Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sadrith Mora, północna część | ŚWIAT - Sadrith Mora | TES III Morrowind poradnik The Elder Scrolls III: Morrowind

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Sadrith Mora, północna część

W tej części miasta chodzą tylko Telvańscy Strażnicy, nie ma cywilu, a tylko handlarze - Sadrith Mora, północna część | ŚWIAT - Sadrith Mora | TES III Morrowind - The Elder Scrolls III: Morrowind - poradnik do gry

W tej części miasta chodzą tylko Telvańscy Strażnicy, nie ma cywilu, a tylko handlarze. W [1] na swojej łódce stoi Gals Arethi, który za opłatą zabierze cię do następujących miejsc: Tel Branora , Tel Branora, Ebonheart , Ebonheart, Vos , Tel Mora i Dagon Fel , Dagon Fel. W [2] stoi Ancola, handluje wszystkim i posiada 800 złota. W [3] znajduje się Manicky (oferuje handel i naprawę broni i pancerzy, posiada 1000 złota). [4] to prawdziwe targowisko. Są tu: Elegal (handluje wszystkim, ma 500 złota), Arangaer (sprzedaje mikstury i składniki, ma 500 złota), Anruin (oferuje naprawę i handel broni i pancerzy, posiada 800 złota) i Brallion na górze (handlarz niewolników, w klatkach obok są Ereel-Lei, Qa'Dar, Milos). Jest tu o wiele więcej budynków niż w części południowej.

[5] - Dom Hlerasa Gidrena. Na górze jest trochę złota.

[6] - Dom Urtisy Romayn. Nie ma tu nic ciekawego.

[7] - Thervul Serethi: Uzdrowiciel. Sprzedaje zaklęcia, handluje miksturami i składnikami, posiada 300 złota. Na górze jest dużo mikstur.

[8] - Dom Madrana Ulvela. Na górze jest złoto i księga Tajemnica Talary, Część 1 (podnosi o 1 Akrobatykę).

[9] - Dom Nirasy Aren. Nie ma tu nic ciekawego.

[10] - Brama. Wejdź przez główne wejście (drzwi, do których prowadzą podwójne schody), a nie dołem do północnego skrzydła. W hallu stoi Angaredhel, właściciel - pogadaj z nim. Jeśli zapytasz o pracę, to dostaniesz zadanie (QUEST: Sadrith Mora - Zjawa z "Bramy"). Za 25 złota możesz kupić coś w rodzaju przepustki - czyli Certyfikat Udzielenia Gościny. Na pierwszym piętrze stoją Sinyaramen, S'Rava i Reesa, na drugim Clibergus Urgelian, Ahdahni, Nalion i Ery (handluje miksturami i składnikami, posiada 300 złota, wynajmuje łóżka). Stąd jest wejście do północnego i południowego skrzydła. W północnym są J'Jazha i Gluronk gra-Shula (ma przy sobie Pas Zabójczego Pchnięcia). Jest tu też trochę skrzyń, beczek i worków, a także wejście do zachodniego skrzydła - są w nim Wanan-Dum i Ardarume (uczy Mistycyzmu, Przemiany i Zniszczenia), na półce jest księga Kaprysy Magii, a na stole leży Wielki Klejnot Duszy. W południowym skrzydle na dole jest Inee, a na górze w pokoju - Zjawa z "Bramy". Możesz ją zabić, ale po kilku godzinach i tak pojawi się z powrotem.

[11] - Elficka Strzała. Najcenniejsze rzeczy znajdziesz w kajucie, ale pokłady też możesz przeszukać. Kajuta, jak i klapa do górnego pokładu są zamknięte, lecz nikt ci nic nie zrobi, jeśli użyjesz wytrychu lub zwoju. Na dolnym pokładzie jest skrzynia z Rudą Ebonu.

