Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak przeżyć na początku gry w Seven The Days Long Gone? Poradnik Seven The Days Long Gone

Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019

Na stronie znajdziesz wypunktowane wskazówki jak przeżyć podczas kilku pierwszych godzin spędzonych z grą Seven: The Days Long Gone. Jest to tytuł, który z racji wysokiego poziomu trudności oraz nietypowych rozwiązań związanych z mechaniką gry, może przysporzyć sporo problemów. Porady podzieliliśmy na bardziej ogólne oraz na te związane z rozwiązywaniem konkretnych problemów, które z dużym prawdopodobieństwem napotkasz podczas przechodzenia gry.

Ogólne porady

1 - Jak przeżyć na początku gry w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry
  1. Jak najszybciej zdobądź lepszą broń i pancerz. Po tym jak przeniesiony zostaniesz na kolonię karną na Peh nie będziesz posiadał żadnej broni i dysponował jedynie podstawowym strojem więźnia, który zapewnia znikomy poziom ochrony. Najlepiej jest w trakcie zapoznania zabić bandytę, który znęca się nad Egonem. Pozwoli ci to pozyskać "bazowe" sztylety oraz elementy stroju bandyty (powyższy obrazek). Kolejne lepsze bronie możesz odnajdywać po dotarciu do osady Lewmer. Rozglądaj się w tym celu za zamkniętymi skrzyniami oraz ukrytymi pojemnikami (korzystaj z trybu wykrywania). Nieco lepsze przedmioty możesz też pozyskać np. zabijajając jednego z silniejszych bandytów przy kapliczce na północny-zachód od Lewmer albo pozbywając się odosobniego żołnierza przy jednym z posterunków kontrolnych.
  2. Polegaj na skradaniu się podczas zaliczania questów. Seven to gra, która niezależnie od okoliczności premiuje prowadzenie działań z ukrycia. Jest to jednak jeszcze ważniejsze na początku gry, bo bohater nie poradzi sobie z pokonaniem w otwartej walce większości napotkanych przeciwników. Konstrukcja wielu questów pozwala na szczęście na skutecznie skradanie się i omijanie przeciwników pilnujących dostępu do ważnych lokacji czy przedmiotów fabularnych.
  3. Gromadź jedzenie i lekarstwa. Pasek zdrowia Teriela nie odnawia się w sposób samoczynny i oznacza to, że musisz mieć zawsze w zapasie żywność, zastrzyki i inne przedmioty mogące go podleczyć. Obiekty tego typu staraj się gromadzić od samego początku gry. Wiele z nich odnajdziesz w pojemnikach czy przy pokonanych przeciwnikach i potworach. Nie musisz polegać na kradzieży żeby je zdobyć, choć możesz oczywiście zgromadzić dzięki temu ich więcej. Najcenniejsze medykamenty zostawiaj sobie na czarną godzinę. Uwaga - Jeśli dany przeciwnik nie stoi ci na drodze do wykonania zadania to zastanów się czy naprawdę musisz go atakować. Nie zyskasz w ten sposób żadnych punktów doświadczenia, a możesz narazić się na konieczność zużycia części posiadanych lekarstw.
  4. Dużo badaj i kradnij. Na staranną eksplorację okolicy decyduj się dopiero od momentu dotarcia do wioski Lewmer na wyspie Peh. W prologu nie jest to ważne, bo i tak stracisz po jego ukończeniu wszystkie przedmioty. Wykorzystuj to, że wiele skrzyń z przedmiotami jest ogólnodostępnych, ale nie ignoruj też możliwości korzystania z wytrychów czy kradzieży kieszonkowej. W pierwszej kolejności wybieraj te przedmioty, które ci się przydadzą (np. obiekty jednorazowego użytku), oraz te, które będziesz mógł sprzedać za większą ilość aurytu u handlarzy (np. bronie i pancerze słabsze od aktualnie używanych).
  5. Nie prowokuj strażników i innych silnych wrogów. Już podczas pobytu w osadzie Lewmer zauważysz, że istnieje wyraźny podział pomiędzy ogólnodostępnymi strefami oraz tymi, do których więźniowie i inne nieupoważnione osoby nie mają prawa wstępu. Nie łam świadomie tych zakazów jeśli nie chcesz znaleźć się na celowniku strażników. Do lokacji tych możesz zakraść się, ale i wtedy musisz pilnować się i w razie wszczęcia alarmu rozpocząć natychmiastową ucieczkę. Podczas podróżowania pomiędzy wioskami i posterunkami unikaj z kolei spotkań z silnymi bandytami oraz potworami, przynajmniej do momentu, w którym zdobędziesz wyraźnie lepsze bronie i elementy pancerza.
  6. Często zapisuj stan gry. Nie jesteś w żaden sposób ograniczany w możliwości zapisywania aktualnego stanu gry. Korzystaj z tego żeby na wypadek nagłej śmierci nie trzeba było powtórzyć znacznego fragmentu gry.

