Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Hexoalt - porady | Jaszczuroludzie w Total War Warhammer II Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

W tym rozdziale znajdziesz porady odnośnie rozgrywki frakcją Hexoalt pod przywództwem Lorda Mazdamundiego.

Sytuacja początkowa

Mazdamundi rozpoczyna rozgrywkę posiadając jedno miasto - Hexoalt. Jest to jedna z szczególnych stolic prowincji posiadających 9 slotów na budynki. Twoim początkowym wrogiem będzie frakcja Skeggi, należącą do grona wyznawców Chaosu z Norski. Na północ od ciebie znajdują się zrujnowane osady, uważaj jednak - kryją się w nich Skaveni. Na południu znajdują się zaś przyjaźnie nastawiona frakcja Kolonie Nowego Świata, jednak zaraz za nią są terytoria należące do Zielonoskórych - frakcja Niebieskie Żmije.

Pierwsze tury

Wojownicy z Norski będą stanowić pewne utrapienie na początku rozgrywki. - Hexoalt - porady | Jaszczuroludzie w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Wojownicy z Norski będą stanowić pewne utrapienie na początku rozgrywki.

Rozgrywkę musisz zacząć od pozbycia się frakcji Skeggi, jednakże twoja armia jest dosyć słaba. Rozpocznij więc od rozbudowy głównego budynku w Hexoalt, a także zacznij wnosić w nim Szyb kopalni złota - zwiększy to twoje dochody. Następnie zawiąż także umowę handlową z Koloniami Nowego Świata. Atakowanie teraz wroga jest raczej ryzykowne - posiadasz za mało jednostek. Z tego względu rozpocznij werbunek kilku jednostek Kohorty Skinków. Prawdopodobnie po skończeniu tury twój wróg cię zaatakuje i będziesz musiał rozbić jego siły w polu. Choć siły wroga będą znaczne, to powinieneś dać radę wygrać to starcie.

Po zebraniu około 13 jednostek zaatakuj na Monolit Upadłych Bogów i zajmij tą osadę. Możesz w tej chwili też zburzyć w stolicy prowincji budynek Wylęgarnia niższych kast - ten sam budynek znajduje się w nowo zajętej przez ciebie osadzie.

Następnie powiększ jeszcze trochę swoje siły i wyrusz na osadę Zigguart Świtu. Kiedy ją zajmiesz wydaj zarządzenie zwiększające ład publiczny, rozwój oraz przychody z budynków. W swoim mieście Hexoalt zbuduj w tym czasie Pomnik Starożytnych (zwiększy to ład publiczny), Podziemną lagunę (da ci to dostęp do silniejszych jednostek piechoty) oraz Obóz zbieracki skinków (przyspieszy to rozwój prowincji).

Teraz będziesz musiał uzupełnić swoje siły - warto tutaj zastąpić już częściowo jednostki Skinków Saurusami. Kiedy to zrobisz wyrusz na Skeggi, będące ostatnią osadą wrogiej frakcji. Po jej zajęciu wycofaj się z niej wyłączając jednocześnie podatki w tej osadzie. Będziesz musiał teraz opanować zadowolenie i gospodarkę w swojej startowej prowincji, więc Skeggi musi pozostać chwilowo zostawione samo sobie. Teraz trochę tur musisz poświęcić na rozwój - wznoś w swoich osadach przede wszystkim budynki zwiększające dochód i rozwój. Nie zapomnij też by rozbudować Skeggi kiedy to tylko będzie możliwe i wznieść w nim Pomnik Starożytnych.

Kiedy już twoja gospodarka będzie na odpowiednim poziomie (około 1500-2000 przychodu na turę), a także zadowolenie w startowej prowincji będzie odpowiednie, to będziesz mógł kontynuować podboje. Twoim kolejnym celem powinna być znajdująca się na północy prowincja Las Żmij, a konkretnie jej stolica - Lustrzana Sadzawka Tepok. Ten teren jest zajęty przez Skavenów, więc uważaj podchodzą do poszczególnych "ruin" - najpewniej jest ta osada zajęta przez szczuroludzi. Choć możliwe jest, że w miedzy czasie ten teren zostanie zajęty przez Mroczne Elfy.

Lustrzana Sadzawka Tepok jest miejscem zasobu rytualnego, więc jej zajęcie jest bardzo istotne. Da ci ona znaczny przypływ punktów rytuału (pamiętaj by w tym celu wnieść w niej odpowiedni budynek - w przypadku Jaszczuroludzi jest to Skarbnica Starożytnych).

Następne tury

Zajmowanie osad leżących na północy nie ma wielkiego sensu ze względu na panujący tam klimat. - Hexoalt - porady | Jaszczuroludzie w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Zajmowanie osad leżących na północy nie ma wielkiego sensu ze względu na panujący tam klimat.

W dalszej rozgrywce zabezpiecz sobie północną granicę - w osadach Upadłe Wrota oraz Zigguart Świtu powinny być wniesione mury. Mroczne Elfy z frakcji Ss'ildra Tor z pewnością będą ci wielokrotnie wypowiadać wojnę i najeżdżać twoje ziemie. Ich podbój na tym etapie kampanii nie ma najmniejszego sensu - panujący w ich prowincjach klimat jest bardzo nieodpowiedni dla twojej frakcji. Potem i tak byś zresztą graniczył z kolejnymi frakcjami Mrocznych Elfów, tak więc nic nie zyskasz takim podbojem. Możesz co najwyżej splądrować najbliżej znajdującą się ciebie osadę wroga, a potem ją dodatkowo zniszczyć.

Pozostaje ci ekspansja na południe. Będziesz miał tutaj do pokonania frakcję Zielonoskórych - Niebieskie Żmije. Zaś będąca w tym rejonie frakcja Jaszczuroludzi - Xlanhuapec, również najprawdopodobniej będzie do ciebie agresywnie nastawiona. Twoim głównym celem podczas tych podbojów powinna być osada Tlaxtlan, będąca kolejnym miejscem zasobu rytualnego.

Później pozostaje ci już tylko dalszy podbój Lustrii.

W kwestii stosunków z frakcją Kolonie Nowego Świata to decyzja należy do ciebie. Jest to właściwie jedyna przyjaźnie nastawiona wobec twojego kraju frakcja, a sojusznik i partner handlowy może się okazać przydatny. Z drugiej strony przez obecność tej frakcji nie będziesz mógł zjednoczyć prowincji Wybrzeże Osadników oraz prawdopodobnie Dżungli Pahualaxy. Tak więc zarówno podbicie ich jak i sprzymierzenie się z nimi ma swoje plusy.