[12] - Tel Naga. W hallu stoją: Nartise Arobar, Drodos Galen, Galmir i Rerynea Salas. W jednej z nisz leży na stoliku księga Groza na Zamku Xyr (podnosi o 1 Zniszczenie). Wejdź na górę do kwater. Możesz przeszukać skrzynie i pogadać z Vanelem Servenem. Można się stąd normalną drogą dostać do dwóch pokoi - są w nich Faldan i Receptariusz Alchemika. Drogą powietrzną można dostać się na wyższą kondygnację, gdzie są Berengeval i Savesea Mothryon na górze w pokoju. Naprzeciwko pokoju są drzwi do górnej wieży. W miejscu, gdzie wyjdziesz, będzie naprzeciwko pokój Endara Drenima. Leży tu księga Ostatnia Lekcja (podnosi o 1 Zaklinanie). Wznieś się o piętro wyżej, tu są tylko drzwi do górnej sali (można ją dokładnie przeszukać) - wejdź do niej i przez nią przejdź na piętro wyżej z powrotem do górnej wieży. Po prawej w korytarzu stoi Ivramie Sarandas. W pokoju po prawej stoi Engaer, a w tym naprzeciwko są różne przedmioty, m.in.: Cesarski Kirys ze Smoczej Łuski, Srebrny Brzeszczot Błyskawic, Stalowy Obosieczny Miecz Cięcia i Rdzenny Kościany Hełm Gah-Julan. W sąsiednim pokoju jest trochę mikstur, a wszystkie są pozamykane. W ostatnim są Vares Reram i mistrz Neloth - zarządca tego miasta.

[13] - Balen Vendu: Mniszka. Może cię pouczyć Skradania się, Akrobatyki i Walki Wręcz.

[14] - Dom Melurii Seleth. Nie ma tu nic ciekawego.

[15] - Dom Vadena Belasa. Jest u niego księga Czterech Pretenderów (podnosi o 1 Przywrócenie).

[16] - Urtiso Faryon: Czarownica. Oferuje tworzenie i sprzedaż zaklęć.

[17] - Gildia Morag Tong. Na dole w pierwszym pokoju stoi Dunsalipal Dun-Ahhe (handluje wytrychami, ma 400 złota, uczy Krótkiego Ostrza, Lekkiego Pancerza i Celności). Na dole w drugim jest Alven Salas (uczy Skradania się, Akrobatyki i Walki Wręcz), a na górze Vaveli Dralas (uczy Krótkiego Ostrza, Lekkiego Pancerza i Skradania się) oraz Namanian Facian (sprzedaje czary).

[18] - Dom Rolsa Garvona. Nie ma tu nic ciekawego.

[19] - Dom Nevrili Areloth. Na półce leży księga Korespondencja Charwich-Koniinge, tom 4 (podnosi o 1 Walkę Wręcz). Oprócz właścicielki są tu jeszcze inne osoby (w jaskini za drzwiami): Llevas Fels (uczy Handlu, Retoryki i Atletyki, handluje księgami, ma 250 złota), Minasi Bavani (handluje wytrychami, ma 150 złota, uczy Krótkiego Ostrza, Lekkiego Pancerza i Zabezpieczeń) i Meder Nulen (handluje wszystkim, ma 400 złota).

[20] - Dom Milary Vedran. Nie ma tu nic ciekawego.

[21] - Anis Seloth: Alchemik. Handluje miksturami i składnikami, posiada 800 złota. Na górze może być Przepis na Miksturę Rozproszenia.

[22] - Dziura w Murze. Obok wejścia są Tolvone Sarendas, Fara (uczy Skradania się, Lekkiego Pancerza i Akrobatyki, handluje miksturami, składnikami i wytrychami, ma 600 złota) i Falena Hlaren. Na samym dole są natomiast Ridena Othren (uczy Lekkiego Pancerza, Celności i Zaklinania) i Tedril Vandram.

[23] - Siedziba Rady Rodu Telvanni. Po opis patrz niżej.