Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Assassin's Creed Origins - poradnik do gry

Assassin's Creed Origins - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Mapa Sapi-Res Nome i Khensu Nome - Questy - Assassin's Creed Origins
Mapa Sapi-Res Nome i Khensu Nome - Questy - Assassin's Creed Origins
1 z 4 miejsc rytuałów. Polecamy zacząć quest w prowincji Jezioro Mareotis.
Możesz tu odebrać kilka pobocznych zadań: Konflikt interesów; Dym nad wodą; Wszystkie oczy na nas; Zaginione szczęście.
Powiększ mapę

Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja Misje i questy - Assassin's Creed Origins poradnik

Wszystkie zadania i misje w Sapi-Res Nome i Khensu Nome oraz mapa z zaznaczonymi questami w Assassin's Creed Origins. Questy: Nadużycie władzy, Struś, Nowy w mieście, Lament robotników, Stara biblioteka, Konflikt interesów, Dym nad wodą, Wszystkie oczy na nas, Zaginione szczęście i Poborca podatków.

Ostatnia aktualizacja: 6 listopada 2017

Na stronie opisaliśmy wszystkie poboczne questy, które można rozpocząć podczas pobytu w sąsiadujących ze sobą prowincjach Sapi-Res Nome oraz Khensu Nome. Najlepiej przemierzać je postacią z okolic 15-18 poziomu, ale w razie napotkania trudnego questu możesz odłożyć go sobie na później. Każde zadanie zawiera informację o jego odblokowaniu, jego opis przebiegu oraz zestawienie nagród za jego ukończenie.

Nadużycie władzy

Sugerowany poziom doświadczenia: 17

Jak odblokować: Rozmowa z farmerem.

Nagrody za ukończenie: 1500 XP.

Quest Abuse of Power: Farmer poprosi Bayeka o pomoc w zebraniu plonów - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Quest Abuse of Power: Farmer poprosi Bayeka o pomoc w zebraniu plonów. Podnoś z ziemi kolejne wiązki siana (w sumie 3 tego typu obiekty) i przenoś je do wozu gdzie należy je upuszczać. Po wykonaniu tego zadania musisz odnaleźć w wiosce poborcę podatkowego i skorzystaj w tym celu z pomocy Senu. Musisz zabić tę osobę i możesz np. użyć łuku lub zeskoczyć na poborcę z dachu (dobrą okazję do ataku prezentuje obrazek). Śmierć poborcy podatkowego zakończy quest. Jeśli nie chcesz walczyć z ochroniarzami poborcy to po zabójstwie ucieknij z wioski.

Struś

Sugerowany poziom doświadczenia: 17

Jak odblokować: Rozmowa z kobietą.

Nagrody za ukończenie: 1500 XP.

Quest: The Ostrich - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Quest: The Ostrich. Pogadaj z kobietą dobijającą się do drzwi chatki. Otrzymasz zlecenie odnalezienia i zamordowania poborcy podatkowego. Musisz w tym celu dotrzeć do fortu Camp Shemu na południowy-zachód od miejsca startu. Wykonaj zwiad z wykorzystaniem Senu żeby zlokalizować poborcę oraz żeby oznaczyć wszystkich innych wrogów z obozowiska. Do fortu najlepiej zakraść się nocą. Ułatwi ci to przemieszczanie się i ponadto będziesz mógł bezproblemowo zabić śpiącego poborcę podatkowego (obrazek). Za dnia pozbycie się go atakiem z ukrycia może być trudniejsze. Śmierć poborczy zakończy ten krótki quest.

Nowy w mieście (New Kid in Town)

Sugerowany poziom doświadczenia: 18

Jak odblokować: Rozmowa z Ramessu.

Nagrody za ukończenie: 1500 XP.

Udaj się na spotkanie z Nehim z jednej z chatek z Letopolis - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Udaj się na spotkanie z Nehim z jednej z chatek z Letopolis. Zostaniesz poproszony o odzyskanie jego wozu. Wybierz się na zachód od miasta i użyj Senu żeby zlokalizować wehikuł. Skorzystanie z usług orła pozwoli ci też ustalić, że bandyci (18 poziom) przygotowali w pobliżu zasadzkę. Jeśli chcesz możesz samemu zaatakować ich z zaskoczenia (przykład na obrazku), ale uważaj na oswojone lwy, które rzucą się na Bayeka po tym jak ten dostatecznie się do nich zbliży. Oczyść w dowolny sposób okolicę i zasiądź za sterami wozu (mógłbyś też podjąć próbkę ucieczki nim, ale byłoby to ryzykowne). Powróć do Letopolis i "zaparkuj" wóz obok chatki Nehiego.

