Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SpellForce 3 - poradnik do gry

SpellForce 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Nieznana wyspa - Syn marnotrawny cz.2 | Kampania, solucja Spellforce 3 solucja, poradnik Spellforce 3

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Po przejściu przez portal w Światłości trafisz na Nieznaną wyspę - miejsce gdzie znajduje się drugi kamień nexusa.

Uratuj miejscowych

Na początek musisz odszukać Whateleya, udaj się więc ścieżką prowadzącą na północ. Szybko natrafisz na niego oraz na jednego z miejscowych - będą oni otoczeni przez grupę meduz. Pokonaj je, są one dosyć silne, jednak ta grupa nie powinna stanowić dużego zagrożenia dla twoich bohaterów. Następnie razem z mieszkańcem wyspy udaj się do jego wioski.

By uwolnić miejscowych konieczne będzie zniszczenie Totemu - to on przyzywa kolejne meduzy. - Nieznana wyspa - Syn marnotrawny cz.2 | Kampania, solucja Spellforce 3 - SpellForce 3 - poradnik do gry
By uwolnić miejscowych konieczne będzie zniszczenie Totemu - to on przyzywa kolejne meduzy.

Tutaj będziesz musiał porozmawiać z Jaaras - przywódczynią miejscowych. Otrzymasz od niej zadanie powstrzymanie jej zbuntowanego syna, który kontroluje spotkane przez ciebie meduzy. Nim jednak zaczniesz poważniejsze działania przeciw niemu, będziesz musiał uratować część porwanych mieszkańców wioski. Udaj się w tym celu na północ mapy - napotkasz tam obozowisko meduz oraz porwanych mieszkańców. Jeśli grasz na wyższym poziomie trudności prawdopodobnie twoi bohaterowie nie będą w stanie pokonać w bezpośrednim starciu meduz - znajduje się przy nim Totem Shar-Rak który co jakiś czas wytwarza kolejne ich jednostki. Musisz go więc zniszczyć zanim staniesz do bezpośredniej walki. Wykorzystaj do tego Yrię - stań nią na południe od obozu, pod górą. Powinna mieć z tego miejsca zasięg by zniszczyć za pomocą łuku Totem jednocześnie bez zwracania na siebie uwagi. Atakować ją będzie tylko co jakiś czas wytwarzany dodatkowy oddział - wtedy ją wycofaj do reszty towarzyszy, pokonaj meduzy i wróć do niszczenia Totemu.

Następnie pokonaj pozostałe meduzy i uwolnij mieszkańców wioski. Po rozmowie z nimi wróć do Jaaras. Ona odeśle cię do wioskowego szamana - maga Vaalisa.

Pokonaj Shara

Nim zaczniesz budowę obozu najlepiej wyeliminuj znajdujących się w okolicy wrogów - inaczej będą atakować twoich tragarzy. - Nieznana wyspa - Syn marnotrawny cz.2 | Kampania, solucja Spellforce 3 - SpellForce 3 - poradnik do gry
Nim zaczniesz budowę obozu najlepiej wyeliminuj znajdujących się w okolicy wrogów - inaczej będą atakować twoich tragarzy.

Teraz czeka cię druga część tej misji polegająca na zebraniu sił i pokonaniu zbuntowanego syna. Jednocześnie będziesz musiał dostarczać do wioski zasoby, które będą potrzebne do utrzymania bariery ochronnej wokół niej. Zanim jednak wzniesiesz obóz przejdź się bohaterami po mapie i wyczyść ją z wszelkich przeciwników (z wyjątkiem tych przy twierdzy na północnym-wschodzie). Warto to zrobić, ponieważ wtedy potwory nie będą przeszkadzały ci w zbieraniu surowców. Koniecznie też zniszcz wszystkie napotkane Totemy Shar-Rak. Uważaj, na mapie znajduje się kilka silniejszych potworów, więc dobrze jest często robić zapisy podczas czyszczenia.