Wskazówki do konkretnych sytuacji i lokacji

2 - Jak przeżyć na początku gry w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry
  1. Nie przeznacz zbyt dużo czasu na zaliczenie prologu, bo po jego ukończeniu niemal wszystko utracisz. Pierwsze główne zadanie w grze (Duża fucha) zostało przygotowane w dużej mierze po to żeby zapoznać Cię z podstawami gry i pokazać jakimi umiejętnościami może dysponować główny bohater. W szczególności zwróć uwagę na tę drugą kwestię. Postaraj się co najmniej raz przetestować każdą umiejętność (i jeśli jest to możliwe również każdy gadżet) żeby już po dotarciu na Peh wiedzieć za czym najpierw się rozglądać. Nie marnuj też czasu na przeszukiwanie lokacji, bo po dotarciu do kolonii karnej odzyskasz jedynie kilka najbardziej potrzebnych elementów wyposażenia (m.in. wiertło do otwierania drzwi i skrzyń).
  2. Zdobądź wizy drugiego i trzeciego poziomu. Eksplorację Peh rozpoczynasz z "najsłabszą" wizą-pigułką pierwszego poziomu (obrazek), która sprawdza się jedynie podczas eksploracji wioski Lewmer. Zanim wyruszysz do innych regionów świata postaraj się zdobyć wizę drugiego poziomu, a jeszcze przed dotarciem do Mortbane wizę trzeciego poziomu. Nie jest to obowiązkowy krok, ale ułatwi ci to znacząco podróżowanie po początkowych lokacjach świata gry. Informacje na temat okoliczności odnajdywania wiz znajdziesz na stronie Jak zdobyć lepsze wizy? w naszym poradniku. Dla przypomnienia możesz je np. zakupić za auryt w automatach rozlokowanych w pobliżu postrunków kontrolnych (posprzedawaj u handlarzy auryt i przeszukaj startowe lokacje żeby mieć je za co zakupić).
  3. Wyczerp zapasy aurytu u wszystkich handlarzy w wiosce Lewmer. Każdy handlarz w grze Seven dysponuje ograniczoną ilością aurytu (złota) i oznacza to, że nie możesz sprzedać wszystkich odnalezionych rzeczy u jednej osoby. Nie oznacza to jednak, że metoda ta zupełnie odpada przy wyborze sposobu na wzbogacenie się. Po tym jak pozbierasz trochę wartościowych rzeczy z otoczenia postaraj sie odwiedzić każdego handlarza z wioski Lewmer oraz innych lokacji, które zdołałeś już odkryć. Podobieraj takie przedmioty żeby każdego handlarza pozbawić zapasu aurytu, ale samemu przy tym nic nie stracić. Możesz w ten sposób łatwo uzbierać kilkaset sztuk aurytu np. z zamiarem wykorzystania ich do zakupu nowych wiz.
  4. Nie zakradaj się do Portu Horyzont ani do baz przy posterunkach kontrolnych dopóki nie zdobędziesz przebrania strażnika. Port Horyzont sąsiaduje z osadą Lewmer, czyli pierwszą wioską, do której docierasz po tym jak Teriel wyląduje w kolonii karnej. Wbrew temu co można sądzić NIE JEST to jednak lokacja, do której powineneś zakraść się przy pierwszej możliwej okazji. W porcie przebywa mnóstwo strażników i możesz zostać bardzo szybko zamordowany w przypadku wykrycia. Na zbadanie portu (na potrzeby odnalezienia skarbów i zaliczenia kilku pobocznych questów) zdecyduj się dopiero po wejściu w posiadanie przebrania żołnierza. Więcej informacji jak tego dokonać znajdziesz na stronach Jak zinfiltrować Port Horyzont? oraz Gdzie i jak zdobyć dobre przebrania?.
  5. Powoli badaj klify Lewmer. Klify są obszarem umieszczonym obok osady Lewmer. Zajrzenie do nich już na bardzo wczesnym stadium gry może wynikać z chęci zaliczenia niektórych pobocznych questów, ominięcia posterunku kontrolnego wymuszającego posiadanie wizy drugiego poziomu czy skorzystania z alternatywnej ścieżki prowadzącej do wioski Mortbane. To bardzo zdradliwa lokacja, gdyż składa się ona z wielu poziomów. Jeden nieuważny krok może doprowadzić do spadnięcia w przepaść i natychmiastowej śmierci bohatera. Zawsze dokładnie sprawdzaj okolicę i odszukuj drabinki, rampy lub schody pozwalające bezpiecznie podróżować pomiędzy piętrami. Jeśli nie jest to możliwe odnajduj miejsca do MAŁYCH zeskoków, gdyż każdy upadek z większej wysokości to ryzyko śmierci lub odniesienia poważnych obrażeń.