Daje 20% na reset czasów odnowienia zdolności postaci

Ta zdolność, spowoduje że jeden z ciosów zadanych przez postać zresetuje czasy odnowienie wszystkich zdolności danej postaci

Killer

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Razor Strop, który na trzy tury zwiększa ilość zadawanych obrażeń

 

Strength 2

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Murderer

Pasywna

2

Możesz wyposażyć swoją postać w broń jednoręczną, trzymaną w drugiej ręce.

Dzięki temu możesz dzierżyć dwa sztylety jednocześnie

Sniper: Journeyman

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Sniper: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Rain of Arrows, który na początku następnej tury zadaje obrażenia fizyczne na określonym obszarze

Świetne do ataków dużych grup przeciwników

Scrapper: Journeyman

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Swordsman: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Passing Slash, która atakuje pierwszego przeciwnika w zasięgu i przesuwa postać na najbliższe pole

Zdolność ta świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy musisz wycofać postać z danego pola

Scrapper: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Blood for Blood, która zadaje obrażenia fizyczne najbliższemu przeciwnikowi i przesuwa atakującego na najbliższe wolne, tylne pole

Przydatna zdolność, głównie ze względu na fakt, że pozwala ci przesunąć postać przy jednoczesnym ataku przeciwnika

Hitman

Aktywna

2

Pozwala na tworzenie mikstury: Deathcap Poison, którą można użyć w czasie walki, by nałożyć na przeciwnika status: zatrucie

Nałożenie tego statusu powoduje, że przeciwnik dostaje określoną ilość obrażeń fizycznych przez dwie tury

Reckless

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: All Out Assault, której użycie sprawi, że następny atak wyprowadzony przez postać zadaje dodatkowo 100% obrażeń, przy czym następny atak w stronę używającego zdolności również będzie zwiększone o 100%

Zdolność ta świetnie nadaje się do kończenia całej walki. Możesz także używać jej w momencie, gdy na mapie nie ma łuczników, a ty zdecydujesz się wycofać łotra na drugi rząd do końca walki

Barbed Edges

Pasywna

2

Zwiększa ilość zadawanych obrażeń krytycznych o 25%

 

Strength 3

Pasywna

2

+2 punkty siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Strength 4

Pasywna

3

+2 punkty siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Assassin

Pasywna

3

Zwiększa ilość zadawanych obrażeń o 8%, za każdego przeciwnika na mapie oraz +3 punkty siły

W przypadku potyczek z dużymi oddziałami pozwala na zadawanie ogromnej ilości obrażeń, szczególnie w pierwszych turach

Dirty Fighter

Pasywna

3

Gdy zostaną zadane obrażenia z bezpośredniego ataku, to łotr oddaje określoną ilość obrażeń oraz +3 punkty siły

Sprawdza się dobrze w starciach bezpośrednich na linii łotr-przeciwnik

Strength 5

Pasywna

3

+3 punkty siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Precise Targeting

Pasywna

3

Zwiększa szanse na trafienie krytyczne do 20%

 

Obrona

W tej kategorii pojawiają się praktycznie tylko zdolności pasywne. Większość z nich odblokowuje dostęp do nowych typów pancerzy, z których będzie mogła korzystać twoja postać.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Light Armor: Novice

Pasywna

1

Umożliwia noszenie: Leather Armor

 

Constitution 1

Pasywna

1

+2 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Many Faced

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Disguise, która pozwoli zamienić się łotrowi z innym członkiem drużyny

Przydatne w momencie, gdy potrzebujesz ustawić łotra w konkretnym miejscu zajmowanym przez inną postać. Jest to zdolność darmowa, więc pozwala na zaoszczędzenie punku akcji.

Light Armor: Journeyman

Pasywna

1

Umożliwia noszenie: Reinforced Leather Armor

 

Light Armor: Master

Pasywna

2

Elven Armor

 

Constitution 2

Pasywna

2

+3 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Constitution 3

Pasywna

2

+4 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Medium Armor: Novice

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Chainmail Armor

 

Medium Armor: Journeyman

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Berserker's Battlegarb

 

Shadow

Aktywna

3

Pozwala na tworzenie mikstury: Shadow Powder Bomb, której użycie spowoduje nałożenie statusu: niewidzialny na sojusznika

Świetne do ochrony jednostek, których ilość punktów zdrowa jest niebezpiecznie niska

Medium Armor: Master

Pasywna

3

Umożliwia noszenie: Officer's Mail Armor.