1 - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry
Porozmawiaj z Nehim, obejrzyj hieroglify na ścianie w jego chatce i udaj się na spotkanie z Ramessu - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Porozmawiaj z Nehim, obejrzyj hieroglify na ścianie w jego chatce i udaj się na spotkanie z Ramessu. Musisz teraz obejrzeć hieroglify z trzech innych chatek. Za każdym razem porozmawiaj z oznaczoną osobą i dopiero wtedy wejdź do chatki. Zdobędziesz papirus Hieroglyph Papyrus.

Przed Tobą mała zagadka podobna do zagadek z innych papirusów. Musisz odnaleźć Świątynię Miliona Lat (Temple of a Million Years) w oparciu o zagadkę słowną zapisaną na papirusie. Lokalizację świątyni prezentują dołączone obrazki - jest ona na pustyni w niewielkiej odległości na południowy-zachód od Letopolis. W pobliżu świątyni mogą kręcić się bandyci i należy ich zabić. Przeciśnij się między skałami żeby wkroczyć do świątyni. Zapal pochodnię i rozpocznij eksplorację - uważaj na kobry, które podpalaj lub zabijaj bronią białą. Po dotarciu do głównej komnaty musisz zbadać wszystkie interaktywne miejsca - parę zwłok, przewrócony pojemnik na mikstury, posąg Pani Rzezi i papirus z zapisaną modlitwą. Po obejrzeniu rekonstrukcji powróć do Nehiego.

Lament robotników (Worker's Lament)

Sugerowany poziom doświadczenia: 18

Jak odblokować: Obejrzenie papirusu i rozmowa z Nito.

Nagrody za ukończenie: 1500 XP.

Zadaniem Bayeka jest zajrzenie do robotników - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Zadaniem Bayeka jest zajrzenie do robotników. Wyślij Senu na zwiad, dzięki czemu ustalisz, że musisz dotrzeć do dużej studni (obrazek). Wskocz do niej i porozmawiaj z jednym z robotników. Dowiesz się o zawalonym tunelu i konieczności uratowania dwóch innych pracowników. Wejdź do małego korytarza i po drodze rozbij przeszkodę dowolną bronią białą. Porozmawiaj z leżącym na ziemi pierwszym zaginionym robotnikiem (Ipuy) i przenieś go do miejsca gdzie rozmawiałeś z jego kolegą. Raz jeszcze wejdź do małego tunelu. Zniszcz kolejną barykadę i przeciśnij się między skałami. Uważaj na okoliczne kobry, które możesz np. podpalać pochodnią. Dotrzyj do drugiego robotnika (Baba) i pogadaj z nim. Po wszystkim powróć do Nito.

Uwaga - Obok miejsca gdzie przebywał ostatni odnaleziony robotnik jest biblioteka gdzie może rozpocząć inny poboczny quest The Old Library (opis poniżej).

Stara biblioteka (The Old Library)

Sugerowany poziom doświadczenia: 18

Jak odblokować: Zbadanie papirusu w zaginionej bibliotece.

Nagrody za ukończenie: 1500 XP, miecz Sword of Ptah.

Biblioteka jest w podziemiach i możesz dotrzeć do niej w ramach opisanego powyżej innego pobocznego questu Workers Lament - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Biblioteka jest w podziemiach i możesz dotrzeć do niej w ramach opisanego powyżej innego pobocznego questu Worker's Lament. Wejście do biblioteki pokazuje obrazek i jest ono tuż obok miejsca, w którym w poprzednim queście odnalazłeś ostatniego zaginionego robotnika (Baba).

