Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Vivek, Strefa Świątynna | ŚWIAT - Vivek | TES III Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Vivek, Strefa Świątynna

Ta dzielnica jest zupełnie inna niż poprzednie - Vivek, Strefa Świątynna | ŚWIAT - Vivek | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Ta dzielnica jest zupełnie inna niż poprzednie. Została podzielona na dwie części, z czego jedna jest na dole, a druga... na górze. Wpierw opiszę tę drugą - to ten lewitujący kawałek skały po prawej stronie. Użyj czegoś, co pozwala latać i dostań się na rusztowania. Są tu trzy wejścia, przy jednym stoi Alvela Saram i tego na pewno nie otwieraj wytrychem. Ale wystarczy iść na górę po rusztowaniu, aby dojść do niepilnowanych drzwi. W środku są pokojowo (tylko na początku) nastawieni strażnicy. Nie atakuj ich, bo będzie to przestępstwo. Poczekaj, aż oni zaatakują - zgodnie z prawem Morrowind możesz ich potem bez przeszkód zabić. Wszyscy ubrani są w komplet indoriliańskiej zbroi bez hełmu: w [1] Trevyn Fedos (walczy Srebrnym Mieczem Błyskawic), w [2] Andalin Hardil (walczy Srebrnym Mieczem Jadu), w [3] Miara Viake (walczy szablą) i w [4] - Ilet Tistar (walczy kataną).

Idź do [5], stoi tam Brelo Athelus z szablą. W pokoju w [6] jest Wielki Inkwizytor (będzie rzucał zaklęcia). W biurku jest Klucz do Sektora Dekanatu Prawdy, a na biurku - Indoriliański Hełm. Idoriliańska Tarcza leży obok. W [7] będzie Tamira Vian (walczy Stalowym Mieczem Mrozu), na stole leży tu Indoriliański Hełm. Z kluczem wróć się na górę i skorzystaj z drzwi w A - trafisz do więzienia. W [8] na rusztowaniach jest czterech strażników: Duldrar Saren (walczy Stalowym Mieczem Burz), Favas Nilem (walczy Stalowym Mieczem Płomieni), Fadren Dalis (walczy Stalowym Mieczem Mrozu) i Ervas Aradil (walczy mieczem Ukąszenie Pająka). Na rusztowaniu jest także biurko, a w nim Klucz do Celi w Dekanacie Prawdy. W [9] są więźniowie: Hyna Dorn'ke, Daglin Selarar i Vobend Dulfass. Drzwi w B, C i D prowadzą do cel aresztu - w [10] jest Ilden Mirel, w [11] - Frizkav Brutya, natomiast w [12] nie ma nikogo.

Tyle, jeśli chodzi o Dekanat Prawdy. Teraz zajmiemy się świątynią. Składa się z trzech głównych części: Wielkiej Katedry (środkowy, górny budynek), Pałacu Sprawiedliwości (zachodni budynek) i Domu Mądrości (wschodni budynek). Zaczniemy od Wielkiej Katedry. W [13] stoi tylko Strażnik Świątynny, w [14] jest Eris Telas (handluje miksturami i składnikami, posiada 300 złota). Spójrz na półkę z książkami - na dole są dwie warte uwagi: 36 Lekcji Viveka, Kazanie 10 (podnosi o 1 Krótkie Ostrze) i 36 Lekcji Viveka, Kazanie 2 (podnosi o 1 Alchemię). W środku w [15] są dwie osoby: Llandris Thirandus (handluje magicznymi przedmiotami i zwojami, posiada 900 złota, oferuje zaklinanie przedmiotów) i Dileno Lloran (oferuje tworzenie i sprzedaż czarów, handluje miskturami, ma 500 złota). W [16] stoją Strażnik Świątynny i Endryn Llethan (uczy Skradania się, Akrobatyki i Walki Wręcz). Drzwi do [17] są zamknięte - a przy drzwiach stoi strażnik. Aby nie robić sobie kłopotów najlepiej wyjść z katedry, wejść do Domu Mądrości i przez drzwi w E. A warto się potrudzić, bo w pokoju tym, oprócz Tholera Saryoni, są cenne księgi na półce - dwie pierwszej od lewej na środkowej półce i jedna z pierwszych na dolnej półce: 36 Lekcji Viveka, Kazanie 28 (podnosi o 1 Lekki Pancerz), 36 Lekcji Viveka, Kazanie 6 (podnosi o 1 Płatnerstwo) i 36 Lekcji Viveka, Kazanie 24 (podnosi o 1 Włócznię).