Następnie załóż obóz. Jak najszybciej zajmij też pozostałe cztery sektory i rozbuduj się. Nie werbuj na razie jednostek - skup się na dostarczaniu surowców do wioski. Możesz to zrobić przez ołtarz transmutacji - po wybraniu go będziesz mógł rozkazać wysłanie zasobów wybierając jeden z trzech po prawej stronie. Przy liście zadań po prawej stronie będziesz miał podany czas jaki pozostał do upadku bariery wokół wioski. Każdy dostarczony surowiec w innym stopniu zwiększa poziom naładowania ołtarza, a co za tym idzie - w innym stopniu wydłuża czas jaki bariera się utrzyma. Jeśli w pełni naładujesz ołtarz (poziom naładowania masz u dołu ekranu po zaznaczeniu go) to bariera przestanie słabnąć i nie będziesz musiał już dosyłać zasobów. Najwięcej daje dostarczanie żelaza, jednak najlepiej wysyłać żywność ponieważ jej produkcję masz nieograniczoną dzięki farmom.

Kiedy będziesz już posiadał armie meduzy nie będą wielkim zagrożeniem. - Nieznana wyspa - Syn marnotrawny cz.2 | Kampania, solucja Spellforce 3 - SpellForce 3 - poradnik do gry
Kiedy będziesz już posiadał armie meduzy nie będą wielkim zagrożeniem.

W między czasie będą cię atakować meduzy od strony sektora wysuniętego na północy-wschód. Nie będą to duże grupy i powinieneś być w stanie ich pokonać bohaterami, jednak dobrze byś się tam ufortyfikował za pomocą strażnic. Kiedy już wzmocnisz dostatecznie obronę wioski oraz zbierzesz wojsko możesz uderzyć na twierdzę znajdującą się na północnym-wschodzie mapy. Mając całą armię powinieneś bez większych trudności pokonać meduzy. Kiedy dostaniesz się do zamku pamiętaj by zniszczyć dwa Totemy - jeden znajduje się w samym zamku (będzie oznaczony jako cel misji), drugi zaś jest poza murami na wschód od bramy. Kiedy je zniszczysz przestaną się pojawiać kolejne meduzy. Wróć teraz i pokonaj armię meduz, która zebrała się u granic wioski (by dotrzeć tam możesz użyć menhirów). Następnie wróć do zamku, pokonaj resztę znajdujących się tam wrogów i porozmawiaj z Sharem, który znajduje się na tyłach razem ze swoim bratem - Duulem.

Jeśli chcesz by Duul przeżył musisz odpowiednio poprowadzić rozmowę z jego bratem. - Nieznana wyspa - Syn marnotrawny cz.2 | Kampania, solucja Spellforce 3 - SpellForce 3 - poradnik do gry
Jeśli chcesz by Duul przeżył musisz odpowiednio poprowadzić rozmowę z jego bratem.

Podczas rozmowy z nim najlepiej wykorzystaj wszystkie dodatkowe opcje dialogowe. Potem, niezależnie od tego co powiesz, rozpocznie się walka z nim dlatego uzupełnij siły przed spotkaniem. Jest to silny przeciwnik, dysponuje wieloma zaklęciami, w tym takim mogącym unieruchomić chwilowo całą twoją armię. Jednak z całą armią powinieneś móc go pokonać, uważaj tylko na stan życia swoich bohaterów. Po swojej przegranej Shar będzie próbował zabić Duula. Jeśli chcesz go powstrzymać wybierz opcję dialogową Zastanów się, a następnie A co z twoją matką? - Shar pozostawi brata przy życiu, a sam zniknie. Po tym możesz wrócić do Jaaras. Otrzymasz od niej kamień nexusa i zakończysz misję.

Powrót do domu

Na koniec pozostaje ci naprawienie portalu na południowym zachodzie wyspy by wrócić do Światłości. Musisz go naprawić wysyłając do niego tragarzy z materiałem potrzebnym do naprawy - w tym przypadku drewnem. Musisz mieć oczywiście do tego zajęty sektor przy którym znajduje się portal. Musisz też znaleźć kryształy potrzebne do aktywowania go - znajdziesz je przy ruinach w centrum mapy (gra będzie pokazywać ci ich dokładną lokalizację). Zanieś je do Vaalisa.

By portal został aktywowany musisz jeszcze dostarczyć zasoby do Ołtarzu kamienia teleportacyjnego - znajduje się on koło ołtarza transmutacji. Podobnie jak wcześniej od typu dostarczonego surowca zależy tempo ładowania się ołtarza. Potem porozmawiasz jeszcze raz z Vaalisem (zaproponuje on, że dołączy do ciebie w Mulandirze - będzie jako dodatkowy kupiec). Potem możesz przejść przez portal i wrócić do Światłości, a potem do Mulandiru.