 

Constitution 4

Pasywna

3

+5 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Fortel

W tej kategorii zostały zawarte wszystkie zdolności, które wpływają na unikatowe zdolności łotra, związane między innymi z kradzieżą oraz kryciem się.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Intelligence 1

Pasywna

1

+1 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Cavity Search

Pasywna

1

+25% szansy na znalezienie złota przy zwłokach

Pozwala to na zwiększenie pieniędzy zebranych od pokonanych przeciwników

Pirate

Pasywna

1

Łotr z tą zdolnością będzie cię informował o tym, że w okolicy znajduje się skrzynia

Zdolność ta przydaje się kiedy chcesz ułatwić sobie przeszukiwanie poszczególnych map

Spy

Aktywna

1

Pozwala na warzenie mikstury: Trucizna wywołująca paranoję, której użycie nakłada na przeciwnika status przerażenia na dwie tury

Nałożenie na przeciwnika tego statusu spowoduje, że nie będzie on mógł się ruszyć ani zaatakować. Najlepiej nałożyć na przeciwnika, który zadaje najwięcej obrażeń

Burglar

Aktywna

1

Pozwala na włamywanie się do zamkniętych pomieszczeń i skrzyń. Pozwala też na wytwarzanie wytrychów.

Pozwala na włamywanie się do części zamkniętych drzwi oraz do skrzyń

Great Sword: Novice 1

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Rozrywające udarzenie, które zadaje obrażenie fizyczne przy jednoczesnym zmniejszaniu klasy pancerza

Zdolność pozwalająca na rozbijanie przeciwnikom pancerzy, co przekłada się na faktyczną ilość obrażeń zadawanych przeciwnikowi

Intelligence 2

Pasywna

2

+2 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Intelligence 3

Pasywna

2

+3 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Enthusiastic Digger

Pasywna

2

Szansa na znalezienie dodatkowego złota przy zwłokach wzrasta do 50%

 

Thug

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Coldcock, która zadaje obrażenia mentalne oraz daje 25% szansy na ogłuszenie

Zdolność ta świetnie sprawdza do niszczenia pancerza psychicznego przeciwników

Trap Runner

Pasywna

2

Redukuje obrażenia otrzymywane od pułapek o połowę

 

Safe-Cracker

Aktywna

2

Pozwala na tworzenie: Master Lockpick

Jest to ulepszona wersja wytrychu, która pozwala na otwieranie bardziej zaawansowanych zamków

Infiltrator

Pasywna

3

Łotr zaczyna walkę w ukryciu oraz +2 punkty wytrzymałości i +1 do punków siły

Dzięki temu pierwszy atak wyprowadzony przez łotra będzie miał dodatkową premię za wyprowadzenie go z ukrycia

Master Thief

Pasywna

3

Szansa na to, że łotr ukradnie wszystkie sprzedane towary handlarzowi po jej potwierdzeniu oraz +2 punkty wytrzymałości i +1 do punków siły

 

Wytwarzanie

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Science

Aktywna

1

Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Słabszy powiew mocy, mały eliksir skupienia i mały tonik zbroi

Mikstury te pomogą twojej drużynie tymczasowo podnieść ich podstawowe parametry

Alchemic Enthusiast

Pasywna

2

Mikstury działają dwukrotnie mocniej

Zdolność przydatna tylko jeśli używasz mikstur.

Master Pyrosmith

Aktywna

2

Odblokowuje przepisy: Dragon's Bile Bomb, która tworzy obszary, które nakładają status "w ogniu" na przeciwnika który w nie wejdzie

Zdolność przydatna nie tylko ze względu na możliwości bojowe, ale także ze względu na możliwość usuwania nimi przeszkód środowiskowych

Master Craftsman

Aktywna

2

Odblokowuje przepisy: Kolczatki, które rzucone w przeciwnika zadają mu obrażenia fizyczne. Zostają również na pustych polach, by zadać dodatkowe obrażenia fizyczne dla przeciwnika, w który w nie wejdzie.

Deploy Barricade, która tworzy barykadę posiadającą określoną liczbę punktów wytrzymałości

Zdolności niezwykle przydatne w walce. Kolczatki świetnie sprowadzą się jako źródło dodatkowych obrażeń dla przeciwników poruszających się po pierwszej linii. Barykada natomiast pozwoli na złagodzenie siły ataku przeciwnika.

Master Chemist

Aktywna

2

Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Silniejszy powiew mocy, silniejszy eliksir leczniczy duży eliksir skupienia i duży tonik zbroi

Mikstury te pomogą stanowią ulepszone wersje swoich poprzednich wersji , przez co w większym stopniu podnoszą podstawowe parametry postaci