Skoro już mieliśmy wejść do Domu Mądrości, to może go opiszemy? W korytarzach chodzi dwóch Strażników Świątynnych, a także Midar Aravel i Delmene Helas. Jest tu trochę lokacji do odwiedzenia, a do niektórych może być nawet z pięć wejść:

[18], [19], [20], [21], [22] - Biblioteka Miejska. Jest tu mnóstwo książek... ale tylko jedna ciekawa. Znajduje się na półce. Tylko której? Popatrz na troje drzwi - stoi ona pomiędzy pierwszym i drugimi od prawej, na górze. Jest to księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 27 (podnosi o 1 Retorykę). Oprócz ksiąg w bibliotece są Balver Sarethan, Velms Sadryon i Mehra Milo, a także para Strażników Świątynnych. Możesz poszukać na dole półek (leży pod dużą książką) Aktu Własności Domu Indele.

[23] - Kwatera Milo. Zamknięta na klucz, więc żeby ją otworzyć musisz poczekać, aż Strażnik Świątynny zejdzie na dół. Klucz do Kwatery Milo jest z prawej strony drzwi - za płachtą (ale i tak musisz poczekać na zejście strażnika). Z ciekawszych rzeczy w środku jest tylko Wiadomość dla Amayi na komodzie.

[24] - Kwatery Kapłańskie. Na górze w pokoju jest Garyne Uvenim, a na dole Nevil Malvayn. Poza tym nie ma tu nic ciekawego.

[25], [26] i [27] - Biura Kapłańskie. Są tu Adrusu Rothrano i Strażnik Świątynny, a także księga Wilcza Królowa, Księga V (podnosi o 1 Retorykę) na stole.

Przejdź stąd do Pałacu Sprawiedliwości drzwiami w F. Tutaj po korytarzach chodzą dwie osoby: Strażnik Świątynny oraz Melvure Rindu. Są tu następujące lokacje do odwiedzenia:

[28], [29], [30] i [31] - Koszary Straży Świątynnej. Jest tu osiem pokoi, najpierw opiszę górne: w północno-zachodnim stoi tu Nalmila Thelas, a w południowo-wschodnim - Radene Hlaalu. Na dole w południowo-zachodnim jest Nedeni Tenim, w południowo-wschodnim - Strażnik Świątynny, a w północno-wschodnim - Nervana Verelas. W każdym z pokojów jest skrzynia, mogą być w niej dwa zestawy: albo Idoriliańska Prawa i Lewa Rękawica i Indoriliańskie Buty, albo Indoriliański Hełm i Indoriliański Lewy i Prawy Naramiennik. W górnym, południowo-wschodnim pokoju leży na komodzie Indoriliański Hełm.

[32] - Biuro Straży. Stoją tu dwie osoby, od każdej dostajesz zadanie: Tarer Braryn - (QUEST: Vivek - Przeprosiny) i Elam Andas - (QUEST: Vivek - Siedem Morderstw). Wśród książek nie ma żadnej ciekawej. W misie na półce leży Prywatny klucz Arcykapłana. Jest stąd zejście do Tajnej Biblioteki (opis za chwilę).

[33] i [34] - Biuro Sprawiedliwości. W jednym pokoju stoi Aroa Nethalen, w drugim Suryn Athones (jest tu także Obwieszczenie), a w trzecim - Berer Sala i Felmena Falavel. Leży tu na stole Indoriliański Hełm i Duża, Dwemerowa Czara, a pod dywanikiem jest klapa do Tajnej Biblioteki. Jeśli się tam dostaniesz to, nie zważając na Strażnika Świątynnego i Brerayne Raloran, znajdź ciekawsze książki (szukaj tylko na trzech stojących rzędem półkach, opis od strony drzwi do Biura Straży). Na pierwszej na dole po lewej jest księga 36 Lekcji Viveka, Kazanie 5 (podnosi o 1 Topór). Na drugiej - na dole po prawej: 36 Lekcji Viveka, Kazanie 35 (podnosi o 1 Włócznię), na środku na środkowej półce rzędem: 36 Lekcji Viveka, Kazanie 26 (podnosi o 1 Skradanie się), 36 Lekcji Viveka, Kazanie 36 (podnosi o 1 Mistycyzm), 36 Lekcji Viveka, Kazanie 4 (podnosi o 1 Mistycyzm), na górnej półce po lewej cztery rzędem: 36 Lekcji Viveka, Kazanie 11 (podnosi o 1 Bez Zbroi), 36 Lekcji Viveka, Kazanie 17 (podnosi o 1 Długie Ostrze), 36 Lekcji Viveka, Kazanie 3 (podnosi o 1 Broń Obuchową) i 36 Lekcji Viveka, Kazanie 20 (podnosi o 1 Długie Ostrze). Na trzeciej półce - jedna na dole po lewej: Drugi Siew 2920 (podnosi o 1 Retorykę).

Z Pałacu Sprawiedliwości klapami w G i H - albo z Domu Mądrości klapami I i J - można zejść do Podziemi. Tutaj są tylko pływające beczki i worki w [35] i [36].