Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Mashinky - poradnik do gry

Mashinky - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Mosty czy Tunele? | Podstawy rozgrywki | Mashinky poradnik Mashinky

Przy dużej ilości połączeń oraz zagęszczenia torów, będziesz tworzył duże ilości skrzyżowań i odnóg. Szybko zauważysz, że w ten sposób blokujesz ruch kolejowy i szkodzi to płynnemu ruchowi twoich pociągów. Tworzenie mostów lub tunelów rozwiązuje wiele problemów: pociągi nie muszą blokować linii, mogą bezkolizyjnie omijać inne trasy i nadal zachowują płynność na liniach. Pozostaje pytanie, które z tych rozwiązań jest lepsze?

Plusy: szybko można zbudować, nie zajmują dużo miejsca, można dobudować je do istniejących wzniesień, dłuższe mosty nie są tak drogie w porównaniu do tuneli, można stawiać na zbiornikami wodnymi - Mosty czy Tunele? | Podstawy rozgrywki | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Mosty

Plusy: szybko można zbudować, nie zajmują dużo miejsca, można dobudować je do istniejących wzniesień, dłuższe mosty nie są tak drogie w porównaniu do tuneli, można stawiać na zbiornikami wodnymi.

Minusy: pod mostami mogą być tylko drogi lub tory; nie można budować na budynkami, stacjami, fabrykami lub torami z sygnalizacją, lepsze mosty potrzebują większej ilości żetonów, ograniczenia prędkości.

Zalety: można na nimi budować, mogą być pod każdym obiektem, w tunelach pociągi jeżdżą z taką samą prędkością jak na zwykłych torach - Mosty czy Tunele? | Podstawy rozgrywki | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Tunele

Zalety: można na nimi budować, mogą być pod każdym obiektem, w tunelach pociągi jeżdżą z taką samą prędkością jak na zwykłych torach.

Wady: drogie, im dłuższy tunel tym większa cena, potrzebują więcej miejsca przy wjeździe i wyjeździe, nie można w nich postawić sygnalizacji.

Stawianie mostów i tuneli zazwyczaj wymaga zastanowienia się czy rzeczywiście są potrzebne. W wielu sytuacjach postawisz most, ponieważ jest tańszy i spełnia swoją rolę, mimo niektórych ograniczeń. Jeśli budujesz długi most, można go oddzielić wzniesieniami z sygnalizacją. Jednak w miejscach gdzie każde pole się liczy i potrzebujesz np. sygnalizacji w konkretnym miejscu, lepiej jest postawić tunel. Wymaga większych nakładów, ale daję więcej możliwości i swobody w budowaniu.