Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

The Council - poradnik do gry

The Council - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Porady na start The Council The Council poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 14 marca 2018

Korzystaj z przedmiotów

W The Council znajdziesz sporo użytecznych przedmiotów. Są one rozsiane po całym świecie gry - w skrzynkach, szafkach, schowkach lub po prostu leżą na ziemi. Wszelkie rzeczy, które możesz podnieść są oznaczone niewielką kulą światła. Część przedmiotów jest związana z zadaniami, postaciami oraz sekretami, ale niektóre mają specjalne zdolności, które pomogą ci w rozgrywce. Poniższych przedmiotów możesz używać w każdym momencie - są one szczególnie przydatne podczas słownych konfrontacji.

  1. Devil's thorn - tymczasowo ujawnia mocne i słabe strony twojego rozmówcy.
  2. Royal jelly - przywraca 2 Effort Points, czyli punkty używane do aktywacji umiejętności.
  3. Carmelite water - sprawia, że następna użyta umiejętność jest darmowa (nie zużywa Effort Points).
  4. Golden elixir - usuwa negatywne efekty z twojej postaci, np. zmęczenie.

Tabela przedstawia, w jaki sposób możesz używać powyższych przedmiotów podczas rozgrywki na PC:

Royal jelly - Porady na start The Council - The Council - poradnik do gry

Royal jelly

Golden elixir - Porady na start The Council - The Council - poradnik do gry

Golden elixir

Devils thorn - Porady na start The Council - The Council - poradnik do gry

Devil's thorn

Carmelite water - Porady na start The Council - The Council - poradnik do gry

Carmelite water

Bądź uważny

Choć może to się wydawać oczywiste, nie zapominaj o byciu uważnym i skupionym. Wiele sekretów da się odkryć bez używania umiejętności - wystarczy słuchać innych postaci czy też czytać książki. W trakcie rozmów każda odpowiedź jest ważna i bezmyślne prowadzenie dialogu może sprawić, że ominą cię cenne informacje. Co prawda, dobrze dobrane umiejętności pomagają w rozmowach, ale często zdarza się, że brakuje nam Effort Points używanych do aktywacji zdolności. W takich przypadkach trzeba polegać na własnej inteligencji i z rozwagą wybierać kolejne opcje dialogowe, a także uważnie słuchać rozmówcy - w ten sposób możesz domyślić się jakie ma słabe strony, by następnie wykorzystać je przeciwko niemu.

Wybór klasy postaci

Na początku rozgrywki będziesz musiał zdecydować o klasie postaci - Diplomat (Dyplomata), Occultist (Okultysta) albo Detective (Detektyw). Każda klasa posiada całkowicie odmienne drzewko umiejętności, przydające się w różnych sytuacjach. Wybór danej klasy nie sprawia, że nie będziesz miał dostępu do pozostałych umiejętności, ale będą one trudniejsze w rozwoju.

  1. Umiejętności Dyplomaty są najbardziej przydatne podczas rozmów - pozwalają sprawnie unikać pytań czy wykazywać się wiedzą geopolityczną.
  2. Umiejętności Okultysty pozwalają zwracać większą uwagę na aspekty religijne czy mistyczne, dyskretnie kraść przedmioty lub manipulować innymi postaciami.
  3. Umiejętności Detektywa są najbardziej przydatne podczas poszukiwania poszlak i rozwiązywania zagadek oraz wszędzie tam, gdzie trzeba wykazać się umiejętnością logicznego myślenia.

Wybór danego drzewka odblokowuje wszystkie umiejętności z nim związane. Przykładowo - wybierając drzewko Diplomat, od razu uzyskujesz dostęp do wszystkich jego umiejętności. A w pozostałych drzewkach, najpierw będziesz musiał wydać punkty na rozwój umiejętności do pierwszego poziomu - dopiero wtedy będziesz mógł skorzystać z danej zdolności.

Opis wszystkich dostępnych umiejętności znajdziesz na stronie "Drzewka umiejętności".

Trzy przydatne umiejętności

Jak wspomniano wyżej - niezależnie od wyboru klasy postaci, możesz korzystać ze wszystkich dostępnych umiejętności. Każda zdolność jest przydatna, ale nie masz możliwości rozwijania ich wszystkich. Na początek warto zainwestować w trzy umiejętności, które dość często są możliwe do użycia w rozmowach i zagadkach:

  1. Diversion z drzewka Diplomacy - pozwala odwracać uwagę rozmówcy oraz sprawnie unikać niewygodnych pytań.
  2. Manipulation z drzewka Occultist - pozwala zmuszać inne postacie do wykonania określonego celu.
  3. Psychology z drzewka Detective - pozwala łatwiej zrozumieć postępowanie innych postaci.