Po przeczytaniu papirusu musisz wyruszyć na wschodni brzeg Nilu - do prowincji Ka-Khem Nome - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Po przeczytaniu papirusu musisz wyruszyć na wschodni brzeg Nilu - do prowincji Ka-Khem Nome. Celem wyprawy jest odnalezienie zaginionego miecza i musisz w związku z tym dotrzeć do ruin sąsiadujących z jedynym punktem widokowym w Ka-Khem Nome. Załączy się tam rozmowa. Wyrusz teraz na północ do obozowiska bandytów Dasos Hideout. Wykonaj zwiad z użyciem Senu. Musisz odszukać pokazane na obrazku wejście do jaskini, w pobliżu którego przebywa grupa hien. Rozpraw się z nimi i wejdź do środka. Poszukiwany miecz Sword of Ptah (18 poziom, bardzo rzadka broń) jest w dużej skrzyni.

Konflikt interesów (Conflicts of Interest)

Sugerowany poziom doświadczenia: 15

Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting.

Nagrody za ukończenie: 1250 XP, tarcza (tylko jeśli nie zniszczysz łodzi Zervosa).

Zadanie to wymusza porozmawianie z handlarzami z targowiska w Sais na temat Zervosa - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Zadanie to wymusza porozmawianie z handlarzami z targowiska w Sais na temat Zervosa. Po dotarciu za dnia na targowisko zacznij przepytywać kolejne osoby z ikonami nad ich głowami. Musisz odbyć rozmowy ze wszystkimi dostępnymi postaciami żeby zapełnić pasek postępów. Po zaktualizowaniu celu misji należy zaczekać na nastanie nocy i z pomocą może ci tu przyjść zdolność Świt i zmierzch pozwalająca na szybką zmianę pory dnia. Zauważ, że niektórzy handlarze rozpoczęli wspólny przemarsz (obrazek). Zacznij ich śledzić. Doprowadzą oni Bayeka do budynku, w którym skrywa się Zervos.

Od Zervosa otrzymasz nowe zlecenie - ukradzenia lub zniszczenia jego łodzi - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Od Zervosa otrzymasz nowe zlecenie - ukradzenia lub zniszczenia jego łodzi. Udaj się do małego magazynu w porcie (Sap-Meh Warehouse) gdzie kręcą się przeciwnicy (16 poziom doświadczenia). Jeśli chcesz ich po cichu eliminować to wykonaj zwiad i przystąp do działania pod osłoną nocy.

  1. Jeżeli planujesz zniszczyć łódź Zervosa to podpal strzałę i poślij ją w stronę czerwonego dzbana (obrazek).
  2. Jeżeli planujesz ukraść łódź Zervosa to pozbądź się najpierw wszystkich okolicznych wrogów. Dodatkowo licz się z koniecznością używania łuku już po dokonanej kradzieży gdy podpłyną łodzie z nowymi wrogami na pokładzie. Dopłyń bezpiecznie w oznaczone miejsce.

Niezależnie od wybranego wariantu zachowania pogadaj na sam koniec z Zervosem. Jeśli ocaliłeś jego łódź przed zniszczeniem to otrzymasz rzadką tarczę jako dodatkową nagrodę.

Dym nad wodą (Smoke Over Water)

Sugerowany poziom doświadczenia: 15

Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting.

Nagrody za ukończenie: 2000 XP.

Musisz spotkać się z Amosis w dokach i w odnalezieniu jej pomoże ci Senu - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Musisz spotkać się z Amosis w dokach i w odnalezieniu jej pomoże ci Senu. Kolejna część zadania dotyczy odnalezienia Jeski i udaj się w tym celu w pobliże legowiska hipopotamów na południe od wioski Sais. Ponownie wyślij Senu na zwiad. Okaże się, że musisz zabić wszystkie hipopotamy z okolicy. Staraj się je atakować po kolei i szczególnie pilnuj się podczas atakowania najsilniejszego hipopotama, który powiązany jest z możliwością ukończenia tej lokacji. Po wygranej bitwie pogadaj z Jeską.

Musisz zacząć eskortować Jeskę w drodze do jej wioski - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Musisz zacząć eskortować Jeskę w drodze do jej wioski. Zajmij miejsce na pokładzie łodzi, zaczekaj aż dołączy Jeska i wyrusz do wskazanej przez grę lokacji. W trakcie podróży możecie zostać zaatakowani przez inne łodzie i używaj wtedy łuku. Cel podróży to wioska Mefkat w prowincji Sapi-Res Nome. Po dotarciu na miejsce okaże się, że została napadnięta przez bandytów. Twoim następnym zadaniem jest oczyszczenie wioski z wrogów. Możesz po cichu pozbywać się kolejnych szabrowników lub przystępować do otwartych walk z nimi. Po walkach pogadaj z Jeską i podnieś rannego Pentu. Musicie wspólnie dotrzeć na pobliską farmę gdzie quest zakończy się.

Wszystkie oczy na nas (All Eyes on Us)

Sugerowany poziom doświadczenia: 16

Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting.

Nagrody za ukończenie: 1250 XP.

Musisz wyeliminować w sumie sześciu łuczników podległych Sefetu - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Musisz wyeliminować w sumie sześciu łuczników podległych Sefetu. Są oni rozstawieni na dachach w różnych częsciach wioski Sais. W ich odnajdywaniu może ci oczywiście pomóc Senu. Po zlokalizowaniu łuczników możesz pozbywać się ich na dowolne sposoby - używając łuku, broni białej lub zakradając się do nich (najlepiej nocną porą) i korzystając z ukrytego ostrza. Zabicie wszystkich łuczników zakończy misję.

Zaginione szczęście (Lost Happiness)

Sugerowany poziom doświadczenia: 16

Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting.

Nagrody za ukończenie: 125 XP.

Porozmawiaj z pracowniczką browaru w Sais na temat zaginionego asystenta Nesamuna - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Porozmawiaj z pracowniczką browaru w Sais na temat zaginionego asystenta Nesamuna. Na poszukiwania wyrusz na południe od wioski. Okaże się, że asystent jest przetrzymywany w forcie Psenemphaia Hideout i w zlokalizowaniu go jak zwykle może ci pomóc Senu. Możesz zakraść się do obozowiska nocną porą lub wykorzystać to, że jest słabo bronione i pokonać wszystkich wrogów w bezpośrednich walkach. Niezależnie jak się zachowasz odszukaj Nesamuna w jednym z namiotów (obrazek) i doprowadź do jego oswobodzenia. Zaliczy to quest.

Poborca podatków (The Tax Master)

Sugerowany poziom doświadczenia: 17

Jak odblokować: Automatycznie po ukończeniu zadań ze stołu ze zleceniami w wiosce Sais.

Nagrody za ukończenie: 1250 XP.

Dotrzyj do znanej kryjówki w Sais, a dowiesz się, że Sefetu porwał Harkhufa - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Dotrzyj do znanej kryjówki w Sais, a dowiesz się, że Sefetu porwał Harkhufa. Musisz w tym celu wyruszyć do dużej wrogiej bazy Fort Nikiou. Na teren fortu najlepiej jest zakraść się nocą i dopiero po wcześniejszym przeprowadzeniu rekonesansu z użyciem Senu. Orzeł może ci też pomóc w zlokalizowaniu Harkhufa. Dodatkowo możesz wykorzystać podpowiedź gry i zlokalizować tajne przejście do fortu na jego wschodnich obrzeżach - pokazuje je obrazek i skorzystanie z niego pozwoli ci ominąć palisadę otaczającą szczelnie fort.

Harkhuf jest więziony w piwnicy jednego z budynków - Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja - Assassins Creed Origins - poradnik do gry

Harkhuf jest więziony w piwnicy jednego z budynków. Prowadzi do niej pokazany na obrazku właz, ale jest on zamknięty. Klucz jest w posiadaniu samego Sefetu. Odszukaj go w forcie - jest on jednym z silnie opancerzonych przeciwników. Najlepiej jest podjąć próbę zaatakowania go z zaskoczenia, ale jeśli dojdzie do bezpośredniej konfrontacji to unikaj jego ataków i sam stosuj silne ciosy, które wyprowadzą go z równowagi i odsłonią na kolejne ataki.

Po wygranym pojedynku przytrzymaj przycisk potwierdzenia zabójstwa, a zdobędziesz klucz Prison Key. Uwolnij dzięki niemu Harkhufa. Na sam koniec musicie bezpiecznie opuścić fort. Wybierz dowolne wyjście (najlepiej byłoby wcześniej oczyścić drogę do jednego z nich). Po opuszczeniu fortu pogadaj z uratowanym Harkhufem żeby zaliczyć quest.